ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 20 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 1 مهر 1390     |     کد : 25722

جمعه1مهر25شوال23سپتامبر

زادروز «اوريپيدس» آزادانديش قرون قديم ...

 زادروز «اوريپيدس» آزادانديش قرون قديم
اوريپيدس Euripides آزادانديش و نمايشنامه نگار يونان باستان 23 سپتامبر سال 480 پيش از ميلاد، درست در زماني كه يونان در دست ارتش ايران بود به دنيا آمد و 74 سال عمر كرد. وي در طول عمر خود 92 نمايشنامه نوشت كه معروفترينشان «زنان تروا» عنوان دارد. او اين نمايشنامه را در انتقاد از كشتار مردان آن ديار به دست يونانيان (هموطنان خود) نوشته بود، زيرا كه با اين كشتار، منطقه مورد بحث فاقد مرد شده بود. اوريپيدس زير بار تغيير مطلب (خود ـ سانسوري) نرفت تا مضمون نمايشنامه خوشايند مردان جنگي يونان قرار گيرد. وي هرگز در برابر خدايان يوناني هم سر تعظيم فرود نياورد، زيرا كه آنها را منطقا نمي توانست باور داشته باشد. بارها گفته بود تا مغزش تاييد نكند، چيزي را نمي پذيرد و به همين سبب داوران مسابقه هاي ادبي به او جايزه نمي دادند. شهرت اوريپيدس عمدتا پس از فوت او كه در 406 پيش از ميلاد صورت گرفت عالمگير شد.

قتل عام مبلغان دين مسيح و مسيحيان ژاپن
23 سپتامبر سالروز قتل عام مسيحيان در ژاپن است. در اين روز در سال 1622 ميلادي بسياري از مبلغان مسيحي كه در اروپا اعزام شده بودند گردن زده شدند و يا وارونه آنها را به دار آويختند. آن دسته از ژاپني ها كه مسيحي شده بودند نيز به اسب بسته شدند و آنقدر روي زمين كشانده شدند كه جان دادند و از همين روز بود كه ژاپن ورود غربيها را به سرزمين خود ممنوع كرد و خود را كاملا از آنها جدا ساخت.
"يوآاو رودريگز" سياح پرتغالي كه در آن روز ژاپن بود و در همان سال كتاب خاطرات خود را در "ماكائو" تاليف كرد در اين زمينه نوشته است: ژاپني ها صرفا به خاطر آيين بودا دست به قلع و قمع مسيحيان نزدند بلكه از آن مي ترسيدند كه بتدريج اروپائيان فرهنگ ملي آنان را تخريب كنند و مسيحيان ژاپني عامل نفوذ غرب در ژاپن شوند.


نوشته شده در   جمعه 1 مهر 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode