ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 مرداد 1390     |     کد : 23643

اتنهام لندن در آشوب و آتش

مرگ يك جوان توسط پليس انگليس، مردم خشمگين منطقه تاتنهام در شمال لندن را شنبه‌شب به خيابان‌ها كشاند و آنها با به آتش كشيدن اتوبوس‌ها، خودروهاي پليس و ساختمان‌ها اعتراض خود را عليه اين اقدام پليس نشان دادند.

مرگ يك جوان توسط پليس انگليس، مردم خشمگين منطقه تاتنهام در شمال لندن را شنبه‌شب به خيابان‌ها كشاند و آنها با به آتش كشيدن اتوبوس‌ها، خودروهاي پليس و ساختمان‌ها اعتراض خود را عليه اين اقدام پليس نشان دادند.
به گزارش ايرنا، اين شورش با به خشونت كشيده شدن تجمع صدها نفر از جوانان مقابل پاسگاه پليس در منطقه تاتنهام آغاز شد و بيش از 7 ساعت به طول انجاميد. به گزارش منابع خبري، در جريان اين شورش‌ها 4 خودروي پليس، يك اتوبوس دوطبقه، چند خودروي شخصي، فروشگاه و ساختمان مسكوني به آتش كشيده شد. گزارش منابع متعدد خبري همچنين از غارت چند فروشگاه بزرگ و كوچك در منطقه تاتنهام حكايت دارد. پليس متروپليتن لندن نيز اعلام كرد در جريان اين خشونت‌ها تاكنون حداقل 8 مامور پليس مجروح شده‌اند كه جراحت يكي از ماموران باعث بستري شدن وي در بيمارستان شده است. پليس گزارشي از مجروح شدن معترضان منتشر نكرده ولي به گفته شاهدان عيني دست‌كم 10 نفر از معترضان در درگيري با پليس مجروح و تعدادي نيز دستگير شده‌اند.

برخي گزارش‌هاي تاييد نشده از بروز ناآرامي‌هاي پراكنده در مناطق ديگر لندن از جمله در جنوب اين شهر حكايت دارد ولي استيفن واتسون، فرمانده پليس شمال شرق لندن بامداد ديروز در مصاحبه‌اي تلويزيوني اين گزارش‌ها را تكذيب كرد. از سوي ديگر، پليس متروپليتن لندن كه به نظر مي‌رسد از اين شورش گسترده غافلگير شده يك ستاد فرماندهي اضطراري را براي مقابله با اين وضعيت تشكيل داده و گفته مي‌شود مهم‌ترين هدف آن جلوگيري از گسترش ناآرامي به مناطق ديگر است. در زمان بروز اين ناآرامي‌ها مقامات پليس، شهردار لندن و نماينده منطقه تاتنهام در پارلمان با انتشار بيانيه‌هاي جداگانه و انجام مصاحبه‌هاي تلويزيوني از مردم منطقه تاتنهام خواستند كه خيابان‌ها را ترك كنند ولي تا ساعت 4 بامداد ديروز به وقت محلي (30‌‌/‌‌7‌به وقت تهران) همچنان صدها نفر از جوانان در خيابان‌هاي منطقه تاتنهام حضور داشتند.

اين ناآرامي‌ها پس از آن روي مي‌دهد كه پنجشنبه گذشته بر اثر تيراندازي پليس در منطقه تاتنهام هيل واقع در شمال لندن يك جوان سياهپوست 29 ساله به نام مارك دوگان كشته شد. بر اساس گزارش رسانه‌هاي محلي، واحد ويژه پليس لندن كه در تعقيب يك مظنون بوده ظاهرا پس از دادن فرمان ايست به يك خودروي مسافربر و عدم توقف آن اقدام به تيراندازي مي‌كند كه در جريان اين تيراندازي، دوگان كشته مي‌شود.

باتوجه به اين‌كه كمتر از يك سال تا زمان برگزاري بازي‌هاي المپيك مانده است، بي‌ترديد توجه جهانيان به التهاب‌هاي لندن جلب خواهد شد. باتوجه به اين‌كه چندي پيش تظاهرات معلمان و دانشجويان انگليسي نيز در لندن به درگيري منجر شد، انتشار چنين تصاويري چهره چندان خوبي از انگليس ارائه نمي‌كند.


نوشته شده در   دوشنبه 17 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode