ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 مرداد 1390     |     کد : 23523

پادشاه فرانسه ناگهان ديوانه شد

619 سال پيش در روز 5 اوت سال 1392 ميلادي شارل ششم ، پادشاه فرانسه بر اثر يك اتفاق ناگهاني دچار جنون و ديوانگي شد.

جام جم آنلاين: 619 سال پيش در روز 5 اوت سال 1392 ميلادي شارل ششم ، پادشاه فرانسه بر اثر يك اتفاق ناگهاني دچار جنون و ديوانگي شد.
ماجرا از اين قرار بود كه شارل ششم به دليل اين كه مردم را از شر ستمگري هاي عموهايش نجات داده بود از سوي آنها ملقب به «محبوب» بود ، همراه سربازانش جنگل مان را مي پيمود تا به جنگ ژان چهارم ،دوك برتاني متحد انگليسي ها برود.

ناگهان يك پيشگو به سوي اسب پادشاه جوان 24 ساله مي دود و مهار اسب را دست مي گيرد و فرياد مي زند: «پادشاه محبوب ، توقف كن ، به تو خيانت شده است». لحظه اي بعد ، نيزه اي به سوي شارل ششم پرتاب مي شود كه به سپر او اصابت مي كند.

با صداي ناگهاني اين ضربه ، پادشاه زره پوشيده كه از شدت گرما كلافه شده بود ، شمشيرش را از نيام بيرون مي كشد و به همراهان خود حمله مي كند.قبل از آن كه همراهانش موفق به مهار او شوند ، شارل ششم 6 نفر از شواليه هاي خود را به ضرب شمشير به قتل مي رساند.

پس از اين حادثه ، جنون ادواري ديگر شاه جوان را ترك نمي كند ، اما فقط اطرافيان نزديك او از اين راز باخبر بودند و چون پس از هر بحران عصبي شارل ششم حالت عادي خود را باز مي يافت ، تعيين يك نايب السلطنه غيرممكن بود.

جنون شارل ششم از اوايل سال 1393 ميلادي شدت مي يابد و او دست به كارهاي جنون آميزي مي زند كه از آن پس لقب او از «محبوب» به «شارل ديوانه» تغيير مي كند.

ديوانگي شاه موجب مي شود عموهايش با همدستي همسر شارل ، ملكه ايزابو دو باوير دوباره قدرت از دست رفته را بازيابند. فرانسه كه در آن دوران درگير جنگ هاي صد ساله با انگلستان بود ، به دليل جنون شارل مصائب فراواني را متحمل مي شود.

ملكه ايزابو دو باوير با دسيسه چيني مقام نايب السلطنه فرانسه را به دست مي آورد و شارل ديوانه به مترسكي تبديل مي شود كه هر دستوري كه ايزابو مي داد را تصويب مي كرد.

او حتي وليعهد خود را از جانشيني خلع مي كند. در دوران سلطنت شارل ششم ، انگليسي ها بخش اعظم سرزمين فرانسه را به اشغال خود درمي آورند و فجايع زيادي را در اين كشور مرتكب مي شوند.

سرانجام شارل در سال 1422 ميلادي ، دو سال پس از امضاي يك پيمان صلح خفت بار با هنري پنجم پادشاه انگلستان ، به مرگ طبيعي از جهان مي رود و عصر تازه اي در تاريخ فرانسه آغاز مي شود.

به اين ترتيب ، در روز 5 اوت سال 1392 ميلادي بر اثر يك اتفاق شارل ششم پادشاه «محبوب» فرانسه دچار جنون مي شود و همين حادثه موجب مي گردد ، كشور فرانسه مدت 30 سال با مصائب و فجايع زيادي مواجه شود و بخش بزرگي از اين كشور توسط انگليسي ها اشغال گردد.


نوشته شده در   شنبه 15 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode