ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 8 ارديبهشت 1388     |     کد : 2468

اندیشه وهابیت تهدیدی برای جهانیان است

مدیر مرکز اطلاع رسانی عراق در واشنگتن اعلام کرد: وهابیت جنبشی تخریبی است که برای دستیابی به اهداف خود به هر وسیله غیرانسانی متوسل می‌شود...

مدیر مرکز اطلاع رسانی عراق در واشنگتن اعلام کرد: وهابیت جنبشی تخریبی است که برای دستیابی به اهداف خود به هر وسیله غیرانسانی متوسل می‌شود و در این میان نه تنها مسلمانان، بلکه تمامی بشر را بدون در نظرگرفتن مذهب، دین یا گرایش فکری قربانی می‌کند.

مدیر مرکز اطلاع رسانی عراق در واشنگتن اعلام کرد: وهابیت جنبشی تخریبی است که برای دستیابی به اهداف خود به هر وسیله غیرانسانی متوسل می‌شود و در این میان نه تنها مسلمانان، بلکه تمامی بشر را بدون در نظرگرفتن مذهب، دین یا گرایش فکری قربانی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عراق فیوچر، نزار حیدر فعال سیاسی متولد عراق و مدیر مرکز اطلاع رسانی عراق در واشنگتن طی مقاله ای درباره وهابیت اعلام کرد: خطر وهابیت تنها به شیعیان منتهی نمی شود، اگرچه اول و بیش از همه آنها را متضرر می کند و بزرگترین قربانی آنها از دو قرن پیش به علت خصومت با اهل بیت نبوت هستند، اما تمامی بشر را بدون در نظرگرفتن مذهب، دین یا گرایش فکری متضرر و قربانی می کنند. خطر آنها مانند خطرات جهانی است که پیش از این در قرن گذشته نازیها، فاشیستها و یا مانند کمونیستها مرتکب شدند.

 

وهابیت حزب و جنبشی سیاسی است

وهابیت جنبشی سیاسی است که اصلا مذهبی از مذاهب مسلمانان نیستند حتی جنبشی اصلاح طلبانه نیز به شمار نمی روند، آنگونه که برخی از محققان دست نشانده آن را متصور می شوند، بلکه جنبشی تخریبی و مخرب هستند که بر اندیشه هایی چون کفر، عدم اعتراف به دیگری و کوتاهی بر دیگران تکیه می کنند و جنبشی منهدم کننده هستند که به همه وسایل غیر انسانی برای دستیابی به اهداف و نیل به آرزوهای پست خود توسل می شوند و در رأس این وسایل غیر انسانی قتل، کشتار، هتک حرمت، از بین بردن انسانهای دیگر و تعرض به آبرو و مال دیگران که آنها را دشمن می خوانند قرار دارد.

 

اندیشه وهابیت مبتنی بر افراط و خشونت است

نزار حیدر در ادامه این مقاله آورده است: اندیشه خطرناک آنها بر افراط، خشونت، کینه، تحقیر و تکفیر دیگران مبتنی است و نه تنها بر شیعیان که بر سنیها هم خطرناک هستند و نه تنها به اسلام بلکه به مسیحیت نیز آسیب می زنند، آنها با این اندیشه سعی در تخریب اسلام دارند و به قتل، تخریب، کشتار و خشونت دست می زنند.

 

مسلمانان باید هوشمندانه با وهابیت مقابله کنند

اگر مسلمانان می خواهند دین خود را از گمراهی و ذلت نجات دهند، اگر می خواهند چهره درست، واقعی و حقیقی دین اسلام را نشان دهند، اگر می خواهند شبهاتی که درباره دین مقدس وجود دارد را از بین ببرند، باید به مقابله هوشمندانه با وهابیت بپردازند .

مسلمانان از مذاهب مختلف باید خود را از وهابیت جدا کرده و برای جهانیان توضیح دهند که وهابیت از اسلام نیست و فرقه ای ضاله است که تلاش در تسخیر دین دارد و از دین برای اهداف پست دنیایی خود بهره می گیرد.

 

نقش تخریبی و ضددینی وهابیت باید به درستی تبیین شود

اطلاع رسانی سازمان یافته سیاسی و دیپلماسی برای معرفی این احزاب که شیوه تخریبی دارند و هشدار به جهان اعم از مسلمانان و غیر مسلمانان ضرورتی انکارنشدنی است، به طوریکه در این اطلاع رسانی باید از همه وسایل و ادوات تمدنی و تکنولوژی برای حتی برگزاری همایشهای متعدد، برگزاری نمایشگاههای عکس، ساخت فیلمها و سریالهایی در این خصوص بهره مند شد.

نزار حیدر در ادامه تأکید کرد: مسلمانان باید بدانند وهابیت نه تنها به آنها خدمت نمی کنند، بلکه ضرری بزرگ و آسیبی خطرناک به آنها وارد می کند و علاوه بر تغییر چهره اسلام، حقانیت اسلام را برای دستیابی به اهداف پست خود منقلب کرده و تغییر می دهد.

 

وهابیت تهدیدی برای صلح جهانی است

مسیحیان جهان نیز باید بدانند خطر اندیشه های وهابی تنها به مسلمانان و اعراب ختم نمی شود، بلکه جوامع بین المللی و تمامی جوامع آزادیخواه را نیز تهدید می کند و تمامی اندیشه های دستیابی به صلح جهانی را با خطر مواجه می سازد. به طوریکه امروز جرایم، قتل و کشتار پیروان ادیان دیگر- به جز مسلمانان - رسالت این قوم ضاله در جهان است. به طوریکه پس از کشورهای اسلامی، در آینده همه جهان را تحت کشتارهای خود قرار می دهند . بنابراین باید نسبت به خطرات آنها به درستی آگاه شده، به جای حمایتهایی که برخی کشورها از آنها دارند، به مقابله صحیح و اصولی با این گروه مخرب پرداخت .

منبع: مهر


نوشته شده در   سه شنبه 8 ارديبهشت 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode