ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 18 مهر 1390     |     کد : 26577

هند از ارزان ترین لوح کامپیوتری پرده برداری کرد

آکاش طی ماه های آینده به طور گسترده در دسترس قرار خواهد گرفت.

آکاش طی ماه های آینده به طور گسترده در دسترس قرار خواهد گرفت.

هند از یک لوح کامپیوتری پرده برداری کرده است که می گوید ارزان ترین نمونه در جهان با هدف گسترش دسترسی دیجیتال در مدارس و دانشگاه هاست.

انتظار می رود این کامپیوتر که صفحه نمایش آن ۱۳ سانتیمتر است و با حمایت دولت و در داخل هند ساخته شده، حدود ۳۵ دلار قیمت گذاری شود.

مطالب مرتبطلوح الکترونیکی شرکت آمازون وارد بازار می شودنسل دوم لوح الکترونیک آی پد معرفی شدنخستین روزنامه ویژه آی پد منتشر شدلینک‌های مرتبط
یک مقام هندی گفت که این دستگاه که "آکاش" یعنی آسمان نام گذاری شده ابتدا برای آزمایش در اختیار صدها دانش آموز قرار داده شده است، اما طی ماه های آینده به طور گسترده در دسترس قرار خواهد گرفت.

مقام های هندی امیدوارند که این کامپیوتر امکان دسترسی دیجیتال برای دانش آموزان در شهرهای کوچک و روستاها را فراهم کند.

هند در زمینه ارتباطات دیجیتال از دیگر کشورهای هم رتبه عقب است.

سانیت سینگ تولی مدیر عامل شرکت بریتانیایی "دیتاویند"، سازنده این لوح کامپیوتری، به بی بی سی گفت این دستگاه شکافی را در بازار پر می کند.

او گفت: "مشتری ما همان مشتری آی پد نیست. مشتری ما اساسا کسی است که در جستجوی اولین تجربه اینترنتی است و ما نه فقط به او امکان تجربه کردن اینترنت با کیفیت خوب را می دهیم، بلکه یک امکان چند رسانه ای با کیفیت خوب از جمله تماشای ویدئو به او می دهیم و از آنجا که آندروید ساخت گوگل را به عنوان سیستم عامل آن انتخاب کرده ایم به صدها هزار برنامه دسترسی دارد."

ناظران می گویند که این تردید وجود دارد که این دستگاه آنقدر ارزان است که به درستی کار نخواهد کرد و هند نیز زیرساخت های لازم در زمینه امواج اینترنت سریع برای حمایت از آن را ندارد.

اما سانیت سینگ تولی گفت زمان نشان خواهد که حق با چه کسی بوده است.

او افزود: "این شک وجود دارد که نمی توان با این قیمت آن را عرضه کرد. دولت یک رشته قیمت ها و سایر اهداف را اعلام کرده و سالهاست که این کار را می کند و این بدبینی هست که هیچ چیز تحویل داده نشده است. اما امروز رویداد متفاوتی را شاهد بودیم و علتش هم این است: این وسیله اینجاست، این دانش آموزان آن را به خانه خواهند برد و ارزیابی شان را ارائه خواهند کرد."

او گفت که بهای این لوح به قیمت ۳۵ دلار آن را برای خیلی ها که در غیراین صورت به کامپیوتر دسترسی نخواهند داشت قابل تهیه می کند. 



نوشته شده در   دوشنبه 18 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode