ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 19 ارديبهشت 1388     |     کد : 2599

استاد فقه و مذاهب اسلامی مالزی:صدور فتواهای تكفیری علیه شیعیان باید متوقف شود

شیخ وهبه الزحیلی صدور فتواهای تكفیری توسط علمای افراطی عربستان را به شدت محكوم كرد و خواستار توقف اینگونه فتاوا شد...

 

شیخ وهبه الزحیلی صدور فتواهای تكفیری توسط علمای افراطی عربستان را به شدت محكوم كرد و خواستار توقف اینگونه فتاوا شد.

به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از خبرگزاری رسا ، شیخ دکتر وهبه الزحیلی استاد فقه و مذاهب اسلامی و عضو مجامع فقهی مختلف کشور مالزی که به فقیه امت در این كشور معروف است، طی گفتگو با شبکه اینترنتی شیعه التوافق عربستان با اشاره به درخواستهای مکرر مبنی بر تجدید در فقه اسلامی گفت : فقه اسلامی حاوی احکام شرعی است که توسط وحی الهی بر بشریت نازل شده است و اینکه گفته می شود مسلمانان بدون تجدید فقه اسلامی قادر به ادامه حیات معنوی خود نیستند صحیح نیست.

وی افزود : تنها احکامی که به گفته علما در زمانها و مکانهای مختلف تغییر می کند شامل قاعده تجدید فقه اسلامی می شود و به دلیل پیشرفت علم و بشریت نیاز به تجدید این احکام است.

الزحیلی بحران مالی جهان را فرصت مناسبی برای کشورهای اسلامی خواند و تصریح کرد : جوامع غربی به این نتیجه رسیدند که برای رهایی از بحران مالی باید به آموزه های اسلامی روی بیاورند و این بهترین فرصت برای کشورهای اسلامی است که با توجه به شناخت کاملی که از اقتصاد اسلامی دارند خود را در جهان اثبات کنند.

استاد فقه و مذاهب اسلامی مالزی ادامه داد : متاسفانه کشورهای اسلامی در سالهای گذشته فریب تبلیغات غرب را خوردند و از اقتصاد اسلامی دور شدند ولی اکنون نوبت به بازگشت به اقتصاد غنی اسلامی شده است و امیدوارم که از این فرصت بدست آمده نهایت استفاده برده شود.

وی از صدور فتواهای بی پایه و اساس توسط برخی از علما به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت : برخی خبرنگاران در صدد تخریب ملت اسلامی هستند و با گفتگو با علمایی که شرایط صدور فتوا را ندارند مقدمات صدور فتواهای پوچ و بی اساس را می دهند و مردم نیز بدون آشنایی با حقیقت از این فتواها پیروی می کنند.

شیخ الزحیلی بر لزوم وحدت ملت اسلامی تاکید کرد و گفت : امت اسلامی در شرایط کنونی نیاز فراوانی به وحدت و یکپارچگی دارد و تنها راه مقابله با چالشهای موجود وحدت کلمه است.

 

 


نوشته شده در   شنبه 19 ارديبهشت 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode