ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 21 ارديبهشت 1403
جمعه 21 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 14 مرداد 1390     |     کد : 23484

جلد نهم گلشن ابرار به بازار نشر آمد

جلد نهم کتاب گلشن ابرار به قلم جمعی از پژوهشگران حوزه علمیه قم از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)منتشر شد.

 جلد نهم کتاب گلشن ابرار به قلم جمعی از پژوهشگران حوزه علمیه قم از سوی پژوهشکده باقرالعلوم(ع)منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جلد نهم کتاب گلشن ابرار، زندگی اسوه های علم و عمل از کوشیار دیلمی تا سیدمحمد بحرالعلوم را مورد کنکاش قرار داده است.

ثمره بازپژوهی زندگی علما و بزرگان، تبیین گنجینه ها و پشتوانه های فرهنگی و معرفی قهرمانان و اسوه‌های تاریخی موجب اعتماد به نفس، توجه به هویت مستقل، دوری از احساس حقارت و اتکا به خود و فرهنگ خودی خواهد بود و از اهداف اصیل آن، ارائه الگو برای سازندگی نسل جوان و تأثیرگذاری در آن هاست؛ زیرا اثرگذاری نمونه های عینی اخلاق و معرفت، از بیان مباحث اخلاقی و رهنمود های معرفتی، بیشتر و اثر پذیری افراد نیز بالاتر خواهد بود.

«کوشیار دیلمی»، «ابن مسکویه (معلم ثالث)»، «سید ضیاء الدین فضل الله راوندی»، «زین الدین ابو محمد بیاضی»، «ملاعبدالله بهابادی یزدی (معلم منطق)»، «سید محمد عاملی»، «فاضل جواد»، «ملا عبدالرزاق فیاض لاهیجی»، «ملا خلیل قزوینی (برهان العلماء)»، «قطب الدین لاهیجی دیلمی (شیخ الاسلام لاهیجان)»، «محمد علی حزین لاهیجی»، «محمد مهدی فتونی»، «سید محمد مهدی حسینی اصفهانی(حکیم شهید)»، «ملا اسد الله تستری (محقق کاظمی)»، «ملا محمد سعید مازندرانی بارفروشی (سعید العلماء)»، «عبدالحسین تهرانی (شیخ العراقیین)»، «محمد صادق قمی»، «سید حسین ترک کوه کمری»، «محمد فاضل ایروانی»، «آقا علی حیکم»، «موسی شراره عاملی»، «سید اسدالله شفتی اصفهانی (حجت الاسلام ثانی)»، «زین العابدین مازندرانی»، «ملا محمد اشرفی»، «سید محمد حسین شهرستانی»، «محمد فاضل شربیانی»، «سید عبدالکریم لاهیجی»، «هاشم اشکوری»، «ملا عبدالکریم گزی»، «سید محمد حسینی فیروزآبادی»،«اسماعیل محلاتی»، «علی اکبر مدرس حکمی یزدی»، «شعبان گیلانی»، «محمد رضا معزی دزفولی»، «مهدی حکمی قمی»، «آقا بزرگ شهیدی»، «محمد حرزالدین نجفی»، «محمد رضا تنکابنی»، «سید حسین حمامی»، «عبدالحسین رشتی»، «محمد حسن مظفر»، «سید حسن اشکوری»، «سید هاشم میردامادی نجف آبادی»، «سید مهدی حسینی شیرازی»، «ابوالحسن مشکینی»، «سیف الله ایسی میانجی»، «سید علی نقی نقوی لکنهوی»، «سیدمحمد محقق داماد یزدی»، «سید محمد حسن مرتضوی لنکرودی» و «سید محمد بحرالعلوم»، علمایی هستند که زندگی نامه شان زینت بخش نهمین جلد کتاب گلشن ابرار شده است.

در بخشی از این کتاب با عنوان مقبره سید فضل الله راوندی می خوانید: «به اتفاق همه تراجم نگاران مرقد پاک این دانشمند فرزانه در زاویه جنوبی گورستان محله (پنجه شاه) نزدیک مسجد جمعه کاشان است. اکنون مورد احترام و زیارتگاه مردم مسلمان آنجا است. مرحوم ملا حبیب الله کاشانی در خصوص کمالات و مقبره ایشان و اقبال مردم کاشان به مقبره او می نویسد:
سید فضل الله بن علی علوی حسنی کاشانی، معروف به (السید ابی الرضا) عالمی فاضل و زاهد بود و کراماتی از او حکایت شده است. آرامگاه ایشان در کاشان معروف بوده و نیازمندان و حاجت مندان به زیارتش می روند.»

در بخش دیگری از این کتاب درباره شیخ زین العابدین مازندرانی می خوانید: «شیخ زین العابدین در نجف در مضیقه بوده است. به گونه ای که این وضع باعث می شود برای برطرف شدن این حالت به امیرالمؤمنین علیه السلام، توسل جوید. در خواب حضرت به او می فرمایند: (در نجف زندگی شما به همین منوال خواهد بود. اگر می خواهید وضعیت شما خوب شود، به کربلا برو.)

پس از این رؤیای صادقه، ایشان به طرف کربلا رهسپار می شود. یکی از ثروت مندان مازندارنی که در کربلا ساکن بود، در عالم خواب خدمت اباعبدالله الحسین علیه السلام می رسد. ایشان به او می فرماید: (فردا میهمانی به این اسم می آید. شما موظفید از ایشان پذیرایی کنید.)

این مرد مازندانی فردا جلوی دروازه می ایستد تا با نشانی خواب، میهمان را پیدا کند. اتفاقا شیخ زین العابدین با کوله بار از دروازه وارد کربلا می شود و مرد ثروتمند خواب خود را برای او نقل می کند و از شیخ پذیرایی می کند.

مراجعت شیخ به کربلا بعد از وفات استادش صاحب جواهر بوده است. او بعد از ورود به کربلا به تدریس مشغول می شود. عالم بزرگ آن زمان در کربلا شیخ محمد حسین فاضل اردکانی بود و دومین قطب علمی کربلا شیخ زین العابدین مازندرانی بود.»

جلد نهم کتاب گلشن ابرار به قلم جمعی از پژوهشگران حوزه علمیه قم به تازگی با شمارگان 2000 نسخه در 768 صفحه با قیمت 11000 تومان به همت انتشارات پژوهشکده باقرالعلوم منتشر شده است.


نوشته شده در   جمعه 14 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode