ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 مرداد 1390     |     کد : 23626

وزير ارشاد: رسانه‌ها خطاها را تذكر دهند

مطبوعات، چشم‌بيدار و آيينه تمام‌نماي مسائل جامعه هستند و هر جا كه ضعفي وجود دارد، بايد بيان كنند .

مطبوعات، چشم‌بيدار و آيينه تمام‌نماي مسائل جامعه هستند و هر جا كه ضعفي وجود دارد، بايد بيان كنند .

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: خبرنگاران و رسانه‌ها، خطاها و لغزش‌ها را تذكر دهند، يادآوري كنند و اسباب امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه فراهم كنند.

دكتر سيدمحمد حسيني با اشا ره به وظايف دو سويه رسانه‌ها و مسئولان گفت: مطبوعات بايد آيينه باشند و بدون اغراق واقعيت‌هاي جامعه را بيان كنند.

دكتر حسيني جمعه شب گذشته در مراسمي به مناسبت روز خبرنگار در كرمان افزود: از سوي ديگر اگر مسئولان نيز ضعف و اشكال و ايرادي دارند، بايد نسبت به رفع آن اقدام كنند نه اينكه آيينه را بشكنند و واقعيت را نپذيرند.

وي خطاب به رسانه‌ها اظهار داشت:‌ ما در كنار هم هستيم و يك مسئوليت داريم و آن هم ساختن ايران عزيز و مقابله با تهاجمات و ترفندهاي دشمن است.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در ادامه با گراميداشت ياد و خاطره شهيد محمود صارمي خبرنگار شهيد سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: ‌اين نوع شهادت، نشانگر مظلوميت جمهوري اسلامي است كه فرزندان اين آب و خاك چه فداكاري‌ها كردند و با آن‌ها بي‌رحمانه برخورد شده است.

وي ادامه داد: در همه جاي دنيا ديپلمات‌ها مصونيت دارند، ولي با ديپلمات‌ها و خبرنگاران ما اينگونه رفتار كردند.

او گفت: خبرنگاران نقش بي‌بديلي را در جامعه ايفا مي‌كنند، همانگونه كه در دفاع مقدس در كنار رزمندگان بودند، امروز هم در كنار مسئولان و مديران بايد حضور داشته باشند تا شاهد اعتلاي ايران باشيم.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: خبرنگاران و رسانه‌ها بايد خطاها، لغزش‌ها و تعلل‌ها را تذكر دهند، يادآوري كنند و اسباب امر به معروف و نهي از منكر را در جامعه فراهم كنند.

وي گفت: قطعاً مسئولان عالي‌رتبه نظام اين امر را مي‌پسندند زيرا مطبوعات چشم بيدار و آيينه تمام‌نماي مسائل هستند و هر جا كه ضعفي وجود دارد، بايد بيان كنند.

او تأكيد كرد: مسئولان و همه مديران نيز بايد روحيه انتقاد‌پذيري داشته باشند و بدانند در زير ذره‌بين قرار گرفته‌اند.

او گفت: اگر خداي نكرده مسئولان به دنبال سوءاستفاده، كم‌كاري و انجام ندادن وظيفه خودشان باشند، نشريات و روزنامه‌نگاران بايد اين مسائل را بيان كنند.

حسيني بيان كرد: زماني كه فرد مسئوليتي را پذيرا مي‌شود، بايد بداند كه اگر درست به وظايفش عمل نكند مورد انتقاد قرار مي‌گيرد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: مسئولان بايد در اتاق شفاف و شيشه‌اي باشند و همه اموري را كه انجام مي‌دهند براي مردم معلوم و روشن كنند، امروز هم رسالتي را خبرنگاران و روزنامه‌نگاران دارند و آن هم آبادي كشور، رفع كمبودها در نظام جمهوري اسلامي است تا نظام در زمينه‌هاي مختلف براي جهان الگو و الهام‌بخش باشد.

وي در ادامه ضمن برشمردن رسالت خبرنگاران اظهار داشت: بيان نقاط قوت باعث افزايش اعتماد به نفس و ارتقاي روحيه خودباوري در جامعه مي‌شود.او با تأكيد بر بيان نقاط قوت موجود در مسئولان نظام جمهوري اسلامي از سوي رسانه‌ها، گفت: اگر اين كار را نكنيم به نوعي كتمان است و كتمان حقايق گناهي نابخشودني مي‌باشد.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود: مطبوعات علاوه بر بيان نقاط قوت بايد ضعف‌ها، كجي‌ها و سستي‌هايي را كه وجود دارد هم بيان كنند.

وي اضافه كرد: توجه به فرهنگ عمومي جامعه از ديگر بخش‌هايي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد.

حسيني در ادامه با اشاره به مطالبات فراوان جامعه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: براي تحقق هر كدام از اين مطالبات چاره‌اي نداريم جز اينكه دست نياز به سوي رسانه‌ها دراز كنيم زيرا اين رسانه‌ها هستند كه مي‌توانند فرهنگ‌سازي كنند.

وي ترويج فرهنگ كار در جامعه، تلاش بي‌وقفه، سختكوشي، رعايت حقوق ديگران، نظم و انضباط، قانونمداري، مهرورزي، اخلاق و معنويت، ترويج روحيه همبستگي به جاي كينه‌ورزي و انتقام‌جويي، حجاب و عفاف را از جمله مواردي برشمرد كه ترويج اين امور بر دوش مطبوعات است.

حسيني در ادامه احترام گذاشتن به مخاطب توسط رسانه‌ها را به اين معني دانست كه مطالب اصلي و داراي اولويت در نشريات و رسانه‌ها بيان شود.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي در بخش ديگري با اشاره به توجه ويژه اين وزارتخانه و همچنين دولت و شخص رئيس جمهور به خبرنگاران و روزنامه‌نگاران گفت: امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته رئيس جمهور هداياي خاصي را خواهند داشت كه تأكيد ما بر اين ا ست كه با سال‌هاي گذشته متفاوت باشد و بتواند بخشي از كمبودهاي خبرنگاران را برطرف كند.

حسيني همچنين تأكيد كرد: بيمه خبرنگاران، سهام عدالت، آيين‌نامه حرفه‌اي خبرنگاران، آيين‌نامه‌هاي پايگاه‌هاي خبري، خبرگزاري‌ها و سايت‌ها نيز در دست انجام است.وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي همچنين با اشاره به راه‌اندازي سامانه اطلاعات خبرنگاران در سال گذشته،‌ اظهار داشت: راه‌اندازي اين سامانه در راستاي شناسايي بيشتر خبرنگاران و همچنين ارائه خدمات بيشتر به اين قشر است.


نوشته شده در   دوشنبه 17 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode