ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 26 مرداد 1390     |     کد : 24049

چهار شنبه 26 مرداد16 رمضان 17 اوت

ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي در سال 1369 هجری شمسی...

ورود آزادگان سرافراز به ميهن اسلامي در سال 1369 هجری شمسی
”اگر روزي اسراء برگشتند و من نبودم سلام مرا به آنها برسانيد و بگوييد خميني در فكرتان بود.“
امام خميني”ره“
روز 26 مرداد 1369 ميهن اسلامي شاهد حضور كبوتران سبكبالي بود كه پس از سالها زنداني در اسارتگاههاي مخوف رژيم بعث عراق قدم به خاك پاك ميهن اسلامي خود گذاشتند. ميهن اسلامي چراغاني بود و شعف و سروري وصف ناپذير از حضور اين رسولان انقلاب و جنگ ,سراسر ايران را فراگرفته بود.
آزادگان در بدو ورود به ميهن اسلامي بر خاك وطن بوسه زده و به زيارت مرقد مطهر مولا و مقتدايشان حضرت امام خميني”ره“ شتافتند و دست بيعت به جانشين خلف او, مقام عظماي ولايت حضرت آيت الله خامنه اي ”مد ظلّه العالي“ دادند, كه اينها همه حاكي از علاقه وافر و پايبندي آنان به اسلام، انقلاب و ميهن عزيزشان بود.
براساس قانون حمايت از آزادگان ستاد رسيدگي به امور آزادگان در تاريخ 13/9/1368 در مجلس شوراي اسلامي تشكيل شد و در نخستين گام تبادل بيش از40000 آزاده را در مقابل آزادي همين تعداد عراقي انجام داد.
همچنين با الهام از رهنمودهاي مقام معظم رهبري بيش از 270 واحد ستادي, در سراسر كشور تشكيل داد و ارائه خدمات به آزادگان سرافراز را آغاز نمود. در زمينه اشتغال توانست نزديك به 96% از آزادگان را در دستگاههاي دولتي و غير دولتي مشغول به كار كند.
در زمينه تحصيل تا سال 75 بيش از 5300 نفر از آزادگان به دانشگاهها راه يافتند از اين تعداد 365 نفر در رشته پزشكي، دندانپزشكي و دارو سازي و 406 نفر در رشته هاي مهندسي و ساير رشته ها پذيرفته شدند و حدود 5000 نفر در كلاسهاي تقويت بنيه علمي و پيش دانشگاهي شركت كردند و بيش از 700 نفر به تحصيل در مقاطع زير ديپلم توفيق يافتند و نيمي از آزادگان بي سواد طي سالهاي 74ـ 71 دوره نهضت سواد آموزي را با مؤفقيت طي كردند.

آزادی شهر پاوه در سال1358هجري شمسي
شهر پاوه با تلاش قهرمانانه پاسداران اسلام در سال1358هجري شمسي از تصرف ضد انقلابيون خارج شد و سراسر كردستان و راهها و مواضع راهبردي آن آزاد شد. دراين روز پاسداران انقلاب اسلامي شجاعانه ايستادگي كردند و دشمن استعمارگر و ابرقدرتها را ازاين منطقه بيرون راندند. درتصور ضد انقلابيون نمي گنجد كه انقلاب نوپاي اسلامي ايران درمقابل اين توطئه خطرناك مقاومت كند اما با صدور فرمان حضرت امام خميني(ره) و فرياد الله اكبر پاسداران انقلاب اسلامي خيل عظيم مردم مسلمان به حركت درآمد و طومار حيات توطئه گران درهم پيچيده شد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامي درمدت12روز نه تنها پاوه بلكه سراسر كردستان را ازوجود دشمن پاك كرد. حضرت امام خميني در پيامي براي ختم غائله پاوه به رئيس ستاد ارتش، رئيس كل ژاندارمري وقت و رئيس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي دستور اكيد دادند كه هرچه سريعتر اشرار و مهاجمان را دستگير كنند و با بستن مرزهاي كشور از فرارآنان جلوگيري به عمل آورند. گفتني است كه در آزاد سازي شهر پاوه شهيد دكتر مصطفي چمران عارف آزاده و مبارز پرتوان نقش چشمگيري داشت. ايشان در يادداشتهاي خود ازواقعه پاوه چنين ياد كرده است: «پاوه بزرگترين ضربتي است برگرده امپرياليسم و صهيونيسم كه آرزوي پيروزي نظامي خود و سقوط انقلاب اسلامي را با خود به گور ببرند».

اعدام 28تن از روحانيون برجسته نجف توسط رژیم بعثی عراق در سال1361هجري شمسي
رژيم بعثي عراق درادامه سركوبي مخالفان داخلي خود در سال1361هجري شمسي 28تن از روحانيون برجسته نجف را اعدام كرد. اين عمل غيرانساني رژيم بعثي عراق با واكنش شديد دولت جمهوري اسلامي ايران روبروشد و ايران ازمجامع بين المللي درخواست كرد كه به اين عمل غيرانساني رژيم عراق رسيدگي كنند. 


نوشته شده در   چهارشنبه 26 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode