ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
يکشنبه 30 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 مرداد 1390     |     کد : 23096

مخترع برتر دنيا كفش جديد معلولان ساخت

دانش‌آموز مخترع فريدونكناري كه عنوان دومي مسابقات جهاني را در كارنامه دارد كفش جديدي براي معلولان ساخته است.


 دانش‌آموز مخترع فريدونكناري كه عنوان دومي مسابقات جهاني را در كارنامه دارد كفش جديدي براي معلولان ساخته است.

به گزارش خبرگزاري فارس از شهرستان فبريدونكنار، سيده حكيمه محمدنژاد با همكاري محسن عليزاده موفق به ساخت كفشي براي معلولان شد كه براي افرادي كه دچار آسيب رباطي شده و يا از قوزك به پايين دچار ناتوانياند، كاربرد دارد.
يكي از بزرگ‌ترين مزيت كفش جديد معلولان دانش‌آموز مخترع فريدونكناري ارزان بودن، سهل الوصول بودن و كاري كاملا ساده و كمك به همنوعان است و قطعات مورد استفاده در آن فنر آلياژي، مهره كاسه نمدي، لوله برنجي، بالشتك از جنس چرم و ابر، واشر و جلوبند از جنس چرم و ابر و پنبه است.
سيده حكيمه محمدنژاد در اين باره در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان فريدونكنار با اعلام شماره ثبت 66657 از سوي اداره كل ثبت شركت‌ةا و مالكين صنعتي سازمان ثبت اسناد كشور براي اين اختراع اظهار داشت: فنري را دور يك ميله‌ آهني كه دو سر آن رزوه شده است پيچانديم، علت اين تركيب اين باشد كه اگر از پلاستيك به جاي ميله آهني استفاده ميكرديم مدت زمان استفاده از اين محصول بسيار كوتاه و غير امكان پذير ميشده است.
وي افزود: علت استفاده از مهره فلزي كه در انتهاي آن از پلاستيك فشرده استفاده است استفاده كرديم اين بوده پلاستيك فشرده بعد از پيچانده شدن در ميله مارپيچ موجب جلاگيري از شل شدن يا همان لق شدن مهره يا پيچ مي‌شود، لوله برنجي از تركيبات فنر و پلاستيك در قسمت كفه كفش است كه اين موجب مي‌شود اين فنر مستقيم با پلاستيك كفه كفش درگير نشود اين عمل موجب از بين رفتن سريع كفه كفش مي‌شود.
محمدنژاد در تشريح خلاصه اين اختراع بيان داشت: افراد زيادي در جوامع وجود دارند كه دچار عارضه ناتواني از ناحيه قوزك به پايين و پنجه پا شده باشند و يا بر سر عواملي طبيعي دچار آسيب رباطي و از نقص خويش رنج ميبرند از آنجا كه همه ما هنگام برخورد با مشكلات خويش و ديگران سعي براي پيدا كردن راه حلي مي‌كنيم تا نقص خويش را از ديگران پنهان داريم.
وي ادامه داد: امروز ما هم با بررسي‌هاي به عمل آمده درصدد بر آمديم و كفشي براي اين افراد بسازيم تا مشكلات آنان را حل كنيم، با توجه به توضيحات داده شده حتما خواهيد فهميد اين كفش كاملا ساده و مفيد است اين نكته را بار ديگر تاكيد مي‌كنم منظور ما از كنترل بخشي از پا يعني قوزك به پايين و پنجه پا را بدست آورند كنترل كردن و هدايت كردن از طريق مغز يا فرمان‌هاي مشخص نيست بلكه ثابت داشتن اين بخش از پا براي جلوگيري از آزاد بودن تحت شرايط نامناسب است.
به گفته بانوي خوش‌فكر مازندراني، اين پروژه براي افرادي است كه دچار عارضه ناتواني از قوزك به پايين شده باشند، پاي اين افراد آويزان است و تنها بر روي پاشنه پا راه مي‌روند حسي روي كف پا و انگشتان خويش ندارند.
وي با بيان اينكه منظور از كنترل كردن هدايت كردن از طريق مغز يا فرمان‌هاي مشخصي نيست بلكه ثابت نگه داشتن اين بخش از پا براي جلوگيري از آزاد بودن تحت شرايط نامناسب است، تصريح كرد: اين پروژه محدود به افراد فوق نيست همچنان براي افرادي هم دچار آسيب‌هاي رباطي شده‌اند كاربرد دارد براي مثال مانند گچ پا را محكم ثابت نگه مي‌دارد.
محمدنژاد با تاكيد بر اينكه اين پروژه در حيطه تجهيزات پزشكي و فيزيوتراپي است، اظهار داشت: ما در ساخت اين نوع كفش به مشكل فني خاص بر نخورديم چون در ابتدا با پزشكان متخصص در ارتباط بوديم و اين كاري كاملا ساده و راحت است، هدف ما از ساخت اين نوع كفش حداقل كمك به تعدادي از معلولان بوده است.
وي خاطرنشان كرد: از ويژگي‌هاي اين كفش مقاوم بودن در برابر ضربه، مقاوم بودن در برابر كفش، مقاوم بودن در برابر عوامل طبيعي، ضد آب، سهل‌الوصول بودن، داراي اتصالات محكم و قوي، تحت نظر پزشكان متخصص و ساخت در كارخانه و مورد تاييد دانشگاه پزشكي است.


نوشته شده در   پنجشنبه 6 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode