ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 مرداد 1390     |     کد : 23111

مخالفان يمني : مذاکره نمي‎کنيم

مردم يمن با برپايي تظاهرات ضد دولتي گسترده، پيشنهاد مذاکره با حزب حاکم اين کشور را رد کرده‌اند.در عين حال، يک مقام از حزب حاکم يمن مي‌گويد، صالح ديكتاتور يمن پيش از رمضان به اين كشور بازمي‌گردد.

جام جم آنلاين: مردم يمن با برپايي تظاهرات ضد دولتي گسترده، پيشنهاد مذاکره با حزب حاکم اين کشور را رد کرده‌اند.در عين حال، يک مقام از حزب حاکم يمن مي‌گويد، صالح ديكتاتور يمن پيش از رمضان به اين كشور بازمي‌گردد.
به گزارش پرس تي‌وي، تظاهرات ضد دولتي که در شهرهاي مختلف يمن برگزار شد، در شهر اب در جنوب اين کشور به خشونت کشيده شد.

اين درحالي است که هنوز گزارشي مبني بر علت به خشونت کشيده شدن اين تظاهرات و تعداد زخمي‌ها يا کشته شدگان ناشي از آن منتشر نشده است.

مخالفان دولت يمن نيز ضمن مخالفت با طرح ارائه شده از سوي رژيم اين کشور براي مذاکره جهت پايان دادن به بحران چند ماهه در يمن، تصريح کرده‌اند تنها زماني با دولت وارد مذاکره خواهند شد که صالح طرح پيشنهادي کشورهاي عربي حاشيه خليج فارس براي انتقال قدرت را امضا کند.

عبدربه منصور هادي معاون رئيس جمهور يمن که در غياب صالح جانشين وي محسوب مي‌شود، روز يکشنبه اعلام کرد طرح صلحي بر اساس گفت‌وگو ظرف يک هفته ارائه مي‌شود.

با وجود اين، مخالفان مي‌گويند، دولت به آن‌ها هيچ اطلاعي از چنين "طرح صلحي" نداده است.

محمد باسيندوا يکي از رهبران ائتلاف مخالفان رژيم يمن در اين رابطه گفت: "ما چيزي درباره ايده اين طرح نمي‌دانيم. چنين چيزي وجود ندارد و ما تصميم گرفته‌ايم تا زماني که طرح خليج فارس به امضا نرسيده يا قدرت به معاون رئيس جمهور تفويض نشده است، در هيچ گفت‌وگويي شرکت نکنيم."

بر پايه اين گزارش، عبدالله صالح تاکنون سه بار از امضاي طرح شوراي همکاري خليج فارس که به وي در ازاي کناره‌گيري از قدرت مصونيت کامل قضايي اعطا مي‌کند، عدول کرده است.

از سوي ديگر، يک مقام يمني از حزب حاکم در اين کشور اعلام کرده است که عبدالله صالح پيش از آغاز ماه رمضان به اين کشور باز مي‌گردد.

در سرکوب مرگبار اعتراضات يمن توسط نيروهاي نظامي و هواداران حکومت صالح، صدها نفر در اين کشور جان خود را از دست داده و تعداد بسيار زيادي نيز زخمي شده‌اند.

معترضان و فعالان ضد حکومتي در يمن بر لزوم پايان فساد دولت، پايان بيکاري و همچنين برکناري عبدالله صالح حاکم تحت حمايت امريکا در يمن تاکيد دارند.

صالح قبل از رمضان به يمن بازمي‎گردد

با وجود گزارش‌هاي ضد و نقيض درباره علي عبدالله صالح، ديکتاتور يمن، يک مقام از حزب حاکم در اين کشور مي‌گويد، صالح پيش از رمضان به يمن بازمي‌گردد.


خبرگزاري آلمان روز سه‌شنبه 26 ژوئيه گزارش داد، يک مقام يمن که خواست نامش فاش نشود، گفته است صالح اول اوت به اين کشور بازخواهد گشت.

به دنبال يک حمله موشکي به کاخ رياست جمهوري يمن در 3 ژوئن، عبدالله صالح به همراه پنج تن از مقامات اين کشور، به منظور آن‌چه معالجات پزشکي عنوان شد، يمن را به مقصد عربستان سعودي ترک کرد.

مقامات يمني ادعا مي‌کنند صالح به سرعت در حال بهبودي است و به زودي به کشور بازخواهد گشت اما معترضان يمني خواستار اين هستند که وي هرچه سريعتر تمام اختيارات خود را به معاون رئيس جمهور تفويض کند.

از سوي ديگر، انتشار گزارش‌هايي مبني بر بازگشت قريب الوقوع صالح به يمن از جمله گزارش منتشر شده از سوي مقامات آمريکايي در اواسط ماه ژوئيه خشم مردم يمن را برانگيخته است.

در سرکوب مرگبار اعتراضات يمن توسط نيروهاي نظامي و هواداران حکومت صالح، صدها نفر در اين کشور جان خود را از دست داده و تعداد بسيار زيادي نيز زخمي شده‌اند.

معترضان و فعالان ضد حکومتي در يمن بر لزوم پايان فساد دولت، پايان بيکاري و همچنين برکناري عبدالله صالح حاکم تحت حمايت آمريکا در يمن تاکيد دارند.


نوشته شده در   پنجشنبه 6 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode