ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 مرداد 1390     |     کد : 23696

وضعيت وخيم مردم جنگ‌زده ليبي در ماه مبارك رمضان

5 ماه از حمله نظامي نيروهاي ائتلاف به ليبي مي‌گذرد اين درحالي است كه مردم اين كشور در ماه مبارك رمضان با كمبود شديد مواد غذايي و سوختي مواجه‌ هستند.

 5 ماه از حمله نظامي نيروهاي ائتلاف به ليبي مي‌گذرد اين درحالي است كه مردم اين كشور در ماه مبارك رمضان با كمبود شديد مواد غذايي و سوختي مواجه‌ هستند.

به گزارش مانيتورينگ فارس، همزمان با پيچيده‌تر شدن اوضاع نظامي در ليبي مردم اين كشور در ماه رمضان با مشكلات فراواني روبرو هستند.

بنا بر گزارش‌ها، درحالي كه جنگنده‌هاي ناتو حملات خود به ليبي را ادامه مي‌دهند و گردان‌هاي قذافي نبردهاي خونين را با مخالفان دارند، مردم در نقاط مختلف ليبي با كمبود مواد غذايي مواجه هستند.

شبكه الجزيره در گزارشي از مصراته يكي از مهم ترين شهرهاي ليبي با اشاره به اينكه اين شهر مدت زيادي را در محاصره گردان‌هاي قذافي بوده تصريح كرد كه مردم اين شهر در آستانه ماه مبارك رمضان با كمبود مواجه هستند.

مردم از در اختيار داشتن مواد سوختي مورد نياز محروم هستند و يكي از رانندگان در گفت‌وگو با مجري اين شبكه تاكيد كرد كه مشكل فرد قذافي است، اگر او كناره گيري كند مشكل مردم حل مي‌شود.

الجزيره افزود: طي جنگ مخازن سوختي شهر از بين رفته است و مردم بيش از سه ساعت در صف هاي طولاني بنزين منتظر مي‌مانند.

همچنين وضع مواد خوراكي نيز در اين شهر بهتر از مواد سوختي نبود، قيمت مواد خوراكي همزمان با جنگ افزايش شديدي داشته و يكي از فروشندگان نيز در اين باره گفت: مسئله اصلي اين است كه مردم پولي براي خريد آذوقه ندارند.

از سوي ديگر بيماران در مصراته نيز با كمبود دارو مواجه هستند و بيمارستان‌ها نمي‌توانند شرايط لازم براي درمان به ويژه مجروحان جنگي را فراهم كنند و اين شرايط سخت در حالي است كه حملات پراكنده گردان‌هاي قذافي و جنگنده‌هاي ناتو همچنان ادامه دارد.

اين در شرايطي است كه نيروهاي غربي به رهبري فرانسه و انگليس و مشاركت فعال آمريكا و ايتاليا به اين كشور حمله كردند و تمام زيرساخت‌هاي ليبي را از بين برده‌اند.

بر اساس قعطنامه شوراي امنيت كشورهاي عضو ناتو تنها موظف به ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز ليبي براي ممانعت از بمباران مردم غير نظامي توسط ارتش قذافي بودند و اجازه سرنگوني حكومت اين كشور را ندارد.


نوشته شده در   چهارشنبه 19 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode