ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 13 مرداد 1390     |     کد : 23422

پنج شنبه 13 مرداد 3 رمضان 4 اوت

میلاد مسعود امام جواد(ع)در سال 195 هجري قمري ...

میلاد مسعود امام جواد(ع)در سال 195 هجري قمري
درباه تاريخ تولد امام محمد تقي(ع)، معروف به جوادالائمه(ع)، گفتار چندي از مورخان و سيره نگاران نقل گرديد. برخي پنجم ماه رمضان، برخي نيمه ماه رمضان و برخي نوزدهم ماه رمضان و عده اي نيز دهم ماه رجب را روز تولد آن حضرت مي دانند. چون مشهور مورخان و دانشمندان شيعه، روز دهم ماه رجب سال 195 قمري را تاريخ تولد آن امام همام مي دانند، بدين لحاظ ما نيز در آن روز، مقاله اي نگاشته و اطلاعاتي درباره آن حضرت در آن جا ]دهم رجب[ بيان كرده ايم.

تأسيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در سال 1359 هجري شمسي

بسم الله الرحمن الرحيم
تبليغات اساس انسجام يك ملت است.
مسأله تبليغات همانطور كه مي دانيد از مسائل بسيار مهم است و مع الاسف بايد بگويم كه از اول نهضت تا به حال تبليغاتمان در خارج صفر بوده است...

مسأله اي كه شما مي خواهيد دنبال كنيد يعني مسأله هماهنگي بين تمام نهادها، بسيار مهم است شما بايد احساس كنيد كه صلاح دين و مكتب ما اصلاح مملكت ما اين است كه همه با هم يك كار را دنبال كنيم...

از آنجا كه تبليغات اساس كار است و موجب تشتت و يا انسجام يك ملت است شما هماهنگي و اتحادتان را حفظ كنيد...

قسمتي از بيانات امام در جمع اعضاي شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي

برگزاري مناسبتها، مراسم عمومي و راهپيماييهاي سراسري كشور علاوه بر تعظيم شعائر مذهبي، ملي و انقلابي داراي اثرات بالقوه بالاي فرهنگي، اجتماعي و سياسي است كه با بازتابهاي گسترده بين المللي وجهه مردمي نظام مقدس جمهوري اسلامي را به نمايش مي گذارد.

موضوع فعاليت مركزي توانا و پويا براي تقبل مسئوليت ياد شده و اداره صحيح و سازماندهي در جريان حركت عمومي مردم، در قالب "شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي" به عنوان مركز هماهنگ و مشاركت جمعي ارگانهاي ذيربط رسميت يافت و با تأييد امام خميني"ره" و سرپرستي حجت الاسلام والمسلمين حقاني مركز موجوديت رسمي يافت و در طول عمر پربركت انقلاب همراه با شور و شوق وصف ناپذير آحاد ملت به وظيفه پاسداري از حضور امت مسلمان ايران در صحنه انقلاب پرداخت.

شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي در حال حاضر به عنوان نهادي مستقل تحت نظارت و هدايت عاليه مقام معظم رهبري و با مسئوليت نماينده معظم له و دبير اين شورا حضرت آيت الله جنتي و با همراهي موسسين اين نهاد(بنياد شهيد، سپاه پاسداران، جهادسازندگي، سازمان تبليغات اسلامي، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران و جامعه روحانيت مبارز تهران) انجام وظيفه مي كند.

در اساسنامه اين شورا پيرامون اهداف كاري آن آمده است:

"شورا به عنوان مركز هماهنگي، مشاركت و همفكري تشكيلات فرهنگي ـ تبليغي نهادهاي عضو در حركتهاي عمومي و فراگير جامعه و اجراي طرحهاي تبليغي مشترك و عمومي، انقلاب را ياري مي دهد."

مقام معظم رهبري حضرت آيت الله خامنه اي"مد ظلّه العالي" در زمينه نقش و عملكرد اين شورا فرموده اند:

" اگر ما اين شوراي هماهنگي را نداشتيم بي شك ناسازگاري ها و اشكالات فراواني را در ايجاد و اداره و راه اندازي مراسم مختلف شاهد بوديم. الحمدالله اين شورا تشكيل شد و به همين دليل هم اين شورا بايد بماند و به طور جدي بايد تقويت و سطح فعاليتهاي آن بالا برود... وجود اين تشكيلات "شوراي هماهنگي" براي سازماندهي و نظم بخشيدن و اداره صحيح مراسم عمومي از قبيل دهه فجر و امثال آن بسيار مفيد و لازم است و من از آن حمايت مي كنم."

ارزيابي روند فعاليتهاي شورا و تأمل در مباني حركت آن نشان مي دهد كه در طول هشت سال دفاع مقدس، شورا اساسي ترين نقش را در تدارك و برگزاري راه پيمايي هاي عظيم و سرنوشت ساز و تقويت و تحكيم حضور موثر آحاد ملت در مراسم عمومي، بزرگداشت ايام الله و مناسبتهاي متعدد انقلاب اسلامي داشته است و شورا با استفاده از اين فرصتها توانسته است به مقتضاي شرايط و ضروريات، در خدمت به انقلاب اسلامي و اعتلاي فرهنگ ملي، مستقل از جريانات و جناحهاي سياسي، تنها در خط امام"ره" رهبري و نظام بهره گيرد.

در پي فرامين مقام معظم رهبري، رياست محترم جمهوري اسلامي وقت آيت الله هاشمي رفسنجاني در سال 1371، طي بخشنامه اي با اشاره بر لزوم تمركز سازماندهي و مديريت برگزاري مراسم عمومي كشور، اين شورا را به عنوان مسئول كليه مراسم و راهپيمايي هاي عمومي و مناسبتهاي رسمي به تمام وزارتخانه ها و سازمانها و نهادها معرفي و آنها را ملزم به همكاري و هماهنگي با اين شورا به منظور هرچه باشكوهتر برگزار شدن اين گونه تبليغات عمومي و سراسري نمودند.

مراسم و فعاليتهائي كه در شرايط كنوني در برنامه كار شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي قرار دارد عبارتند از:

دهه مبارك فجر انقلاب اسلامي، راهپيمايي هاي 22 بهمن، 12 فروردين روز جمهوري اسلامي، روز كارگر، روز معلم، مراسم عمومي سالگرد ارتحال امام"ره"، 15 خرداد، 7 تير، 17 شهريور، مراسم هفته دفاع مقدس، 13 آبان روز ملي مبارزه با استكبار جهاني و روز دانش آموز و روز زن.

برگزاري انتخابات مجلس خبرگان بمنظور تدوين قانون اساسي درسال1358هجري شمسي
انتخابات مجلس خبرگان به منظور تدوين قانون اساسي درسال1358هجري شمسي در سراسر كشور برگزار شد. در اين انتخابات مردم انقلابي و مسلمان ايران، خبرگان و معتمدان خود را براي تدوين بزرگترين دست آورد انقلاب اسلامي برگزيدند. سرانجام با حضور گسترده مردم مؤمن د رصحنه انتخاب، مجلس خبرگان براي تدوين قانوني كه هيچيك از مفاد و مواد آن مخالف با اسلام نباشد با حضور74تن از خبرگان برگزيده مردم گشايش يافت، و طي چند ماه قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران را در 175اصل تصويب كرد. 


نوشته شده در   پنجشنبه 13 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode