ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 2 مرداد 1390     |     کد : 22851

بازديد فرمانده كل قوا از دستاوردهاي نيروي دريايي ارتش

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز وارد بندرعباس شدند و از منطقه يكم و كارخانجات نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بازديد كردند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز وارد بندرعباس شدند و از منطقه يكم و كارخانجات نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران بازديد كردند.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، فرمانده كل قوا در ابتداي ورود به قرارگاه مقدم نيروي دريايي ارتش ـ ناوگان جنوب، در محل يادمان شهدا حاضر شدند و با قرائت فاتحه، ياد و خاطره رشادت شهداي دفاع مقدس را گرامي داشتند.
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي سپس از يگان‌هاي مختلف نيروهاي مسلح حاضر در ميدان سان ديدند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در سخناني در جمع فرماندهان و نيروهاي قرارگاه مقدم نيروي دريايي ارتش و يگان‌هاي نمونه نيروهاي مسلح در منطقه، دريا را فرصتي بزرگ و راهبردي براي كشورها و ملت‌ها دانستند و تاكيد كردند: منافع و امكانات اين درياها متعلق به ملت‌هاست و نيروهاي دريايي ارتش و سپاه مظهر اقتدار ملت ايران در دفاع از منافع كشور در خليج فارس و درياي عمان هستند.

ايشان افزودند: حكومت‌هاي طاغوتي در سال‌هاي متمادي سيطره بر ايران مانع پيشرفت دريانوردي و حضور دريايي ايران در پهنه آب‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي بودند، اما امروز شما بايد با تلاش مضاعف، عقب افتادگي طولاني مدت گذشته را جبران كنيد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سابقه حضور قدرت‌هاي زورگو در منطقه بسيار حساس خليج فارس و درياي عمان خاطرنشان كردند: امروز شرايط با گذشته بسيار متفاوت است و ساحل ممتد و طولاني اين منطقه در اختيار دولتي مستقل و ملتي سرافراز و بيدار است كه قدرت و اراده ملي خود را مي‌شناسد و با اتكاء به خداوند، اراده خود را بر هر قدرت سياسي و نظامي تحميل و او را مجبور به عقب‌نشيني خواهد كرد.

فرمانده كل قوا در همين زمينه افزودند: امروز خليج فارس و درياي عمان به بركت حضور مقتدرانه ايران اسلامي، يك منطقه آزاد و مستقل است.

حضور ناوهاي بيگانه در منطقه، مضر است

رهبر انقلاب اسلامي حضور ناوهاي آمريكايي و كشورهاي اروپايي در منطقه را مضر و نامطلوب ارزيابي و تاكيد كردند: دوراني كه قدرت‌هاي مستكبر با حضور نظامي براي ملت‌ها تعيين سرنوشت مي‌كردند گذشته است و اگر حتي برخي دولت‌هاي منطقه همچنان تمايل به تبعيت از دستورات قدرت‌هاي مستكبر را داشته باشند؛ ولي ملت‌هاي منطقه هوشيار و بيدار شده‌اند و حضور نظامي بيگانگان در منطقه را موجب ناامني مي‌دانند.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي اقتدار يك ملت را زمينه‌ساز بهره‌مندي از بركات و منافع دريا دانستند و خاطرنشان كردند: اين اقتدار را نيروهاي مسلح حاضر در منطقه مي‌توانند با جهاد و از خودگذشتگي تامين كنند.

فرمانده كل قوا تاكيد كردند: ما هيچ كشوري را به رويارويي و جنگ تشويق نكرده‌ايم و نخواهيم كرد و تا جايي كه بتوانيم از هر رويارويي تصادفي و يا حساب شده نيز پرهيز خواهيم كرد؛ اما كساني كه پيشرفت خود را با تحكم و زورگويي تامين مي‌كنند بايد در مقابل خودشان يك ملت مقتدر را احساس كنند.

ايشان نيروهاي دريايي را مظهر اقتدار ملت ايران در دريا دانستند و خطاب به نيروهاي مسلح حاضر در منطقه جنوب توصيه كردند: صادقانه و مخلصانه و با تمام توان، به مجاهدت خود ادامه دهيد.

ايشان تاكيد كردند: كشور و نظام جمهوري اسلامي ايران مديون جواناني است كه اقتدار ملت را تجسم مي‌بخشند.

دستگاه‌هاي دولتي موظف به همكاري

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي دستگاه‌هاي دولتي و مسوولان را موظف كردند با نيروهاي مسلح حاضر در منطقه براي انجام كارهاي بزرگ خود همكاري كنند.

رهبر انقلاب اسلامي هدف از حضور خود در بندرعباس و منطقه يكم دريايي ارتش را ابراز صميمانه «خسته نباشيد و خدا قوت» به نيروهاي مسلح منطقه بيان كردند و افزودند: مجاهدت خاموش و مخلصانه و صادقانه جوانان ملت ايران در اين منطقه، يك حسنه و در نزد خداوند محفوظ است.

فرمانده كل قوا در ادامه حضور در منطقه يكم دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، از يگان‌هاي سطحي و زيرسطحي، كارخانه‌هاي صنعتي، تعميراتي و مراكز آموزشي نيروي دريايي ارتش بازديد كردند.


نوشته شده در   يکشنبه 2 مرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode