ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 21 مهر 1390     |     کد : 26739

سوني هدف تازه‌ هکرها

شرکت ژاپنی سونی به مدت چهار روز مورد حمله‌ هکرهای ناشناس قرار گرفت.

جام جم آنلاين: شرکت ژاپنی سونی به مدت چهار روز مورد حمله‌ هکرهای ناشناس قرار گرفت.
به گزارش دويچه وله،شرکت سونی بار دیگر هدف حمله‌های سایبری گروهی ناشناس قرار گرفت. بر اساس اطلاعاتی که سونی منتشر کرده، هکرها از تاریخ 7 تا 10 اکتبر وارد شبکه‌‌های پلی استیشن و سرگر‌می‌های این شرکت شده و بخشی از اطلاعات کاربران این شبکه‌ها را به سرقت برده‌اند. سونی تضمین کرده است که هکرها نتوانسته‌اند به اطلاعات کارت‌های اعتباری کاربران دسترسی پیدا کنند.

مهاجمان سایبری توانسته‌اند به اطلاعات 93هزار کاربر سونی در سراسر جهان دست یابند. شرکت سونی این افراد را در جریان گذاشته و حساب‌های کاربری آن‌ها را بسته است.

به گفته‌ شان یوندا، سخنگوی شرکت سونی، تعداد حمله‌های سایبری از 7 تا 10اکتبر بسیار بیشتر بوده اما سیستم امنیتی سونی موفق شده اکثر این حمله‌ها را خنثی کند. یوندا مدعی شده که هکرها با اطلاعاتی که از منابع و شرکت‌های دیگر به‌دست آورده‌اند، موفق شده‌اند به شبکه‌ بازی‌ها و سرگرمی‌های سونی راه یابند.

علاقه‌ هکرها به شرکت‌های ژاپنی

شرکت سونی در سال جاری میلادی چند بار مورد حمله‌های سایبری قرار گرفته است. در ماه آوریل اطلاعات حساس نزدیک به 100 میلیون مشتری شبکه‌ پلی استیشن و بخش موسیقی و فیلم سونی ربوده شد. در پی این اقدام و حمله‌های سایبری کم اهميت تر، شرکت سونی ناچار شد برای مدت کوتاهی تمام خدمات اینترنتی خود را قطع کند.

کارشناسان اینترنتی، سونی را به دلیل اهمیت ندادن به امنیت کاربران در فضای مجازی به باد انتقاد گرفتند، طوری که این شرکت ناچار شد به‌طور رسمی از کاربران خود عذرخواهی کند.

علاوه بر سونی، سرورهای شرکت‌های دیگر ژاپنی نیز پیوسته هک می‌شوند.

خبر یکی از مهم‌ترین حمله‌های سایبری به شرکت میتسوبیشی در روز 20 سپتامبر پخش شد. هکرها موفق شده بودند به اطلاعات تاسیسات دفاعی شرکت میتسوبیشی که بزرگ‌ترین پیمان‌کار سیستم‌های دفاعی ژاپن است دست یابند.

در بیانیه‌ای که میتسوبیشی منتشر کرد، آمده بود که 45 سرور و 38 کامپیوتر این شرکت ویروسی شده و هکرها به اطلاعات این کامپیوترها دسترسی پیدا کرده‌اند.

سخنگوی میتسوبیشی اعلام کرد که نشانی آی پی‌های برخی از کامپیوترها لو رفته است. او گفت: «این وضعیت به قدرکافی نگران‌کننده است.»

میتسوبيشی صاحب بزرگ‌ترین کارخانه‌های طرف قرارداد وزارت دفاع ژاپن در زمينه سلاح‌های سنگین، انرژی اتمی و زیردریایی ‌است.


نوشته شده در   پنجشنبه 21 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode