ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 18 مرداد 1390     |     کد : 23671

بروكينگز: عربستان را دريابيد سقوط آل سعود قطعي است

يك مؤسسه مطالعاتي آمريكا با ارائه گزارش مفصلي به سردمداران كاخ سفيد، در مورد آينده رژيم عربستان هشدار داد.

خطاب به سران كاخ سفيد
بروكينگز: عربستان را دريابيد سقوط آل سعود قطعي است

يك مؤسسه مطالعاتي آمريكا با ارائه گزارش مفصلي به سردمداران كاخ سفيد، در مورد آينده رژيم عربستان هشدار داد.
به گزارش واحد مركزي خبر، مؤسسه بروكينگز با اشاره به انقلاب ملت هاي عرب بر ضد حاكمان خود، درباره آينده خاندان سلطنتي آل سعود هشدار داد و چاره انديشي براي نجات حامي مهم واشنگتن را در منطقه خاورميانه خواستار شد.
پايگاه اينترنتي هفته نامه خبري فلسطيني المنار، با اعلام اين مطلب نوشت: مؤسسه مطالعاتي بروكينگز كه همواره حامي صهيونيست ها و همپيمانان آمريكايي در منطقه خاورميانه است، در گزارشي هشدار داد، عربستان در حال گذر از لحظه تعيين كننده اي است.
«لي نولان» مدير مؤسسه مطالعاتي بروكينگز در اين گزارش از آينده مبهم آل سعود با توجه به انقلاب هاي عربي ابراز نگراني كرده است و به مسئولان كاخ سفيد هشدار داده كه نفت هم نمي تواند آل سعود را از خشم مردم در امان نگه دارد. مؤسسه مطالعاتي آمريكايي، ارائه راهكارهاي لازم براي جلوگيري از وقوع بحران در عربستان به عنوان مهم ترين متحد خاورميانه اي كاخ سفيد را ضروري دانسته و متذكر شده است: عربستان سعودي مانند آتش زير خاكستر است و هر لحظه امكان شعله ورتر شدن آن وجود دارد.
در اين گزارش آمده است: عربستان با فشارهاي زيادي روبه روست و در نتيجه امكانات و قدرت نظام پادشاهي به منظور چاره انديشي براي چالش هاي فزاينده نيز بايد شناخته شود و اگر چاره اي براي آنها انديشيده نشود، اوضاع وخيم خواهد شد.
در گزارش ارائه شده مؤسسه بروكينگز به مسئولان كاخ سفيد جانشيني ملك عبدالله، اختلاف بين شوراي علما و دولتمردان، حقوق زنان، جنبش هاي دانشجويي، بيكاري و سركوب مخالفان از جمله چالش هاي مهم در عربستان ذكر شده است.


نوشته شده در   سه شنبه 18 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode