ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 16 مرداد 1390     |     کد : 23562

بحث‌هاي سياسي در سفره‌هاي افطار در ميدان التحرير قاهره

مردم مصر اين روزها و با آغاز ماه رمضان در سر سفره‌هاي افطاري كه در ميدان التحرير قاهره برپا مي‌شود، درباره آينده سياسي اين كشور با هم بحث مي‌كنند.

 مردم مصر اين روزها و با آغاز ماه رمضان در سر سفره‌هاي افطاري كه در ميدان التحرير قاهره برپا مي‌شود، درباره آينده سياسي اين كشور با هم بحث مي‌كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس، با پيروزي انقلاب مردمي در مصر، مردم اين كشور امسال رمضان متفاوتي را تجريه مي‌كنند رمضاني كه به جاي وجهه حكومتي، وجهه مردمي آن بيشتر شده است.
بنابر اين گزارش پس از 30 سال ممانعت از ارائه دروس ديني در جريان «نماز تراويح» در ماه رمضان كه از مهمترين اعمال نزد اهل تسنن است، امسال اين مسئله توسط علما و گروه‌هاي اسلامي دنبال شده است.
در كنار اين امر سفره‌هاي افطار در خيابان‌هاي قاهره توسط مشاهير اين شهر پهن مي‌شود و پس از انقلاب 25 ژانويه مصر البته مشاهير سياسي كه زماني با تزوير اين سفره‌ها را پهن مي‌كردند ديگر در صحنه حضور ندارند.
در منطقه «سيده زينب(س)» قاهره امسال ده‌ها سفره افطار هر روزه برپا مي‌شود، سفره‌هايي كه يكي از مهمترين وجهه‌هاي همبستگي اجتماعي در مصر به حساب مي‌آيد و اين ماه را از ماه‌هاي ديگر متفاوت مي‌كند.
طبق‌هاي مملو از خوراكي و غذا است كه در اين بين از مناطق بالنسبه بهتر شهر به مناطق و صد البته مساجد قاهره انتقال مي‌يابد.
يك تحقيق در الازهر نشان داده است كه اين سفره‌هاي افطار در قاهره به تنهايي يك ميليارد جنيه مصري (178 ميليارد تومان) هزينه در بر دارد كه استان‌هاي ديگر مصر نيز همين مقدار هزينه مي‌كنند و اين مطالعات نشان مي‌دهد كه در اين سفره‌ها روزانه 3 ميليون نفر افطار مي‌خورند.
در همين حال وزارت اوقاف مصر امسال «نشست تفكر اسلامي» را كه هر ساله در ميدان «مسجد الحسين» قاهره برگزار مي‌كرد به دلايل امنيتي لغو كرده است اما در عين حال «عادل عبدالشكور» از مسئولان اوقاف مصر از طرح‌هاي ديگر براي ديدارها و شب‌نشيني‌ها با علماي الازهر در داخل مسجد الحسين(ع) خبر مي‌دهد.
بنابر گزارش روزنامه الشرق الاوسط، همچنين جنبش‌ها و ائتلاف‌هاي انقلابي نيز قصد دارند سفره‌هاي افطار روزانه خود را در ميدان التحرير برپا كنند.
احمد عبدالحميد از انقلابيون مصري مي‌گويد: سفره‌هاي افطار در ميدان التحرير اين فرصت را مي‌دهد كه مردم درباره آينده سياسي مصر با هم بحث كنند.


نوشته شده در   يکشنبه 16 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode