ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 6 مرداد 1390     |     کد : 23086

طالبان با بودجه پنتاگون سلاح و تجهيزات نظامي مي‌خرد

گروه ويژه تحقيقات ارتش آمريكا اعلام كرد طالبان با استفاده از مزاياي قرارداد‌هاي وزارت دفاع آمريكا با شركت‌هاي حمل و نقل در افغانستان، براي خود سلاح و تجهيزات نظامي خريداري مي‌كند.

 گروه ويژه تحقيقات ارتش آمريكا اعلام كرد طالبان با استفاده از مزاياي قرارداد‌هاي وزارت دفاع آمريكا با شركت‌هاي حمل و نقل در افغانستان، براي خود سلاح و تجهيزات نظامي خريداري مي‌كند.

به گزارش مانيتورينگ فارس، شبكه تلويزيوني سي‌ان‌ان گزارش داد بر اساس اعلام گروه ويژه تحقيقات ارتش آمريكا در افغانستان، در حدود 600 ميليون دلار از قرارداد‌هاي حمل‌ و نقل به ارزش 2.16 ميليارد دلار در اختيار خرده‌پيمانكاران و دلالان وابسته به طالبان و شورشيان نظامي قرار گرفته است.

*شركت‌هاي پيمانكار حمل‌و‌نقل با عناصر طالبان ارتباط دارند

براساس تحقيقات و بررسي‌هاي ارتش آمريكا مداركي وجود دارد مبني بر اينكه چهار شركت از هشت شركتي كه با آمريكا قرارداد دارند در ارتكاب جرائم و حمايت از شبه نظاميان در افغانستان دست داشته‌اند. تمامي اين هشت شركت در حال حاضر طي قراردادي به ارزش 2.16 ميليارد دلار در افغانستان مشغول به كار هستند.

*آمريكايي براي تامين امنيت مسير كاميون‌هاي خود به طالبان رشوه مي‌دهند

يك مقام وزارت دفاع آمريكا (پنتاگون) كه خواست نامش فاش نشود، گفت: بخشي از پول اين قرارداد به رانندگان كاميون تعلق مي‌گيرد تا غذا و آذوقه مورد نياز ارتش آمريكا را از مسير‌هاي امن به مقصد برسانند و آنها نيز مبالغ را در اختيار نيرو‌هاي امنيتي مي‌گذارند تا به عنوان باج به نيرو‌هاي طالبان پرداخت كنند.
بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده بعضي از مقامات نظامي از اين اخاذي‌ها با خبر هستند اما اعتقاد دارند كه به موقع رسيدن و سالم رسيدن تداركات به نيروهاي امريكايي از اهميت بيشتري برخوردار است.
به عنوان نمونه، مقامات اطلاعاتي امريكا رد 3 ميليون و 399 هزار دلار و 27 معامله را در حساب يك فرمانده پليس ملي افغانستان پيدا كردند.
به گفته سازمان حسابرسي حكومتي امريكا، هرگونه پرداختي به فروشندگان محلي خطر تقلب و كلاهبرداري و همچنين انتقال وجوه به سازمان‌هاي دشمن امريكا را در پي دارد.

*پنتاگون پيش از اين نسبت به تامين مالي طالبان از سوي آمريكا هشدار داده مبود

پيش از مقامات پنتاگون در ماه ژوئن سال 2010 نسبت به احتمال وقوع اين موضوع هشدار داده بودند كه موجب شد تا كنگره آمريكا گروه ويژه‌اي را براي بررسي صحت اين ادعا تعيين و گزارش‌هاي خود درباره تامين مالي طالبان از سوي آمريكا ارائه كند.
اين گروه تمامي اطلاعات مربوط به گزارش‌هاي مالي، اسناد قرارداد‌ها با خرده‌پيمانكاران نظامي و مذاكرات بين سال‌هاي 2009 تا 2010 را جمع‌آوري كرده و به كنگره ارائه كردند.
ارائه اين گزارش موجب شد تا مقامات آمريكايي ساختار پاداش و حسابرسي بسياري از قرارداد‌هاي موجود را بررسي و خطا‌هاي موجود را اصلاح كنند اما اين در حالي بود كه بخش عظيمي از مبلغ قرارداد در اختيار نيرو‌هاي طالبان قرار گرفته بود.
اين مقام پنتاگون تصريح كرد اين قرارداد به حمل و نقل سربازان آمريكايي در افغانستان و جابجايي 70 درصد از غذا و آذوقه نيرو‌هاي آمريكايي در اين كشور مربوط مي‌شود.
هشت شركت انتقالاتي كه با آمريكا قرارداد دارند، هنوز نيز درزمره معامله گران قراردارند و حتي قرارداد هاي شان تا شش ماه ديگر نيز تمديد گرديده است.
يك مقام وزارت دفاع آمريكا اعلام كرد: در قراردادهاي آتي تجديد نظر لازم به عمل خواهد آمد و تغييرات به گونه‌اي خواهد بود كه تعداد شركت‌ها از هشت به حداقل ‌30 شركت افزايش يابد و سيستم امنيتي مجموعه نيز تغيير كند.
گزارش‌هاي رسيده حاكي از آن است كه اين تحقيقات تنها مربوط به شركت‌هاي حمل و نقل مي‌شود در حالي كه شمار ديگري از شركت‌ها در افغانستان فعاليت ميكنند كه اطلاعي از آن ها در دست نيست و نيرو‌هاي طالبان از پول‌هاي دريافتي آنها براي خريد سلاح و تجهيزات نظامي استفاده مي‌كنند.


نوشته شده در   پنجشنبه 6 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode