ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 29 فروردين 1388     |     کد : 2379

شنبه 29 فروردين 22 ربيع الثاني 18 آوريل

  روز ارتش جمهوري اسلامي ايران

 بيست و نه فروردين، مصادف با روز ارتش جمهوري اسلامي ايران و بزرگداشت حماسه آفريني هاي دلاور مردان نيروي زميني ارتش است. همزمان با به ثمر رسيدن انقلاب اسلامي، ارتش رژيم شاهنشاهي كه پيكره اصلي آن را جوانان برومند خانواده هاي مسلمان و اغلب مستضعف ايراني تشكيل مي داد، به نداي آسماني رهبر انقلاب لبيك گفت و در نتيجه همصدا و همراه با امت در براندازي رژيم ستمشاهي وستيز بي امان با دشمنان داخلي و خارجي انقلاب برخاست و به عنوان نخستين بازوي توانمند نظامي انقلاب در جهت تحقق اهداف جمهوري اسلامي ايران تلاشهاي خستگي ناپذير و مستمري را با فداكاري و ايثار و در ابعاد مختلف آغاز كرد.

 به همين مناسبت امام امت روز بيست و نه فروردين را به نام روز ارتش نامگذاري كرد. امام خميني (ره) روز پيوستن ارتش به مردم را با عبارت حكيمانه "لحظه شادي بندگان خدا و ياس ستمگران" نقطه عطف درخشان و افتخار آميز قلمداد فرمود. با نگاهي گذرا به تاريخ خونبار انقلاب اسلامي در مي يابيم كه از لحظه نخست پيروزي انقلاب، ارتش و ارتشيان، عشق و علاقه و ميل باطني خود را به حركت ستم سوز و توفنده انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام راحل ابزار داشتند و در اثبات اين معنا فداكاريها، تلاشها و ايثارگريهاي بسياري به خرج دادند. گسستن از رژيم فاسد و منفور پهلوي و پيوستن به اقيانوس ملت، بيعت با امام امت، درهم شكستن توطئه هاي گوناگون دشمن بويژه مقابله با ضد انقلاب، حضور گسترده، مستمر و چشمگير چندين ساله در عرصه هاي حماسه و شرف، حراست و دفاع از مرزهاي زميني، هوايي، دريايي و كيان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خود شاهدي صادق بر اين مدعاست.

  

استقلال بلغارستان در سال1909ميلادي

  بلغارستان استقلال كامل خود را در سال1909ميلادي اعلام كرد. اين كشور در سال   1878ميلادي ازدولت عثماني جدا شد و برطبق پيمان سَن اِستفانو اميرنشيني خودمختار و قسمتي از مقدونيه شد. اين پيمان دركنگره برلين مورد تجديد نظرقرارگرفت و بدين ترتيب بلغارستان تقسيم شد و هرسه ناحيه به نحوي تحت نفوذ دولت عثماني قرارگرفتند. سرانجام نخستين شاه بلغارستان، روملياي شرقي را تصرف كرد و جانشين او فرديناند كوبورگ كوتا درسال  1909ميلادي استقلال كامل اين سرزمين را اعلام كرد.

  

استقلال جمهوري ايرلند در سال1949ميلادي

 جمهوري ايرلند به موجب قانون اين جمهوري در سال1949ميلادي مستقل اعلام شد و ازجامعه كشورهاي مشترك المنافع خارج شد. اين جمهوري مبارزات 800 ساله اي درتاريخ خود براي كسب استقلال ازانگلستان ثبت كرده است. شايان توجه است كه هنوز بخشهايي ازايرلند براي بدست آوردن آزادي با عوامل انگليسي مبارزه كنند.

 

استقلال زیمباوه در سال1980ميلادي

 «زيمبابوه» در سال1980ميلادي به استقلال رسيد. اين سرزمين ازمستعمرات انگلستان دراِفريقا بود اما درپي نهضتهاي استقلال طلبانه ملل اِفريقايي بعد ازجنگ جهاني دوم مستقل شد. در سال1980 ميلادي نيزرابرت موگابه دررأس حزب اتحاد ملي اكثريت كرسي هاي مجلس را بدست آورد و اولين دولت مستقل سياهپوست زيمبابوه را تشكيل داد.

زيمبابوه يعنى ساختمان يك پارچه عظيم سنگى كه ناحيه اى پر از خرابه هايى از اين نوع ساختمان در اين كشور ديده مى شود كه ارزش تاريخى دارد و نام اين كشور از آن گرفته شده است. زيمبابوه در گذشته هاى دور تمدنى قديمى را بخود ديده است. «كارل مانش » سياح آلمانى كناره هاى زيمبابوه را در سال 1871م بدون سكنه كشف كرد اما پرتقالى ها نخستين افرادى بودند ك به اين سرزمين وارد شدند. 14% از سكني 9 ميليون نفرى زيمبابوه مسلمان هستند. مسلمانان بازماندگان مهاجران مالايائى، هندى، سوماليائى، و موزامبيكى، هستند كه در نقاط مركزى و جنوب شرقى تمركز بيشترى دارند.

 اسلام از سال 1870م مطابق با 1287ه-ق از طريق مهاجرت مسلمانان زنگبار به سرزمين زيمبابوه راه يافت. مسلمانان ضمن تبليغات اسلامى و آموزشهاى مذهبى به بوميان افريقائى طرق مبارزه با استعمار و نبرد با متجاوزين را آموختند و به همين دليل اشغالگران انگليسى از ورود مسلمانان به اين كشور ممانعت به عمل مى آوردند.

 

 

 

 


نوشته شده در   شنبه 29 فروردين 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode