ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 مرداد 1390     |     کد : 23641

توانايي غلبه بر انواع تهديد ها يكي از اصلي ترين نقاط قوت نظام است

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار روساي قواي سه گانه، رئيس مجلس خبرگان رهبري، اعضاي هيات وزيران، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي...

رهبرمعظم انقلاب طي سخنان مهمي در جمع كارگزاران نظام: توانايي غلبه بر انواع تهديد ها يكي از اصلي ترين نقاط قوت نظام است

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار روساي قواي سه گانه، رئيس مجلس خبرگان رهبري، اعضاي هيات وزيران، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مسئولان دستگاه هاي مختلف كشور، ائمه جمعه و نمايندگان ولي فقيه در استان ها و فرماندهان ارشد نيروهاي مسلح طي سخنان بسيار مهمي با اشاره به شرايط بسيار فوق العاده منطقه و جهان به تبيين شرايط و جايگاه فعلي كشور با در نظر گرفتن نقاط قوت و ضعف پرداختند و تاكيد كردند: در بررسي شرايط كشور هم نقاط مثبت و هم نقاط منفي در كنار يكديگر ديده شوند و از منفي گرايي يا مثبت گرايي مطلق نيز پرهيز شود.
رهبر معظم انقلاب از توانايي غلبه بر انواع تهديدها، اتحاد ميان مردم و نظام، پيشرفت با وجود تحريم ها و شرايط سخت، كسب اعتبار بين المللي و ثبات كشور به عنوان برخي از اصلي ترين نقاط قوت نظام ياد فرمودند.
معظم له در اين زمينه فرمودند، بنده با اين نظر كه از لحاظ بين المللي وضعيت كشور منفي است، مخالفم. وضع ما بسيار خوب است.
ايشان افزودند: امروز جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك كشور تاثيرگذار و متنفذ و محترم در فضاي بين المللي شناخته مي شود.
حضرت آيت الله خامنه اي تصريح كردند: نقطه روشن ديگر ثبات كشور است. ركود نداريم، حركت داريم، جوشش داريم.
رهبرمعظم انقلاب در ادامه سخنانشان تاكيد كردند كه در كنار نقاط قوت، نقاط ضعف هم در كشور وجود دارد.
ايشان افزودند: نقاط ضعف ما هم در زمينه هاي اقتصادي است و هم فرهنگي. بر بعضي از چالش ها نتوانسته ايم غلبه كنيم. حتي در همان تهديدهايي كه مستقيما از طرف دشمن است، اگر ما ضربه خورده ايم تقصير خود ماست.
رهبرمعظم انقلاب تصريح كردند: مشكل اينجاست كه يك جاهايي طبق وظيفه عمل نكرديم، يك جاهايي دلبستگي خود را زير پا نگذاشتيم. معظم له در ادامه افزودند: يكي از چيزهاي مهمي كه بايد از آن پرهيز كرد، مشاجرات سياسي است.
ايشان در ادامه فرمودند: سرگرم شدن به منش هاي اشرافي و رفاه طلبي، غفلت از روحيه جهاد و ايثار، غفلت از تهاجم فرهنگي دشمن، غفلت از نفوذ دشمن در فضاي رسانه اي كشور، بي مبالاتي نسبت به حفظ بيت المال، نيل به رفتارهاي قبيله اي در ميدان سياست و اقتصاد، اينها از نقاط ضعف ماست.
ولي امر مسلمين در بخش ديگري از سخنانشان فرمودند: در زمينه اقتصاد فعاليت هاي باارزشي انجام شده است، اما هنوز مسئله اشتغال، ساعات مفيد كار در كشور و مواردي از اين قبيل حل نشده است.
ايشان تاكيد كردند: فرهنگ كار بايد طوري باشد كه مردم آن را عبادت بدانند. بايد كار كرد. كشور با بيكاري و تنبلي و وادادگي پيش نخواهد رفت.
رهبر معظم انقلاب همچنين در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره مسائل اخير منطقه خاورميانه و شمال آفريقا فرمودند: «بيداري اسلامي ملت هاي منطقه حادثه عظيمي است كه نظير آن از اول انقلاب تا امروز، در تاريخ جمهوري اسلامي سابقه نداشته است».
معظم له در پايان با بيان اين كه كشور ما ظرفيت 2برابر جمعيت كنوني يعني 150 ميليون نفر را دارد خاطرنشان كردند كه ديدن نقاط قوت ما را متوجه ظرفيت ها مي كند و توجه به نقاط ضعف اولويت ها را به ما نشان مي دهد.
در پايان اين ديدار نماز جماعت مغرب و عشا به امامت ولي امر مسلمين اقامه و سپس حاضران روزه خود را در كنار رهبر معظم انقلاب افطار كردند.
مشروح ديدار رهبر معظم انقلاب با كارگزاران نظام، درشماره آتي روزنامه چاپ مي شود.






نوشته شده در   دوشنبه 17 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode