ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 27 تير 1390     |     کد : 22558

‎وزارت‌ خارجه طي بيانيه‌اي اعلام‌كرد: تهيه‌گزارشي درباره آميا از سوي ايران

وزارت امور خارجه در سالگرد انفجار موسوم به آمیا در آرژانتین بیانیه صادر و تاکید کرد:وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امیدوار است بمنظور روشن ساختن جزئیات روند منحرف شده پرونده آمیا بتواند بزودی گزارشی را منتشر و در اختیار افکار عمومی قرار دهد.

جام جم آنلاين: وزارت امور خارجه در سالگرد انفجار موسوم به آمیا در آرژانتین بیانیه صادر و تاکید کرد:وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امیدوار است بمنظور روشن ساختن جزئیات روند منحرف شده پرونده آمیا بتواند بزودی گزارشی را منتشر و در اختیار افکار عمومی قرار دهد.
به گزارش مهر، متن بیانیه وزارت امور خارجه پیرامون سالگرد انفجار موسوم به آمیا در آرژانتین به این شرح است:

جمهوری اسلامی ایران بعنوان یکی از قربانیان بزرگ تروریسم ضمن محکوم نمودن هرگونه اقدام تروریستی منجمله انفجار ساختمان مربوط به یهودیان آرژانتین (آمیا) در سال 1994 با بازماندگان قربانیان این انفجار ابراز همدردی می نماید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از اینکه پس از گذشت 17 سال از وقوع این جنایت تاکنون حقیقت آن کشف نشده و هویت مرتکبین و عاملین واقعی آن در هاله ای از ابهام قرار دارد، تاسف خود را اظهار می نماید.

این وزارت همچنین از اینکه واقعیت در مورد این اقدام جنایتکارانه پس از وقوع، گرفتار توطئه ها و بازی های سیاسی شده و مقامات قضائی وقت آرژانتین که اکنون اعمال غیر قانونی آنها افشا گردیده و در این رابطه توسط دادگاه نیز متهم شده اند، با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سوی بعضی از اتباع جمهوری اسلامی ایران، تحقیقات قضائی را منحرف و موجب فرار مرتکبین واقعی این جنایت از چنگال عدالت گردیدند، انزجار خود را اعلام و از ادامه این روند توسط افرادی که از آن زمان در قوه قضائی آن کشور باقی مانده اند، اظهار تعجب می نماید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امیدوار است بمنظور روشن ساختن جزئیات بیشتر این روند منحرف شده و ناعادلانه بتواند بزودی گزارشی را منتشر و در اختیار افکار عمومی قرار دهد.

وزارت امور خارجه طبق قوانین جمهوری اسلامی ایران و بر اساس حقوق بین الملل موظف است و حق دارد از تضییع و نقض حقوق اتباع خود جلوگیری و از آنها در مقابل اقدامات ناعادلانه و افراط گرایانه ای که ممکن است حقوق بنیادین آنها را دچار خدشه نماید دفاع کند. در عین حال آمادگی خود را برای ورود به یک گفتگوی سازنده و همکاری با دولت آرژانتین جهت روشن ساختن واقعیت ها در چارچوب قانون و با رعایت احترام متقابل اعلام می دارد تا بدین ترتیب از ادامه یک مسیر اشتباه در تحقیقات قضایی این پرونده جلوگیری شده و به اجرای عدالت آنگونه که همگان شایستگی آن را دارند، کمک نماید.


نوشته شده در   دوشنبه 27 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode