ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 13 شهريور 1390     |     کد : 24888

يکشنبه 13 شهريور 5شوال 4 Sep

سالروز تصويب اساسنامة دانشگاه ملّي ايران (دانشگاه شهيد بهشتي) ...

سالروز تصويب اساسنامة دانشگاه ملّي ايران (دانشگاه شهيد بهشتي)
حدود چهل سال قبل در تاريخ 29/12/ 1338 ش. فرمان شفاهي تاسيس دانشگاه ملي ايران، صادر شد. اساسنامه دانشگاه ملی ایران (شهید بهشتی فعلی‌) در تاریخ ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۳۹ در نهصد و نود و هشتمین جلسه شورای عالی فرهنگ به تصویب رسید. دانشگاه ملی ایران در سال ۱۳۳۹-۱۳۴۰ با دو دانشکده بانک‌داری، علوم مالی و اقتصادی و دانشکده معماری کار خود را آغاز کرد. دانشگاه رسماً در 25/11/ 1339 افتتاح شد هرچند پذيرش دانشجو عملا ً حدود چهارماه قبل از آن انجام گرفته بود. 32 نفر عضو هيات علمي در مرتبه هاي گوناگون علمي، 120 نفر دانشجو در دانشكده معماري، 54 نفر دانشجو در دانشكده بانكداري، علوم مالي و اقتصادي و تعداد محدودي كارمند در ساختمان‌هاي استيجاري آغازگر اين راه بوده اند .
در طول چهل سال گذشته فعاليت‌هاي اين نهاد علمي همواره تحت عنوان دانشگاه جريان داشته و مراحل رشد وتحول آن به مدت بيست و سه سال با نام دانشگاه ملي ايران و هفده سال با نام دانشگاه شهيد بهشتي ادامه يافته است .
برخي از حوادث مهم و موفقيت‌هاي دانشگاه که مي‌تواند ما را در شناسائي رشد و شناخت جايگاه كنوني آن ، به قضاوتي روشن‌تر رهنمون سازد، عبارت است از:
- تربيت بيش از چهل هزار نفر دانش آموخته در مقاطع كارداني، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكتري تخصصي كه تعدادي از ايشان در مراكز بزرگ علمي داخلي وخارجي موفقيت‌هاي زيادي كسب كرده اند و تعداد كثيري هم از ايشان در خدمت برنامه هاي توسعه كشور و پيشبرد اهداف آن مي باشند .
- انتشار بيش از 400 عنوان كتاب علمي در مركز چاپ و انتشارات دانشگاه و بيش از همين تعداد عنوان كتاب دانشگاهي و علمي در ساير مراكز انتشاراتي بعنوان محصول و برآيند كيفي استادان و پژوهشگران دانشگاه به طور متوسط انتشار يك كتاب در هر پانزده روز را نشان مي‌دهد.
- انجام صدها طرح پژوهشي اعم از بنيادي و كاربردي
- برگزاري دهها همايش علمي و ارائه صدها سخنراني و مقاله علمي در نشريات معتبر داخلي و خارجي.
- ایجاد دانشکده ها، پژوهشکده ها و مراکز تحقیقاتی جدید
- رشد كمي و كيفي تحصيلات تكميلي: افزايش دوره هاي تكميلي از سه دوره كارشناسي ارشد در سال 1358 به 57 دوره كارشناسي ارشد و 29 دوره دكتري 



نوشته شده در   يکشنبه 13 شهريور 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode