ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 تير 1390     |     کد : 22568

اظهارات رحیم‌پورازغدی درباره ادعای علنی و عمومی افراد در مورد ملاقات با حضرت مهدی(عج)

یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: انتظاری که تفسیر بد شود عامل رکود و تهجر فکری می‌شود، مانع مقاومت شده و باعث تسلیم دهندگی، وادادگی احساس تنهایی و یأس اجتماعی می‌شود.

 ایسنا نوشت: یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: انتظاری که تفسیر بد شود عامل رکود و تهجر فکری می‌شود، مانع مقاومت شده و باعث تسلیم دهندگی، وادادگی احساس تنهایی و یأس اجتماعی می‌شود.

حسن رحیم‌پور ازغدی در چهارمین همایش سراسری فرهنگی آموزشی اندیشه‌های آسمانی در مشهد درباره مهدویت و انتظار اظهار کرد: مسجد اسلامی بر خلاف معابد و مساجد ادیان دیگر صرفا مربوط به یک رابطه معنوی بین انسان و خداوند و ماورالطبیعه نیست بلکه دین اسلام تنها دینی است که مسجد آن هم مدرسه و مکتب اخلاق و تهذیب نفس و هم دارالشورا و مرکز گفت‌وگو است و باید سواد اسلامی و آگاهی اسلامی ـ دینی داشت تا آلت دست دیگران قرار نگرفت.

وی تصریح کرد: مهدویت جدا از اسلام نیست و وعده تحقق جهانی آن، تعالیم و آموزه‌های دینی است که در طول تاریخ به صورت نسبی به ما رسیده است و هنگام ظهور به صورت کامل‌تر به ما خواهد رسید و در واقع مهدویت در سطح کل بشریت اجرا شده و در کامل‌ترین شکل‌ تحقق می‌یابد.

وی افزود: انتظار به معنی انفعال، توجیه تنبلی و عوام فریبی نیست بلکه باید مانند یک سلحشور همیشه آماده برای انقلاب بزرگ جهانی بوده و جهاد ایثار و مبارزه کرد حتی به شهادت رسید.

این استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: اگر این کامل بودن در تعالیم انبیاء نبوده است نقص در تعالیم انبیاء و مدیریت آن‌ها نیست بلکه به این دلیل است که تکامل انسان آگاهانه و اختیاری است و امام زمان(عج) نیز همان چیزی را انجام خواهد داد که امامان و پیامبر(ص) انجام داده بودند با این تفاوت که حقیقت را دور از سوء استفاده و تحریف نشان می‌دهد.

وی مهدویت را یک نوع انتظار برای عمل دانست و گفت: تکامل انسان اختیاری است و انسان باید ابتدا آگاهی یابد و بر اساس آزادی و اختیاری که دارد باور کرده سپس عمل کند و بشر باید به آستانه انتظار واقعی برسد.

وی ادامه داد: تمام بشریت باید به این آگاهی برسند که باید یک پرچم که شعار اصلی آن عدالت است بالا برود و اکثریت ملت‌ها بخواهند که او ظهور کند و این اتفاق بیفتد و این خواستن تنها با دعا کردن انجام شدنی نیست.

رحیم‌پورازغدی تصریح کرد: امام زمان (عج) دو چهره دارد یک چهره لبخند که مانند پدری مهربان برای تمام بشریت به خصوص محرومان است و چهره دوم که با منطق حرف می‌زند و با پیروان هر مکتب و مذهبی براساس مذهب خودشان بحث می‌کند بنابراین با آن‌ها مقابله نمی‌کند بلکه به آن‌ها کمک کرده و قسمت‌هایی را که باطل است روشن می‌کند.

وی افزود: 313 نفر حلقه اصلی قرارگاه رهبری و انقلاب و حکومت جهانی هستند و با ظهور حضرت (عج)، ساختار قدرت و ثروت اصلاح می‌شود. آزادی در میان تمام بشر و در جامعه جا برقرار شده و همه آزادانه مسلمان می‌شوند حتی مسلمان‌ها نیز مسلمان واقعی می‌شوند.

وی با بیان این‌که «هدف دین، رشد روحانی معنوی و عقلانی انسان است» ابراز کرد: فلسفه مهدویت و انتظار همان فلسفه بعثت، ‌نبوت، امامت و دین است منتهی تحقق آن در سطح جهان بوده و شکلی جهانی پیدا می‌کند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: نمی‌توان یک حکومت، خانواده‌، اقتصاد و جامعه صددرصد اسلامی داشت اما می‌توان برای آن تلاش کرد با مهدویت اسلامی ـ قرآنی که خداوند و انبیاء بشارت آن را داده‌اند جامعه و حکومت 100 درصد اسلامی به وجود خواهد آمد این موضوع از دست بشر بر نمی‌آید اما برای آن باید تلاش کرد.

وی یادآور شد: خداوند بارها وعده کرده است که حکومت خدا بر بشر تحقق خواهد یافت و همه جهان به حقوق خود می‌رسند، زمین مملوء از عشق و عدالت می‌شود به این معنا که عدالت در میان انسان‌ها، حیوانات، گیاهان و محیط زیست و زمین برقرار می‌شود. تکلیفی که بر عهده ما است در حد توان بوده و باید تا آن روز تلاش کرد همان طور که انقلاب، امام خمینی(ره)، رهبری، شهدا و خانواده‌های‌شان در این راه تلاش کردند.

وی ادامه داد: در آن روز،‌ سراسر زمین در اختیار بندگان صالح خدا قرار خواهد گرفت و تمام طبقات حاکم، حکومت‌ها و رژیم‌های سیاسی سقوط خواهند کرد و سیستم سیاسی و حقوقی بشر تغییر کرده و اصلاح خواهد شد.

رحیم‌پور ازغدی تصریح کرد: قوانین علی در طبیعت به دو شکل هستند، قانون طبیعی که برای مثال آتش می‌سوزاند و علل ماوراء الطبیعی که به اراده خداوند همان آتش حضرت ابراهیم را نمی‌سوزاند؛ در واقع معجزه نفی علیت و بی‌قانونی نیست.

وی افزود: برای ادعای هر پدیده‌ای ابتدا باید ثابت کرد که آن پدیده محال و سپس ثابت کرد که آن پدیده اتفاق افتاده است برای مهدویت نیز همین طور است برای مسلمانان از گفته‌های قرآن و دلایل نقلی استفاده می‌شود و برای غیرمسلمان ابتدا باید توحید و نبوت را ثابت کرد و سپس از مهدویت صحبت کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اسرار غیبت آزمودن مومنین است و سکوت و بی‌طرفی در واقع طرفداری از فتنه‌های آخر الزمان و از آن جایی که سوء استفاده‌گران همیشه وجود داشته‌اند جریان‌های مملوء از سوء استفاده‌ و دروغ در مورد، امام نیز وجود دارد و نباید گذاشت از ما سوء استفاده شود.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به گفته امام علی (ع) افزود: دورانی خواهد رسید همان طور که ظرفی را خالی می‌کنند فقط ظرف می‌ماند، بسیاری از مردم نیز قلب‌های‌شان را خالی از ایمان می‌کنند و فقط ظاهر مذهبی برایشان می‌ماند. طوری که فقط ظاهر اسلام است اما خود اسلام نیست.

وی درباره فواید انتظار فرج اظهار کرد: انتظار جزئی از فرج است و افرادی که انتظار فرج در آن‌ها و جود داشته و منتظر هستند، نمی‌پوسند و دچار تهجر روحی نمی‌شوند. انتظار ضد یاس و افسردگی بوده و شکست‌ناپذیری و مسوولیت آفرین است.

وی یادآور شد: در کنار دعا کردن و آماده بودن برای فرج باید تلاش کرد، اما نباید از امام(عج) گلایه کرد زیرا حضرت مهدی (عج) نیز نگران بشر بوده و خود منتظر است؛ امر الهی باید برسد تا ایشان ظهور کند.

رحیم‌پورازغدی افزود: انقلابی که با ظهور امام زمان (عج) به وجود آید ناقص نخواهد ماند به همین دلیل زمانی ظهور خواهد کرد که این انقلاب به صورت کامل انجام شود بنابراین باید با نشاط و شادابی منتظر جمهوری عدالت خواهی بود و تلاش در جهت اصلاح امور دعا کرد.

وی تصریح کرد: نباید به دنبال داشتن جزییات قطعی آن حرکت بود زیرا هیچ کس اطلاعات قطعی و جزعی ندارد و مساله غیبت یک سر الهی بوده و از بندگان خدا پوشیده است. مومن واقعی کسی است که تسلیم خدا باشد حتی اگر بخش‌هایی برای او روشن نباشد و هر زمانی که خداوند اراده کند زمان ظهور فرا می‌رسد.

وی افزود: ادعای دیدن حضرت مهدی (عج) هم می‌تواند راست باشد و هم می‌تواند دروغ باشد و نباید ادعای علنی و عمومی کسی را در مورد ملاقات با حضرت (عج) پذیرفت. جست‌وجو از جزییات و نحوه حیات حضرت نیز برای ما نه لازم و نه ممکن است و دانستن این موارد هیچ دخالتی در وظیفه انتظارات ما ندارد.

رحیم‌پورازغدی خاطرنشان کرد: خداشناسی صحیح و درست،‌ قلب‌های بسیار محکم و به لحاظ معرفتی شکست‌ناپذیر، درک حضرت (عج) قبل از قیام آخر الزمان، ‌دوست داشتن خدا و دوستدارانش، بیزار بودن از دشمنان حق، انجام دستورات رهبران هدایت بخش قبل از حضرت (عج)، خستگی ناپذیر، امر به معروف و نهی از منکر، آمادگی دایمی،‌ جهاد دائمی، تهذیب نفس و تلاش با تمام قوا در راستای رسیدن به عدالت از صفات یاران صمصمی امام زمان (عج) است.

وی با بیان این‌که «انتظار یعنی این صلاحیت‌ها را در خود، خانواده،‌ جامعه و حکومت ایجاد کرد» افزود: انتظار حالت قلبی است که از دعای فرج شروع می‌شود و تنها به آن ختم نمی‌شود بلکه نیازمند جهاد فردی و اجتماعی در تمامی عرصه‌ها در راه خدا و عدالت است.


نوشته شده در   دوشنبه 27 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode