ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 19 فروردين 1388     |     کد : 2271

چهارشنبه 19 فروردين 1388 /12 ربيع الثاني 1430/ 8 آوريل 2009

29 سال پيش درچنين روزي - 19 فروردين سال 1359هجري شمسي: آيت الله سيد محمد باقر صدر و خواهر ايشان بنت الهدي بدست مزدوران رژيم بعثي عراق به شهادت رسيدند . آيت الله صدر در 17 سالگي استادي پر آوازه بودند و به تدريس فقه و اصول در حوزه نجف پرداخت. وي از شخصيتها ي علمي اسلامي عراق بود كه علاوه بر حضور فعال در صحنه هاي سياسي كشور عراق و رهبري فكري سياسي مردم در اين كشوربه حوادث و رويدادهاي ايران نيز دقت و توجهي تام داشت .آيت الله صدر از زمان 15 خرداد با ملت ايران همگام بود و در سخنراني هاي خود همواره اعمال ننگين رژيم طاغوت را آشكار مي كرد و آنها را خائن به اسلام مي خواند . «اقتصاد ما، خلافت انسان و شهادت انبيا و حماسه اي از نور» از مهمترين آثار آيت الله صدر بشمار مي رود.

 

1429 سال پيش درچنين روزي - 12 ربيع الثاني سال اول هجري قمري : به امر پروردگار متعال پيامبر اسلام حضرت «محّمدبن عبدالله» تعداد ركعات نماز را تغيير دادند. تا آن زمان نمازهاي روزانه در مجموع شامل 10 ركعت بود و نماز سفر و حضر يك سال گذارده مي شد اما از آن پس از نمازهاي پنجگانه روزانه به 17 ركعت افزايش يافت و مقرر گرديد كه هنگام سفر تحت شرايط خاص نمازهاي 4 ركعتي به 2 ركعتي بجاي آورده شود . در بحار الانوار مرحوم مجلسي به نقل از كتاب روضة الكافي علامه كليني آمده است پيامبر اكرم(ص) 7 ركعت به نمازهاي روزانه افزود بدين ترتيب كه دورمعت به نماز ظهر و دو ركعت به عصر و يك ركعت به مغرب و دوركعت به عشاء اما نماز صبح به قرار گذشته همان دو ركعت باقي مي ماند اين امر در مدينه پس از واجب شدن فرضيه جهاد مقرر گرديد.

 

167 سال پيش درچنين روزي - 12 ربيع الثاني سال 1263 هجري قمري : مير محمد مهدوي از معريف علماي قرن 13 ديده از جهان فرو بست و در نجف اشرف به خاك سپرده شد . وي در فقه و حديث و ادب عرب مهارتي بسزا داشت و در صفت پسنديده اخلاقي بويژه سخاوت و مناعت طبع از شهرتي در خور ستايش بر خوردار بود . از آثار اين عالم بزرگوار كتب شرحي بر نهج البلاغه و تكملة الحيات را مي توان ذكر كرد كتاب اخير مير محمد مهدوي در باب امامت و نبردها و عزوات حضرت محمد(ص) به رشته تحرير در آمده است.

 

171 سال پيش درچنين روزي - 8 آوريل سال 1838 ميلادي :كشتي سيريوس متعلق به دولت انگلستان . سفر تاريخي خود را براي عبور از اقيانوس اطلس آغاز كرد . اين نخستين بار بود كه يك كشتي قصد عبور از پهنه يك اقيانوس را داشت . كشتي بخاري سيريوس از بندري واقع در ايرلند حركت كرد و پس از 18 روز به بندر نيويورك وارد شد .

 

47 سال پيش درچنين روزي - 8آوريل سال 1962 ميلادي : «لويي ماسينيون» خاور شناس فرانسوي در 79 سالگي در گذشت . او از اعضاي فرهنگستانهاي شوروي سابق ، سوئد ، دانمارك ، اسپانيا ، هلند ، بلژيك و افغانستان بود . ماسينيون همچنين در انجمنهاي فرهنگي و خاور شناسي بسياري از كشورهاي دنيا عضويت داشت ،از اين خاور شناس برجسته تحقيقات ارزنده اي درباره ايران اسلام باقي مانده است. «تقديس فاطمه الزهرا (س)، نيايش ابراهيم، مباهله مدينه و اصناف و طبقات مر اكش»، از آثار وي بشمار مي آيد .

 

36 سال پيش درچنين روزي - 8آوريل سال1973ميلادي: «پاپلو پيكاسو» نقاش اسپانيايي و مبتكر سبك كوبيسم در گذشت . اود ر18 سالگي نقاش مشهوري شد .وسبك ابداعي او بسرعت در ميان ديگر نقاشان رواج يافت . بزرگترين اثر پيكاسو گرينكا نام دارد . اين تابلو نقاش وحشت خود را از بمباران شهر گرينكا در جنگهاي داخلي اسپانيا مجسم كرده است .

 


نوشته شده در   چهارشنبه 19 فروردين 1388  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode