ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 26 تير 1390     |     کد : 22523

رئيس‌جمهور :ايران هيچ محدوديتي براي توسعه روابط با كشور چين ندارد

رئيس‌جمهور همزمان با چهلمين سالگرد برقراري روابط بين تهران ــ پكن با «هه گوچيانگ» عضو كميته دائمي رهبري حزب كمونيست چين، ديدار و در خصوص مسائل مهم منطقه و جهان و همچنين روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر كرد.

جام جم آنلاين: رئيس‌جمهور همزمان با چهلمين سالگرد برقراري روابط بين تهران ــ پكن با «هه گوچيانگ» عضو كميته دائمي رهبري حزب كمونيست چين، ديدار و در خصوص مسائل مهم منطقه و جهان و همچنين روابط دوجانبه بحث و تبادل نظر كرد.
به گزارش پايگاه‌ اطلاع‌رساني رياست جمهوري، دكتر محمود احمدي‌نژاد پيش از ظهر امروز (شنبه) در ديدار هه گوچيانگ با اشاره به چهلمين سالگرد برقراري روابط بين تهران ــ پكن اظهار كرد: امروز پس از گذشت 40 سال افق تازه‌اي در روابط بين دو كشور ايجاد شده است كه همين امر تحولات مثبتي را به نفع دو ملت و ملت‌هاي منطقه رقم خواهد زد.

وي با اشاره به قرابت تاريخي بين دو كشور، گفت: امروز علاوه بر روابط تاريخي و ديدگاه‌هاي مشترك، شرايط ايجاب مي‌كند كه سطح همكاري‌ها بين تهران ـ پكن گسترش يابد، زيرا افزايش سطح همكاري‌ها به نفع منافع دو كشور و ملت‌هاي منطقه است.

احمدي‌نژاد افزود: جمهوري اسلامي ايران هيچ محدوديتي براي توسعه روابط با كشور چين ندارد و بايد تلاش شود اين روابط در سطح بين‌الملل نيز افزايش يابد.

وي در ادامه به برخي موانع موجود در سرمايه‌گذاري بين دو كشور اشاره كرد و اظهار كرد: با برداشتن موانع موجود،مي توانيم به اهداف مشتركي كه دو كشور بر روي آن هدفگذاري كرده اند كه مهم‌ترين آن افزايش مبادلات اقتصادي و تجاري تا 100 ميليارد دلار است، هر چه سريعتر دست يابيم.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: امروز مي‌توانيم در زمينه‌هاي گوناگون از جمله فناوري، انرژي، فناوري فضايي و گردشگري، همكاري‌هاي بين دو كشور را بيش از گذشته افزايش دهيم.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اين‌كه امروز ايران و چين در يك جبهه مشتركي قرار دارند، گفت: امروز دشمنان مشترك دو كشور نمي‌خواهند كه ملت‌هاي ما پيشرفت كنند در حاليكه ايران و چين داراي تمدن و فرهنگ تاريخي و غني هستند و هيچ وقت به دنبال منابع ساير كشورها نبودند، اما دشمنان ما با لشگر كشي به ساير كشورها به دنبال پر كردن جيبهاي خود از سرمايه و منافع ساير كشورها بوده و هستند.

احمدي‌نژاد تاكيد كرد: امروز بايد دست به دست هم دهيم و در راستاي پيشرفت ملت هايمان حركت كنيم، زيرا آينده متعلق به ملت‌هاي ما هست.

رئيس‌جمهور در ادامه به نظم ناعادلانه حاكم بر جهان اشاره كرد و گفت: در شرايط كنوني چند كشور به دنبال آن هستند كه اراده خود را بر ساير كشورهاي جهان تحميل كنند كه اين امر به ضرر تمامي كشورهاي جهان خواهد بود، بنابراين بايد تلاش كنيم تا اين نظم اصلاح شود زير ا در غير اين صورت، فرصت پيشرفت از همه كشورها و ملت‌هاي مستقل و آزادي خواه گرفته خواهد شد.

با يك نگاه استراتژيك به دنبال افزايش همكاري با ايران هستيم

هه گوچيانگ عضو كميته دائمي رهبري حزب كمونيست چين نيز در اين ديدار با مثبت ارزيابي كردن روابط بين دو كشور گفت: چين با يك نگاه استراتژيك به دنبال افزايش همكاري‌هاي خود با ايران است، زيرا افزايش اين همكاري‌ها بين دوكشور علاوه بر دو ملت به نفع كشورهاي منطقه است.

وي با تاكيد بر اين‌كه روابط دو كشور از گذشته تا به امروز روابط مثبت و سازنده بوده است، گفت: امروز پس از گذشت 40 سال از برقراري اين روابط دستاوردهاي بسيار خوبي نصيب هر دو كشور شده است و بايد تلاش شود سطح روابط در تمامي زمينه‌ها گسترش يابد.

عضو كميته دائمي رهبري حزب كمونيست با بيان اين‌كه كشورش، جمهوري اسلامي ايران را دوست صميمي و شريك تجاري خود محسوب مي‌كند، گفت: بايد تلاش شود تا سطح همكاري تجاري و اقتصادي بين دو كشور هر چه بيشتر افزايش يابد و با توجه به جايگاه ممتاز جمهوري اسلامي ايران در منطقه، چين بدنبال افزايش همكاري‌هاي خود در زمينه‌هاي مختلف از جمله راه، سد، مخابرات و انرژي با تهران است.

وي تاكيد كرد: دولت چين همواره گسترش روابط خود با ايران را از اولويت‌هاي كاري خود قرار داده است، چون مطمئن هستيم اين روابط به نفع تمامي كشورهاي منطقه خواهد بود.


نوشته شده در   يکشنبه 26 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode