ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 مرداد 1390     |     کد : 23094

احمدي‌نژاد: دولت اهتمام ويژه به رعايت قوانين دارد

رئيس‌جمهوري از تشكيل هيأت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا به دستور مقام معظم رهبري تقدير و از همكاري همه‌جانبه دولت با اين هيأت خبر داد.

رئيس‌جمهوري از تشكيل هيأت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا به دستور مقام معظم رهبري تقدير و از همكاري همه‌جانبه دولت با اين هيأت خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر ديروز در نشست مشترك هيأت دولت و مسئولان اجرايي با تاكيد بر اهتمام ويژه دولت بر رعايت قوانين و قواعد كشور و با قدرداني از ابتكار عمل مقام معظم رهبري در تشكيل هيأت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا، اظهار داشت: دولت صميمانه و با همه وجود با اين هيأت همكاري كرده و هر تصميمي را كه از سوي هيأت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قوا اتخاذ شود، اجرا خواهد كرد.

رئيس‌جمهوري همچنين با بيان اين‌كه دولت خود را مديون تاريخ ملت ايران و آرمان‌هاي بلند امام راحل و شهدا مي‌داند، تاکيد کرد: مسئولان اجرايي کشور با ارائه گزارش‌هاي دقيق، صحيح و مستمر از فعاليت‌ها و اقدامات کم‌نظير دولت در پيشرفت و آباداني کشور اجازه ندهند عده‌اي فضاي جامعه را به سوي مسائل بي‌ارزش سوق دهند.

احمدي‌نژاد با تشريح اقدامات انجام شده در دولت به اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها اشاره کرد و با تاکيد بر اجراي مراحل بعدي و تداوم تبعات مثبت آن گفت: اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها شروع خوبي براي طرح تحول اقتصادي است که بر مبناي دو اصل عدالت و پيشرفت طراحي شده و دولت مصمم است همه هفت بند اين قانون را اجرا کند.

وي در ادامه به اهتمام دولت براي ايجاد اشتغال اشاره و آن را موضوعي فرابخشي دانست و اظهار داشت: دولت بر اساس بررسي‌هاي دقيق از ظرفيت‌هاي کشور، اعلام کرد که امسال بايد 5/2ميليون شغل ايجاد شود، اما عده‌اي به جاي آن‌كه دولت را در اين موضوع ياري کنند، با طرح مباحثي به دنبال جوسازي و عوام فريبي هستند.

احمدي‌نژاد تاکيد کرد: ايجاد اشتغال بيش از آن‌كه نيازمند پول باشد، نيازمند فکر، پيگيري، دغدغه و ابتکار است و همه بايد به راه‌هاي جديد و نو براي ايجاد اشتغال بيانديشند.

رئيس‌جمهوري با اشاره به اين‌كه در صنايع کوچک، قالي بافي، خدمات، کشاورزي و دامداري فرصت‌هاي بي‌شماري براي ايجاد اشتغال کم هزينه‌تر وجود دارد، تصريح کرد: عده‌اي بي‌اطلاع چنين ادعا مي‌کنند که منابع کافي براي ايجاد 5/2 ميليون شغل در کشور وجود ندارد اما به صراحت بايد اعلام کرد که منابع به اندازه کافي وجود دارد و علاوه بر صندوق توسعه ملي، راهکارهاي مناسبي در قانون بودجه براي تامين مالي طرح‌ها و پروژه‌ها در نظر گرفته شده است و از سوي ديگر به همان مقداري که در دولت جلو دست‌اندازي‌ها و دزدي‌ها گرفته شده، منابع براي کار افزايش يافته است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه امسال بودجه عمراني حدود 50 درصد نسبت به سال گذشته افزايش داشته است، خاطر نشان کرد: سال گذشته بيشترين بودجه عمراني تاريخ کشور اختصاص يافت و امسال نيز علاوه بر افزايش بودجه عمراني در قانون بودجه، دستگاه‌هاي اجرايي اجازه فروش 27 هزار ميليارد اوراق مشارکت، استفاده از کمک هشت هزار ميليارد توماني دولت براي پرداخت بدهي پيمانکاران، استفاده از کمک پنج هزار ميليارد توماني براي پرداخت بدهي به وزارت نيرو،‌ اجازه استفاده 30 ميليارد دلاري از فاينانس به اضافه حدود 48 ميليارد دلار مجوز فاينانس باقي مانده از سال‌هاي قبل را دارند که مي‌تواند تحرک بزرگي را در عمران و آباداني کشور ايجاد کند.

وي از مسئولان اجرايي استان‌هاي مختلف خواست تا صادرات غيرنفتي را جدي بگيرند و گفت: وقتي توانستيم رکورد 32 ميليارد دلار در صادرات غيرنفتي را بشکنيم امسال هم خواهيم توانست رقم 45 ميليارد دلار را محقق کرده و با برداشتن يک گام ديگر از مرز 60 ميليارد دلار صادرات غيرنفتي بگذريم.

قانون بودجه

رئيس‌جمهوري با اشاره به اين‌كه نبايد دستگاه‌هاي اجرايي براي تامين بودجه عمراني خود نگاهشان فقط به خزانه دولت باشد، ادامه داد: لازم است همه مسئولان قانون بودجه را به‌طور دقيق مطالعه کنند، چرا که اين قانون ابزار کار آنهاست. در قانون بودجه امسال فرصت‌هايي در اختيار مسئولان اجرايي براي عمران و آباداني کشور گذاشته شده که در طول تاريخ بي‌نظير است.

دکتر احمدي‌نژاد فروش اموال و املاک وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي اجرايي را از راهکارهاي قانون بودجه سال 90 براي تامين بودجه عمراني بيان کرد و گفت: يک دروغ و فريب بزرگ به سيستم مديريتي تحميل شده بود مبني بر اين‌كه مديران بايد در ساختمان‌هاي مجلل نشسته و مديريت کنند، اما اين دولت اين دروغ را باطل کرد و امروز چند وزارتخانه از جمله وزارت کشاورزي، ساختمان ستادي خود را تخليه و آماده فروش کرده‌اند.

رئيس‌جمهوري مسئولان اجرايي را به سرعت عمل در تصميم گيري فراخواند و اظهار داشت: مديري که کارها و تصميم گيري‌هاي خود را به بخش‌هاي مختلف و روزهاي آينده موکول کند، مدير نيست و مدير خوب بايد در کنار مشورت و بهره‌گيري از نظرات کارشناسي، ضربتي و انقلابي عمل کند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان کرد: متاسفانه شرايط به گونه‌اي است که اگر کسي براي رضاي خدا در خدمت مفيد و موثر باشد، مخالف و دشمن پيدا مي‌کند، عده‌اي که شادي مردم را برنمي‌تابند و از اجراي قانون هدفمندي يارانه‌ها ناراحتند، هر روز شايعاتي منتشر مي‌کنند مبني بر اين‌كه بالاخره پرداخت يارانه‌ها قطع خواهد شد.

رئيس‌جمهوري در ادامه به اقدامات دولت در بخش مسکن اشاره کرد و با بيان اين‌كه تا پايان سال آينده مسکن از فهرست دغدغه‌هاي مردم خارج خواهد شد، گفت: در ايام اخير در چند استان کشور زلزله‌هايي آمد که چنين زلزله‌هايي پيش از اين با تخريب روستاها و تلفات جاني همراه بود اما اين بار به خاطر تلاش‌هاي کارگزاران دولت در امر نوسازي و بهسازي مسکن روستايي، اين زلزله‌ها خسارات مالي و جاني نداشت و دولت مصمم است اين طرح را در روستاها و شهرها ادامه دهد.

تعطيلات كشور

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به طرح برخي انتقادات از دولت درباره فراواني تعطيلات در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: هياتي از طرف دولت مامور بررسي و مقايسه تعطيلات در ايران و ساير کشورها شد و نتيجه اين بود که فقط يک کشور با 65 روز تعطيلي از ايران با 75 روز، تعطيلات کمتري دارد و ساير کشورها بدون استثناء بيش از 100 روز تعطيلي دارند و جالب اين‌كه کشورهايي که بالاترين توليد ناخالص داخلي را دارند، بيش از 125 روز در سال تعطيلي دارند.

رئيس‌جمهوري اضافه کرد: وقتي دولت بنا به شرايطي يک روز در کشور را تعطيل اعلام مي‌کند، برخي تمامي بودجه کشور را در بخش‌هاي مختلف جمع کرده و تقسيم بر 365 روز مي‌کنند و فرياد برمي‌آورند که فلان قدر خسارت به اقتصاد کشور وارد شد و آن را بهانه‌اي براي هجمه به دولت قرار مي‌دهند.

احمدي‌نژاد گفت: البته کساني که اين انتقادات را وارد مي‌کنند خودشان به لطف حضور در مسئوليت‌هاي دولتي از وضع مالي خوبي برخوردارند و از 365 روز سال بيش از 100 روز آن را با استفاده از بيت‌المال در مسافرت به سر مي‌برند و توجهي به اين ندارند که يک کارگر که يک سال کار مي‌کند هم احتياج به يک هفته استراحت و مسافرت دارد.

مرکز آمار يگانه مرجع رسمي

احمدي‌نژاد همچنين انتقاداتي را که در ايام اخير عليه دولت مطرح شده است مبني بر اين‌كه بانک مرکزي به دستور رئيس‌جمهوري آمار اقتصادي را اعلام نمي‌کند، مورد اشاره قرار داد و گفت: کساني که خودشان قانون پنجساله پنجم را نوشته‌اند ظاهراً فراموش کرده‌اند که در اين قانون تصويب کرده‌اند که يگانه مرجع رسمي اعلام آمار در کشور، مرکز آمار باشد و اگر اين نکته را از ياد برده‌اند که واي بر آنها و اگر هم يادشان هست و چنين اتهاماتي عليه دولت مطرح مي‌کنند، باز هم واي بر آنها.

رئيس‌جمهوري خطاب به مسئولان اجرايي کشور با بيان اين‌كه عده‌اي از موفقيت دولت خوشحال نيستند و نمي‌توانند اين توفيقات را تحمل کنند، گفت: ماموريت امروز ما ساختن ايران، اصلاح ساختارها، عمران و آباداني کشور و رفع مشکلات مردم است و در اين راه نبايد حتي يک ثانيه را از دست بدهيم چرا که فقط کار است که از ما باقي مي‌ماند.

دکتر احمدي‌نژاد اظهار داشت: هرگز نبايد اجازه داد که عده‌اي بدون آن‌كه دغدغه مردم و مملکت را داشته باشند براي دولت نسخه بپيچند که چه کار بکند و چه کار نکند؛ اين افراد نه فقط به فکر کشور نيستند بلکه به فکر خودشان هم نيستند.

رئيس‌جمهوري از مسئولان اجرايي کشور خواست با ارائه گزارش‌هاي دقيق، صحيح و مستمر از فعاليت‌ها و اقدامات کم‌نظير دولت در پيشرفت و آباداني کشور اجازه ندهند عده‌اي فضاي جامعه را به سوي مسائل بي‌ارزش سوق دهند. وي تصريح کرد: فضاي کشور فضاي کار باشد.

احمدي نژاد با اشاره به جلسه سال گذشته هيات دولت با مسئولان اجرايي کشور و دعوت وي از يکي از همکارانش براي حضور در جايگاه هيأت رئيسه جلسه خاطرنشان کرد: برخي بلافاصله گفتند که احمدي‌نژاد مي‌خواهد فلاني رئيس‌جمهوري بعدي باشد، اما مگر انتخاب رئيس‌جمهوري بر عهده بنده است. رئيس‌جمهوري را ملت تعيين مي‌کند و بنده هم مثل همه يک راي دارم. ما همواره خود را مديون تاريخ ملت ايران، آرمان‌هاي بلند امام راحل و شهدا مي‌دانيم.

ارائه گزارش عملكرد

رئيس‌جمهوري از مسئولان اجرايي خواست تا در مدت يک هفته گزارشي مفصل و جامع از اقدامات انجام شده در دستگاه متبوع خود را ارائه دهند تا وي بر اساس آن از فرصت ماه مبارک رمضان استفاده کرده و گزارشي جامع از عملکرد دولت به مردم ارائه کند.

وي تصريح کرد: مسئولان اجرايي بايد افراد شريف و صالح را در سيستم اجرايي کشور به کار بگيرند و در اين راه با کسي تعارف نداشته باشند.

وي همچنين از استانداران و ساير مسئولان اجرايي خواست به عنوان حلقه واسطه دولت و مردم ارتباط خود را با اقشار مختلف مردم حفظ و تقويت کنند و توجه به اقشار محروم و مستضعف را هرگز فراموش نکرده و رسيدگي به مسايل آنها را در اولويت قرار دهند.

خدمات دولت نهم

رئيس‌جمهور به اقدامات و خدمات بزرگ صورت گرفته در دولت‌هاي نهم و دهم اشاره کرد و گفت: از دولت نهم تاکنون دريايي از خدمات به سرانجام رسيده که اجراي هر کدام از آنها ممکن بود 10 سال به طول بينجامد ولي در اين دولت تمامي اين کارها به سرعت و در مدت زمان کوتاهي عملياتي شده است که از جمله مي‌توان به بخش‌هاي صنعت، کشاورزي، علم و فناوري و ‌تجارت خارجي اشاره کرد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اجراي اصل 44 قانون اساسي گفت: در 15 سال قبل از دولت نهم در مجموع سه‌هزار ميليارد تومان واگذاري توسط مسئولين وقت صورت گرفت، اما در پنج سال اخير 80 هزار ميليارد تومان واگذاري بدون کوچکترين مشکلي انجام شده است.

رئيس‌جمهوري با بيان اين‌كه از سال 84 تاكنون بيش از 30 عنوان کار بزرگ در کشور اجرايي و عملياتي شده است، گفت: در سال 84 وزارت نيرو، توليد برق کشور را با 38 هزار مگاوات ظرفيت تحويل گرفت، اما اكنون 62 هزار و 500 مگاوات برق در کشور توليد مي‌شود. در بخش سيمان هم در سال 84 ظرفيت توليد سيمان کشور 32 ميليون تن بود، اما امروز با همت و تلاش مديران اجرايي توليد سيمان کشور از 74 ميليون تن عبور کرده است.

رئيس‌جمهوري اخلاص در عمل و کار براي رضاي خدا را مهمترين وظيفه و خصلت مسئولين اجرايي کشور خواند و گفت: اگر کار براي خدا باشد، ياوه گويي و قد علم کردن بدخواهان و دشمنان تاثيري در اراده انسان نداشته و با اعتقاد تمام در برابر آنان ايستادگي کرده و به کار خود ادامه خواهد داد.

وي کانون اصلي دشمني شيطان را ايجاد فاصله ميان مردم و امام زمان (عج) دانست و تصريح کرد: شيطان به‌دنبال آن است تا اجازه ندهد اسم امام عصر(عج) به عنوان انسان کامل به ذهن کسي خطور کند.

گراميداشت ياد شهداي عمليات مرصاد

احمدي‌نژاد همچنين در ابتداي اين جلسه به سالروز عمليات مرصاد اشاره کرد و ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي عمليات مرصاد و شهداي انقلاب اسلامي، گفت: عمليات مرصاد صحنه عجيبي بود که در آن خداوند صحنه‌اي را ترسيم کرد که در يکسو سياه دلان و در طرف مقابل پاکان پاک و گمنام بودند که هيچ چيز جز خدا در دلشان وجود نداشت.

ديدار وزير نفت عراق با رئيس‌جمهوري

رئيس‌جمهوري با بيان اين‌كه ايران و عراق دو ملت يكپارچه و پيوسته با روابط ويژه تاريخي و فرهنگي هستند، گفت: گسترش و ارتقاي روز افزون همكاري‌هاي تهران ـ بغداد به نفع دو ملت و امنيت و پيشرفت منطقه است.

به گزارش ايسنا وي در ديدار وزير نفت عراق با بيان اين‌كه مناسبات دو كشور در طول تاريخ بر مبناي فرهنگ، اعتقادات و آداب و رسوم مشترك شكل گرفته است، اظهار داشت:‌ دو ملت ايران و عراق داراي منافع و دشمنان مشتركي هستند كه بر همين اساس بايد همكاري‌ها و هماهنگي‌هاي خود را هر چه بيشتر افزايش دهند. احمدي‌نژاد بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي افزايش همكاري دو كشور در زمينه‌هاي مختلف بويژه در بخش انرژي تاكيد كرد. وزير نفت عراق هم در اين ديدار با اشاره به همكاري‌هاي رو به گسترش دو كشور در بخش‌هاي گوناگون بويژه نفت و گاز از حمايت‌هاي دولت و ملت جمهوري اسلامي ايران در زمينه آباداني و برقراري امنيت در عراق قدرداني كرد و گفت: عراق اهميت ويژه‌اي براي گسترش روابط با ايران قائل بوده و مصمم است همكاري‌هاي خود را در همه سطوح با جمهوري اسلامي ايران افزايش دهد.


نوشته شده در   پنجشنبه 6 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode