ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
سه شنبه 25 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 6 مهر 1390     |     کد : 25919

چهار شنبه 6 مهر 30 شوال 28 سپتامبر

تولد ادوارد جنر پزشك، محقق و كاشف بزرگ انگليسي در سال 1749ميلادي ...

تولد ادوارد جنر پزشك، محقق و كاشف بزرگ انگليسي در سال 1749ميلادي
ادوارد جنر پزشك، محقق و كاشف بزرگ انگليسي در سال 1749ميلادي در بِركلي متولد شد. درزمان زندگي جنر بيماري آبله همه ساله مرگ و مير بسياري به دنبال داشت و راهي براي مبارزه با اين بيماري مهلك شناخته نشده بود. جنر بعد ازاتمام تحصيل در هندوستان مشغول مطالعه و تحقيق شد و پس ازسالها تحقيق در سا1796ميلادي موفق به كشف واكسن آبله شد. جنر با تزريق واكسن آبله به بدن بيمار، آبله خفيفي دربدن شخص ايجاد مي كرد. همين امر سبب مصونيت بيمار در برابر بيماري آبله مي شد. با پيروي از روش جنر جان ميليونها نفر درجهان از بيماري مهلك آبله نجات يافت. ادوارد جنر اين كاشف انسان دوست در سال1882ميلادي درگذشت.

درگذشت لويي پاستور شيميدان، طبيعي دان و كاشف برجسته فرانسوي در سال1895ميلادي
لويي پاستور شيميان، طبيعي دان و كاشف برجسته فرانسوي در سال1895ميلادي درفرانسه درگذشت. پاستور از دانشگاه سوربُن دكتري شيمي گرفت و بعد در مقام استاد شيمي دردانشگاه استراسبورگ تدريس كرد. پاستور ضمن تدريس به تحقيقات گسترده اي پرداخت و سرانجام موفق به كشف ميكروب شد كه عامل بسياري ازبيماري هاست. كشف بيماري هاري و كرم ابريشم و راههاي مداواي اين بيماريها ازديگر خدمات ارزنده لويي پاستور است.

روز جهانگردي
جهانگردي در دنياي امروز يكي از بهترين ابزارهاي تبادل فرهنگي است سياحت و گشت و گذار در سرزمينهاي مختلف دنيا يكي از نيازهاي زندگي انسان و از روشهاي مؤفق گذران سالم اوقات فراغت مي باشد. جهانگردي در واقع سير و سفر و سياحتهاي داخلي و خارجي است كه با اهداف و نيتهاي مختلف صورت مي گيرد. جهانگردي داراي فوايد مختلفي از جمله، كسب علم و دانش و تجربه، تجديد قوا، آشنايي با فرهنگ ديگران و... مي باشد.

روز آتش نشانی و ایمنی
ايمني را مصونيت در برابر آسيب هاي ناشي از حوادث، اعم از طبيعي و غيرطبيعي معنا کرده اند.
از آن جايي که نمي توان به ايمني به صورت صد­ در­ صد دست يافت، کارشناسان معمولاً از اصلاحاتي نظير «ارتقاء و ايمني» و «سطح پيشرفت ايمني» استفاده مي کنند. سطح پيشرفت ايمني رابطه تنگاتنگي با توسعه دارد، لذا در کشورهاي پيشرفته، يکي از اهداف دولت ها، حداکثر کردن سطح پوشش ايمني براي دست يابي به حداکثر توسعه است.
در کشور ما بيش از ۱۶۰ سال از تأسيس اولين ايستگاه آتش نشاني در شهر تبريز به سال ۱۲۲۱ شمسي و نزديک به هشتاد سال از تأسيس آتش نشاني پايتخت مي گذرد.
پس از انقلاب اسلامي، با انحلال سازمان دفاع غيرنظامي، فلسفه وجودي آتش نشاني­هاي کشور توسط بندهاي ۱۴ و ۲۰ مادة ۵۵ قانون شهرداري تعريف گشت و از همين رو سازمان­هاي آتش نشاني زير مجموعة شهرداري­ها قلمداد مي شوند. بر اساس اين قانون شهرداري ها ملزم هستند، براي حفظ شهرها از خطر سيل و حريق و ديگر مخاطرات تدابير مؤثري اتخاذ نمايند.
نظر به اينکه کشور ما يک کشور حادثه خيز مي باشد و از چهل حادثة طبيعي شناخته شده، سي مورد آن در ايران امکان وقوع دارد، توجه به بحث ايمني همچنين تهيه و تدوين ضوابط و مقررات ايمني، امريست ضروري.


نوشته شده در   چهارشنبه 6 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode