ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 17 مرداد 1390     |     کد : 23622

درگيري پليس و معترضان درشمال لندن

مرگ يك جوان توسط پليس بريتانيا، معترضان خشمگين شمال لندن را به خيابان‌ها كشاند و آنها با به آتش كشيدن اتوبوس‌ها، اتومبيل‌هاي پليس و ساختمان‌ها اعتراض خود را عليه اقدام پليس نشان دادند.

جام جم آنلاين: مرگ يك جوان توسط پليس بريتانيا، معترضان خشمگين شمال لندن را به خيابان‌ها كشاند و آنها با به آتش كشيدن اتوبوس‌ها، اتومبيل‌هاي پليس و ساختمان‌ها اعتراض خود را عليه اقدام پليس نشان دادند.
به گزارش آسوشيتدپرس، این درگیری در شمال لندن و زمانی اتفاق افتاد که گروهی در اعتراض به کشته شدن یک جوان توسط یک افسر مسلح پلیس در بیرون مرکز پلیس در تاتنهام تجمع کردند.

معترضان به سوی مرکز پلیس بمب های آتش‌زا پرتاب کردند و پس از آن دو اتومبيل پلیس و یک اتوبوس را به آتش کشیدند.

در جریان اعتراضات شنبه شب معترضان همچنین با سنگ و بطری به نیروهای پلیس حمله کردند.

براساس گزارش های دریافتی در جریان این درگیری ها که برای چندین ساعت ادامه داشت اموال بعضی از فروشگاهها به غارت رفت و به تعدادی از فروشگاهها هم آسیب رسید.

به گفته پلیس این درگیری ها تا ساعات اولیه صبح روز یکشنبه 7 اوت ادامه یافت و ساکنان این منطقه از غارت تعداد زیادی از فروشگاهها در این منطقه خبر داده اند.

معترضان در اين تظاهرات خواستار اجراي عدالت درخصوص مرگ يك مرد جوان 29 ساله شدند كه به نظر مي‌رسد در يك درگيري مسلحانه با پليس جان خود را از دست داده است.

مقامات پليس نيروهاي پشتيباني به محل درگيري اعزام كردند و صداي آژير در سراسر شهر شنيده مي‌شود.

شيشه‌هاي مغازه‌ها در محله تاتنهام شكسته شد و افراد سودجو فروشگاه‌ها را غارت كردند و با چرخ دستي‌هاي مملو از اجناس دزديده شده از فروشگاه‌ها فرار كردند. افسران پليس با تجهيزات ضد شورش و سوار بر اسب با تظاهركنندگان برخورد كردند.

ترزا می، وزیر کشور بریتانیا دراین باره گفت: من خشونت های شب گذشته در تاتنهام را قویا محکوم می کنم.

ترزا می همچنین گفته است که چنین قانون شکنی هایی که امنیت عمومی و اموال مردم را به مخاطره می اندازد، غیرقابل تحمل است.

در همین رابطه یکی از سخنگویان نخست وزیری بریتانیا گفته است : خشونت های شب گذشته در منطقه تاتنهام، مطلقا غیرقابل قبول است و هیچ توجیهی برای اعمال خشونت علیه پلیس ، مردم و تخریب اموال عمومی وجود ندارد.

براساس گزارش های دریافتی در جریان این درگیری های 26 مامور پلیس و عده ای از معترضان مجروح شدند که اکنون برای مداوا به بیمارستان منتقل شده اند.

استفان واتسون از مقامات پلیس شهر لندن گفت که شمار قابل توجهی نیرو برای آرام کردن اوضاع به این منطقه اعزام شده است.

تحقیق در مورد دلایل کشته شدن این جوان ممکن است برای مدتی طولانی ادامه پیدا کند. هنوز جزییاتی در مورد دلایل این حادثه منتشر نشده است.

آخرین بار درسال ۱۹۸۵ بود که درگیری هایی از این نوع بین پلیس و ساكنان تاتنهام رخ داد.

محله تاتنهام در سال 1985 پس از آنكه يكي از زنان ساكن اين محله در حمله پليس به خانه‌اش در اثر حمله قلبي جان باخت، صحنه درگيري‌هاي خونين بود. درگيري‌هاي محله تاتنهام يكي از خشونت‌بارترين درگيري‌هاي كل تاريخ بريتانيا بود كه در آن‌ها يك افسر پليس در حالي كه سعي داشت از آتش نشانان محافظت كند با چاقو كشته شد و 60 افسر ديگر نيز زخمي شده و در بيمارستان بستري شدند.


نوشته شده در   دوشنبه 17 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode