ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
دوشنبه 31 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 14 شهريور 1390     |     کد : 24937

فعلا نرخ دیه 90 مثل سال گذشته است

اقداماتي در حال انجام است و تا وقتي نرخ جديد اعلام شود همان نرخ سال 89 در نظر گرفته مي‌شود. وزير دادگستري عصر روز يكشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در مورد آخرين وضعيت نرخ ديه گفت: فعلاً نرخ ديه همان نرخ سال 89 است.

اقداماتي در حال انجام است و تا وقتي نرخ جديد اعلام شود همان نرخ سال 89 در نظر گرفته مي‌شود.
وزير دادگستري عصر روز يكشنبه در حاشيه جلسه هيات دولت در مورد آخرين وضعيت نرخ ديه گفت: فعلاً نرخ ديه همان نرخ سال 89 است.

سيدمرتضي بختياري در گفت‌وگو با ايسنا در پاسخ به اين سوال كه نرخ جديد ديه چه زماني اعلام خواهد شد؟ نيز گفت: اقداماتي در حال انجام است و تا وقتي نرخ جديد اعلام شود همان نرخ سال 89 در نظر گرفته مي‌شود.

به گزارش ايسنا سخنگوي قوه‌ قضاييه در يكي از نشست ‌هاي اخير خود در پاسخ به سوالي در رابطه‌ با تعيين نرخ ديه گفت: در مورد ديه مسائلي مطرح شد و به دنبال آن در 15 خرداد امسال وزير دادگستري طي نامه‌اي از رييس قوه قضاييه درخواست كرد تا ظرف مهلتي دوماهه دولت و مسئولان بيمه مشكلات ناشي از تعيين نرخ جديد ديه را بررسي كنند و امروز هم اين مهلت دوماهه تمام شده است.

دادستان كل كشور گفت: قرار بود از نظر حقوقي و فقهي بررسي شود كه آيا از موارد شش‌گانه‌ ديه كه سه مورد آن موضوعيت دارد، مي‌شود از موارد ديگر استفاده كرد كه طبق بررسي انجام شده اين امر امكان‌پذير نيست؛ لذا قيمت ديه در سال جاري بدون تغيير همان 90 ميليون تومان خواهد بود.

محسني اژه‌اي گفت: بحث ديگر اين است كه قراردادهاي بيمه بر اساس نرخ قبلي ديه يعني 45 ميليون تومان بسته شده‌اند كه براي حل اين مشكل مقرر شد از مهرماه امسال شركت‌هاي بيمه بر اساس نرخ جديد قرارداد ببندند و ظاهرا قرار شد كه نيمه‌ دوم سال، از مبلغ ديه تا 60 ميليون بيمه‌ها بپردازند و 30 ميليون بقيه را كسي كه ديه برعهده‌ اوست بپردازد. اگر اولياي دم ديه را بخشيدند كه مشكلي پيش نمي‌آيد و اگر نبخشيدند و كسي نداشته باشد ديه را پرداخت كند و معسر باشد، او را زنداني نمي‌كنند و براساس حكم معسر با او برخورد مي‌شود.


نوشته شده در   دوشنبه 14 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode