ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 10 مرداد 1390     |     کد : 23285

تظاهرات بي سابقه ضد دولتي در تل آويو

بزرگترين تظاهرات ضد دولتي تاريخ اسرائيل با حضور ده ها هزار نفر از معترضان در اعتراض به افزايش هزينه هاي زندگي، قيمت مسكن و نبود عدالت اجتماعي در تل آويو و 10 شهر ديگر برگزار شد.

خزان عبري همزمان با بهار عربي اشغالگران به جان هم افتادند
تظاهرات بي سابقه ضد دولتي در تل آويو

بزرگترين تظاهرات ضد دولتي تاريخ اسرائيل با حضور ده ها هزار نفر از معترضان در اعتراض به افزايش هزينه هاي زندگي، قيمت مسكن و نبود عدالت اجتماعي در تل آويو و 10 شهر ديگر برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري قدس، بيش از 60 هزار تن از ساكنان يهودي فلسطين اشغالي در شهر تل آويو و 160هزار نفر در ديگر شهرهاي فلسطين اشغالي به خيابان ها آمدند و براي تحقق خواسته هاي خود شعارهاي ضددولتي سر دادند.
وسعت تظاهرات در 11 شهر اسرائيل به حدي بود كه خود رسانه هاي اسرائيلي هم نتوانستند از پوشش خبري آن خودداري كنند و روزنامه هاآرتص اعلام كرد بزرگترين تظاهرات تاريخ اسرائيل برگزار شد.
به نوشته اين روزنامه در اين تظاهرات كه از شنبه شب در تل آويو، قدس اشغالي، بئرالسبع، حيفا و ديگر شهرهاي فلسطين اشغالي برگزار شده است يهوديان فرياد مي زدند «ما عدالت اجتماعي مي خواهيم»، «ما خواستار كاهش هزينه هاي زندگي و مسكن هستيم»، «نتانياهو بايد برود»، «دولت اسرائيل بايد برود»، «نتانياهو عامل بدبختي اسرائيل است»، «نتانياهو، فريبكار بزرگ».
تظاهركنندگان با سر دادن شعار و حمل پلاكاردها و تابوت هاي نمادين از بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي در مقابل دفتر نخست وزير تجمع و تاكيد كردند تا تحقق خواسته هايشان همچنان به تظاهرات و راهپيمايي هاي اعتراض آميز ادامه خواهند داد.
اين در حالي است كه قرار است از امروز كليه ادارات و اصناف اين رژيم به صفوف معترضان بپيوندند و تحصن و اعتصاب گسترده اي را آغاز كنند.
كارگران شهرداري، پزشكان، معلمان و ديگر قشرهاي جامعه نيز همبستگي خود را با معترضان اعلام كرده اند.
تحليلگران معتقدند در عمر 60 ساله رژيم صهيونيستي چنين تظاهرات و اعتراض هايي بي سابقه بوده است.
روزنامه اسرائيلي معاريو نيز نوشت، از ميادين شهرهاي اسرائيل بوي سقوط دولت نتانياهو به مشام مي رسد.
جماعتي كه در تظاهرات ضددولتي شركت كرده اند، فلسطين وطن آنها نيست. آنان يهودياني هستند كه از اقصي نقاط جهان به اين منطقه اشغالي آمده اند كه بهاي آن، آوارگي و قتل عام ميليون ها نفر از مردم مظلوم فلسطين بوده است و ادامه حضور آنها نيز به قيمت قتل عام پي درپي مردم مظلوم فلسطين و آوارگي و بي خانماني آنان بوده و هست.
با توجه به بي ثباتي اوضاع اقتصادي و سياسي در فلسطين اشغالي مي توان گفت كه همزمان با بهار عربي در كشورهاي منطقه خزان عبري آغاز شده است.
خبرگزاري فرانسه گزارش داد؛ فلسطيني هاي ساكن اراضي اشغالي به صفوف معترضان پيوستند و در شهرهاي الناصره، باقه الغربيه، تل آويو و قدس دست به تظاهرات اعتراض آميز زدند.
روزنامه هاي فرانسوي نيز خبر تظاهرات گسترده در اسرائيل را جزو مهم ترين عناوين خبري خود به چاپ رسانده و آن را به طور گسترده پوشش داده اند.
رژيم صهيونيستي در بحران اقتصادي شديدي به سر مي برد و سران اين رژيم نگران ادامه اعتراض ها و نهايتا بازگشت صهيونيست هاي ساكن مناطق اشغالي به سرزمين هاي محل سكونت قبلي خود، هستند.
اعتراض، تحصن و تظاهرات عليه دولت رژيم صهيونيستي و برنامه ها و سياست هاي آن از سه هفته گذشته آغاز شده است و قرار است از امروز دامنه آن گسترش بيشتري پيدا كند.
نيروهاي امنيتي و پليس رژيم صهيونيستي براي سركوب اين اعتراضات به حالت آماده باش كامل درآمده اند و در برخي از شهرها درگيري هايي نيز ميان معترضان و نيروهاي امنيتي صورت گرفته است و تعدادي نيز مجروح شده اند.
همچنين پليس اسرائيل اقدام به بازداشت تعدادي از تظاهركنندگان كرده است كه به نقاط نامعلومي انتقال داده شده اند.
دولت راستگرا و افراطي نتانياهو درمانده از يافتن راهي براي پايان دادن به اين بحران دست به دامن ديگر احزاب و كشورها براي نجات بحران داخلي خود شده است.
يك فعال سياسي در اسرائيل نيز گفت: احتمال دارد نتانياهو براي فرار از مشكلات داخلي جنگ تازه اي را در منطقه به راه بيندازد.
تحليلگران منطقه مي گويند كه با افزايش نارضايتي، فروپاشي رژيم صهيونيستي از درون آغاز شده است.





نوشته شده در   دوشنبه 10 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode