ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 13 مرداد 1390     |     کد : 23457

سناريوي مأموران اطلاعاتي غرب و آمريكا در هند

كارشناسان سياسي هند معتقدند كه مأموران اطلاعاتي غرب در تلاش هستند تا فضاي سياسي هند و ايران را به تنش بكشانند.

كارشناسان سياسي هند معتقدند كه مأموران اطلاعاتي غرب در تلاش هستند تا فضاي سياسي هند و ايران را به تنش بكشانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري فارس در دهلي نو، كارشناسان هند معتقدند كه مقامات كاخ سفيد و عوامل اطلاعاتي انگليس نقش گسترده‌اي در ايجاد تنش در روابط خارجي هند طي سال‌هاي اخير ايفا كرده‌اند.

نشريه "مهاراشترا ديلي " در گزارشي دراين‌باره نوشت: آمريكايى‌ها به يك 11 سپتامبر ديگري در شبه‌قاره احتياج داشتند كه براي اثبات اين مطلب مي‌توان به پيش‌بيني يكي از كارمندان بوش از وقوع حادثه تروريستي در بمبئي اشاره كرد.

بلافاصله پس از آنكه حملات زنجيره‌اى به يك ايستگاه راه‌آهن، يك رستوران، يك بيمارستان و دو هتل در پايتخت اقتصادى هند -بمبئي- اتفاق افتاد، رسانه‌هاي انگليسي مستقر در هند سعي داشتند بار ديگر مسلمانان بي‌گناه را عامل اصلي اين حوادث معرفي كنند كه با شناسايي شدن "ديويد هدلي " متهم آمريكايي الاصل اين پرونده بار ديگر سناريوي مقامات آمريكا با شكست روبه‌رو شد.

در دست گرفتن كنترل امنيتي كشمير و برخي ديگر از شهرهاي هند، افزايش فشار بر پارلمان هند مبني بر گسترش تحريم‌ها عليه مسلمانان كشمير، كمرنگ كردن اعتماد سياسي بين هند و كشورهاي آسياي از ديگر اهداف مقامات كاخ سفيد در شبه‌قاره هند به شمار مي‌رفت كه اين سناريو نيز با گفت‌وگوهاي صلح‌آميز مقامات هند و پاكستان و سفر اخير وزير امور خارجه پاكستان به هند، اهداف ژئواستراتژيك آمريكا در منطقه را با شكست روبه‌رو كرد.

اما سناريوي ديگر مقامات آمريكا ايجاد فشار سياسي بر هند مبني بر قطع روابط تجاري اين كشور با تهران بود اين در حالي است كه ايران دومين كشور اصلي تامين كننده نيازهاي نفتي هند پس از عربستان است و قطع روابط تجاري هند با ايران، دهلي‌نو را با خطر مواجه مي‌سازد.

هفته گذشته حزب كمونيست هند با انتشار بيانيه‌اي اين پرسش را مطرح كرد كه چرا بايد منافع ايران و هند به دليل سياست‌هاي منفعت جويانه آمريكا از مسير خود خارج شود.

كشور هند براي حفظ رشد اقتصادي بالاي 6 درصد به شدت نيازمند سوخت ايران است، ظرف يك سال گذشته كه هند به دليل مشكلات بانكي از پرداخت پول نفت خريداري شده به ايران ناتوان بوده، آمريكايي‌ها اميد فراواني به اين موضوع بسته بودند كه اين مشكل تبديل به بن‌بستي غيرقابل حل شود و نهايتاً ايران بخش بزرگي از درآمد ارزي خود را از دست بدهد.

دولت هند با انتشار بيانيه‌اي رسمي اعلام كرد كه پول نفت ايران را پرداخت خواهد كرد و اين موضوع توطئه آمريكا در خصوص تنش در روابط ايران و هند را فرونشاند.


نوشته شده در   پنجشنبه 13 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode