ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 31 شهريور 1390     |     کد : 25691

پنجشنبه31شهريور24شوال22سپتامبر

سالروز مرگ «ويرجيل» شاعر روم باستان ...

سالروز مرگ «ويرجيل» شاعر روم باستان
"ويرجيل" شاعر بنام روم كه "دانته" سبك او را اقتباس كرده است 21 سپتامبر سال 19 پيش از ميلاد درگذشت. وي 15 اكتبر سال 70 پيش از ميلاد به دنيا آمده بود.
ويرجيل در مجموعه Aeneid مركب از 12 داستان، تاريخچه تاسيس شهر "رم" را شرح داده است. وي در يكي از قطعات شعر خود به آمدن "مسيح" اشاره كرده بود. در آن زمان سياستمداران و ارباب قدرت از شعراء و خطباء براي تبليغ سياست و برنامه هاي خود استفاده مي كردند و ويرجيل به دليل اعتمادي كه به شخص سزار براي تامين اقتدار روم داشت اشعاري در حمايت از تصميم او كه عنوان "رئيس جمهور" را به "امپراتور انتخابي " تبديل كنند تا ابهت بيشتري داشته باشد سرود و آنها را در اجتماعات خواند و مخاطبان را حامي آن تصميم ساخت. 

پدر داستان نگاري «علوم تخيلي»
امروز زادروز «هربرت جورج ولز» داستان نگار، تاريخدان و جامعه شناس انگليسي است كه 21 سپتامبر 1866 به دنيا آمد و 80 سال عمر كرد. برخي او را پدر داستان نگاري «علوم تخيلي» مي خوانند. چهار داستان معروف او؛ «ماشين زمان»، «جزيره دكترمورو»، «آدم نامرئي» و «جنگ دنياها» در همين زمينه اند.
وي در آخرين كتاب غير داستاني خود تحت عنوان «انسان در پايان خود» آينده اي منفي براي بشر پيش بيني كرده است. 

عقب نشيني عثماني ها از وين
ارتش عثماني 21 سپتامبر سال 1529 از محاصره شهر وين اتريش ،عمدتا به علت بدي هوا و شيوع بيماري ميان سربازانش دست كشيد. اين عميق ترين پيشروي نظامي مشرق زميني ها در اروپاي مركزي بوده است. همين پيشروي كه در عصر معروف به اكتشافات جغرافيايي صورت گرفت، اروپاييان را متوجه ايران كرد تا به دست ايران، عثماني را در شرق ميخكوب كنند و گرفتاري ما از همان روز آغاز شده است. محاصره شهر وين 22 سپتامبر سال 1526 آغاز شده بود.


نوشته شده در   پنجشنبه 31 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode