ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 15 مرداد 1390     |     کد : 23509

جنگ‌طلبي اسرائيل براي فرار از اعتراضات داخلي

كارشناسان صهيونيست پيش‌بيني كردند كه اسرائيل براي فرار از اعتراضات مردمي و اعلام دولت مستقل فلسطيني به جنگي منطقه‌اي عليه لبنان و يا غزه دست بزند.

كارشناسان صهيونيست پيش‌بيني كردند كه اسرائيل براي فرار از اعتراضات مردمي و اعلام دولت مستقل فلسطيني به جنگي منطقه‌اي عليه لبنان و يا غزه دست بزند.

به گزارش فارس، پايگاه خبري الجزيره در مقاله‌اي به بحران سياسي و اجتماعي در سرزمين‌هاي اشغالي اشاره كرده و نوشت كه با ورود معلمان به اعتراضاتي كه از سوي پزشكان آغاز شده بود، بحران در سرزمين‌هاي اشغالي وارد مرحله جديدي شده است، اين در حالي است كه قرار است تظاهرات ميليوني اعتراض‌آميز نيز روز شنبه آينده آغاز شود.

اعتراض‌هاي اسرائيل، عامل برانداز ليكود يا اسرائيل؟

كارشناسان مسايل اسرائيل معتقدند كه اين اعتراضات مي‌تواند تهديدي براي حزب ليكود و يا ائتلاف حاكم و يا بحراني عليه اسرائيل باشد.

"ايمن عوده " دبيركل جبهه دموكراتيك براي صلح و مساوات در سرزمين‌هاي اشغالي كه در اين اعتراضات حاضر شده است، مي‌گويد كه اهميت اين اعتراضات در خروج از انگيزه‌هاي امنيتي است.

عوده در عين حال هشدار داد كه ممكن است حاكميت تل‌آويو براي فرار از اعتراضات مردمي و طرح تشكيلات خودگردان در سازمان ملل براي اعلام استقلال دولت فلسطين جنگي منطقه‌اي را در يكي از محورهاي لبنان، ايران، غزه و يا كرانه باختري آغاز كند.

جنگ‌طلبي براي فرار از بحران داخلي

"دوف حنين " عضو ليبرال پارلمان اسرائيل نيز كه حزب وي در اعتراضات عليه كابينه نتانياهو حاضر شده است، با اشاره به افزايش روز افزون شمار معترضان در سرزمين‌هاي اشغالي گفت كه اسرائيل احتمال دارد براي منحرف كردن افكار عمومي جنگي منطقه‌اي را آغاز كند.

وي ادامه داد كه سران حاكم در سرزمين هاي اشغالي از مردم جدا شده‌اند، اما قدرت مردم بيشتر از سران آن است، حنين در مورد احتمال آغاز حمله از سوي اسرائيل به هشدارهاي اخير مائير داگان رئيس سابق موساد نيز اشاره كرده گفت كه اسرائيل ممكن است اقدامات غير حساب شده‌اي را در دستور كار خود قرار دهد. اين اقدامات كابينه اسرائيل را خطرناكتر از قبل مي‌كند، اين حمله نظامي ممكن است در محور لبنان و يا غزه باشد.

اسرائيل با خطرناك‌‌ترين بحران داخلي خود مواجه است

"بنيامين بن اليعازر " وزير مستعفي رژيم صهيونيستي ديروز در اظهاراتي بحران كنوني پيش روي اسرائيل را خطرناك‌ترين بحران از زمان اعلام موجوديت اين رژيم دانسته و خواستار كاهش بودجه امنيتي و توقف شهرك‌سازي براي فرار از اين بحران شد.

وي همچنين نسبت به همزماني اين اعتراضات با احتمال اعلام تشكيل دولت مستقل فلسطين در سازمان ملل هشدار داده و نسبت به پيامدهاي استراتژيك روند كنوني اسرائيل و فقدان بازدارندگي ملي در پي ظلم و ستم عليه طبقه متوسط جامعه اعلام خطر كرد.

واكنش‌هاي احمقانه سران تل‌آويو به تظاهرات مردمي

"سيما كدمون " تحليلگر صهيونيستي نيز در مقاله‌اي در روزنامه يديعوت آحارونوت نسبت به ناديده گرفتن تظاهرات از سوي نتانياهو هشدار داده و از حزب حاكم خواست تا از اطلاق صفت‌هاي زشت به تظاهرات كنندگان دست برداشته و به اين واكنش‌هاي احمقانه و غيرمسئولانه پايان دهند. سران تل‌آويو اخيرا تظاهرات كنندگان را تعدادي معتاد ناميده بودند كه براي شورش به خيابان‌ها آمده‌اند.

اعتراضات در سرزمين‌هاي اشغالي از هفته‌ها پيش آغاز شده و در روزهاي اخير با افزايش موج مردمي معترضان ابعاد جديدي به خود گرفته است، روز شنبه نيز قرار است تظاهرات ميليوني در اعتراض به سياست‌هاي كابينه رژيم صهيونيستي در سرزمين‌هاي اشغالي برگزار شود.


نوشته شده در   شنبه 15 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode