ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 25 تير 1390     |     کد : 22502

لاریجانی: حکومت برای آن است که حقی احقاق شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر جامعه ما بخواهد پیشرفت کند باید اقتصاد پویا داشته باشد و بتواند مشکلات بیکاری، بی‌عدالتی را حل کرده و سطح تورم را کاهش دهند، نه این‌که با حرف‌های سرگرم کننده که مبنای کارشناسی ندارد، وقت‌ها را به بطالت بگذارند.

 همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر جامعه ما بخواهد پیشرفت کند باید اقتصاد پویا داشته باشد و بتواند مشکلات بیکاری، بی‌عدالتی را حل کرده و سطح تورم را کاهش دهند، نه این‌که با حرف‌های سرگرم کننده که مبنای کارشناسی ندارد، وقت‌ها را به بطالت بگذارند.

به گزارش ایسنا،‌ علی لاریجانی که در مراسم نیکوداشت کارگردان سریال مختارنامه و عوامل این تیم در شهر شاهرود سخن می‌گفت، اظهار داشت: امروز تحولات مهمی در منطقه رخ داده که برآیند این تحولات آن است که سهم ملت ایران در آن گرانقدر است.

وی گفت: مردم ما 32 سال پیش دیکتاتوری را سرکوب کرد و ما بعد از گذشت این سال‌ها می‌بینم که آن آزاد اندیشی و فکر حق طلبی در منطقه نمود پیدا کرد و بعد از 32 سال دیکتاتوری مصر و تونس سرنگوب شد.

وی گفت: با توجه به این‌که رابطه‌ی استعمار در منطقه در حال قطع شدن است، لذا اقتضا می‌کند که ما این موضوع را در حد خودش بشناسیم.

وی با اشاره به سریال مختارنامه گفت: حرکتی که درکارهای هنری و مخصوصا این سریال در کشور ما انجام شده کشورهای دیگر را به فکر انداخته که چرا آن‌ها نیز مانند ما این از سبک استفاده نمی‌کنند و البته انصافا سبک خوبی در کشور ما راه اندازی شده است که در آن نشانه‌های از بلوغ فکری در جامعه دیده می‌شود.

وی با اشاره به میلاد امام زمان(عج) گفت: وقتی امام زمان(عج) ظهور می‌کنند، دست ایشان که برسر مردم می‌رسد علم آن‌ها به کمال خواهد رسید، بنابراین وقتی جوامع می‌خواهند بگویند ما منتظر مهدی (عج) هستیم، بنابراین باید تلاش کنند عقل و علمشان به سمت کمال حرکت کند.

رئیس مجلس افزود: جامعه منتظر، جامعه‌ی است که در طریق علم و رشد عقلانی گام‌های سریع برمی‌دارد و رکود و رخوت از آن جامع رخت می‌بندد، لذا این‌که رهبران انقلاب اسلامی ایران تلاش می‌کنند با امیدبخشی و اتکا به نفس، جوانان، خودباور شده و حرکت علمی داشته باشند برای آن است که می خواهند در این راه حرکت کنیم و رشد عقلانی اسلامی داشته باشیم و در نهایت دچار سرگرمی روزمره نشویم.

وی با بیان این‌که گاهی در جامعه حرکت‌های به وجود میآیند که سرگرم کننده است گفت: این حرکت‌ها نه به درد دنیا و نه به درد آخرت می‌خورد، همچنین گاهی مطابی به جامعه منتقل می‌شود و افراد مطالبی می‌گویند که مبنای کارشناسی ندارد و وقت‌های را به بطالت می‌برند در حوزه‌ی دین نیز مطالبی گفته می‌شود که از یک نوع سخافت برخوردار است و در جایگاه فرهیختگی دین نیست که این حرفهای را بشنویم.

وی با تاکید براین‌که این حرف‌ها سرگرم کننده است، در حالی که ملت ما نیازی به سرگرمی ندارد، گفت: اگر جامعه‌ی ما می خواهد به رشد برسد، باید اقتصاد پویا داشته باشیم تا مشکل بیکاری و بی‌عدالتی حل شود و سطح تورم را کاهش دهیم.

وی گفت: توصیه بنده به همه‌ی کسانی که دست در سیاست و قلم دارند، این است که مردم ما انتظارشان این امور نیست و انتظار ندارند که بر روی آنها عملیات روانی انجام شود که ذهنشان متفرق شود، بلکه نیازمند آن هستند که افرادی خدوم در طریق نیازمندهای واقعی آن‌ها گام بردارند، مشکلاتشان را بشناسند فکر کنند که مشکل آن‌ها مهم است و با برادری و صمیمت همه‌ی قوا را برای حل آن مشکلات به کار گیرند.

وی تاکید کرد که بر همین اساس نیز در این مقطع زمانی چشم همه به سمت ملت ایران است، بنابراین باید بیشتر به این مسائل توجه کنیم.

رییس مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنان خود در مراسم تقدیر ازعوامل سریال مختارنامه گفت: میرباقری انصافا جزو معدود هنرمندانی است که هنر را به خوبی می‌شناسند و با آن زندگی کرده، به همین دلیل آثار بزرگی را همچون سریال امام علی (ع) و مختارنامه خلق کرده است.

وی اظهارداشت: آقای میرباقری هنر را برای معیشت کار نکرده، بلکه کارها از سر عشق بوده است. به همین دلیل نیز آثار ایشان متفاوت از سایر کارهای هنری است.

لاریجانی خطاب به مردم شاهرود که در این نکوداشت حضور داشتند گفت: شما شهر پرآوازه و پرافتخاری دارید، و همین بس که افراد بزرگی مانند بایزید بسطامی و شیخ حسن خرقانی از بزرگان تفکرات اسلامی متعلق به شهر شما هستند و آقای میرباقری هم مربوط به شهر شما هستند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سریال مختارنامه کاری بسیار ارزشمند بود که ظرفیت‌های تازه‌ی هنری در آن خلق شده بود، گفت: باید از صمیم قلب از همه‌ی هنرمندان، چه آنها که اهل شاهرود بودند و چه هنرمندان بنام کشور که در این سریال حضور داشتند، تشکر کرد.

لاریجانی گفت: البته یک روی کارهای هنری جنبه تاریخی دارد، اما برداشت من این است که آقای میرباقری با این زبان هنری حقایق دیگری را بیان می‌کند؛ چنان‌چه اثر هنری از انکشاف برخوردار نباشد، ممکن است احساسات را تحریک کند، اما آثار آقای میرباقری دارای انکشاف از حقیقت بوده است.

وی گفت: مختارنامه نگاهی به تاریخ بود که فاصله‌ی زیادی با ما داشت و روایات زیادی در باب مختار وجود دارد، بنابراین این‌که چقدر این روایات دقیق باشد و نقل شود، از ظرائفی است که باید قبول کرد سریال مختارنامه از آن برخوردار بود.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: در این اثر آقای میرباقری فقط نمی‌خواست یک دوره‌ی تاریخی را ترسیم کند، بلکه می‌خواست بگوید زندگی و هستی انسان دو رویه دارد. عده‌ای با مذهب و حکومت تجارت می‌کنند و نگاهشان تاجرانه است. گاهی هم در وادی تجارت به سفلگی می‌افتند، اما زندگی روی دیگری هم دارد و آن این‌که تمام هستی انسان به آن باشد که حقیقتی را جلوه دهد و از حقیقت دفاع شود.

لاریجانی در ادامه با بیان این‌که حکومت ابزاری برای دفاع از حق است، گفت: این نیز یک نوع قرائت از زندگی است. عده‌ای با مذهب و حکومت تجارت می‌کنند که باید گفت آنها لذت کوچکی از عالم می‌برند و در واقع نابینا هستند و خداوند نیز فرموده کسانی که در این دنیا نابینا هستند در آن دنیا نیز نابینا خواهند بود. اما کسانی که زندگی حق‌مدارانه دارند در واقع با همه‌ی هستی مواجه می‌شوند و لذت آنها از عالم هستی از همه‌ی افراد دیگر بیشتر است.

وی افزود: در مورد حکومت هم مساله همین‌طور است. برخی فکر می‌کنند باید دیگران را سرگرم کنند تا حکومت کنند؛ در حالی که حکومت برای آن است که حقی احقاق شود و با ظلم مبارزه و عدالت اجرایی شود و امام علی (ع) این قرائت از دین را به ما آموخته است.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اثر آقای میرباقری نیز حقیقت پرمحتوایی را برای جامعه باز می‌کند و این از روی کتاب نیست، بلکه بخشی از زندگی است که افراد تجربه و درکی که از زندگی داشته‌اند به آن می‌رسند.

لاریجانی با اشاره به سخنان کارگردان سریال مختارنامه مبنی بر این‌که شهرک سینمایی در شهر شاهرود تاسیس شود، گفت: اگر برای این کار پارتی لازم باشد، پارتی به‌جایی است که اقدامات لازم برای ایجاد شهرک سینمایی صورت گیرد؛ چرا که شهر شاهرود خصوصیات جغرافیایی خوبی دارد و به دلیل این خصوصیات و فرهیختگی که مردم این شهر دارند، اقتضا می‌کند کارهای هنری سنگین در این سرزمین انجام شود.

وی اظهار کرد: می‌دانم که استاندار سمنان فرد فعالی است که این کار را پی‌گیری می‌کند و نمایندگان استان نیز آدم‌های گردن‌کلفتی هستند، از جمله آقای جلالی، آقای ملک‌محمدی، آقای کواکبیان و آقای ترابی که همه افراد فعالی هستند. بنابراین از این دوستان انتظار داریم کار را پی‌گیری کنند و مسوولان اجرایی نیز آن را دنبال کرده و من هم حمایت می‌کنم که این کار سامان پیدا کند.

در این مراسم سید داوود میرباقری که خود اهل شاهرود است پیش از سخنان رییس مجلس گفت: کار سریال مختارنامه از دوره‌ی ریاست آقای لاریجانی در صدا و سیما آغاز شد و ما با حضور ایشان این کار را افتتاح کردیم.

کارگردان سریال مختارنامه با بیان این‌که به دلیل پتانسیل‌های این منطقه، شهر شاهرود را برای فیلمبرداری قسمت‌های زیادی از سریال انتخاب کردیم، گفت: بضاعت فیلم‌سازی در منطقه‌ی ما بسیار فراهم است. به همین دلیل برای فیلمبرداری به این منطقه آمدیم و هیچ پارتی‌بازی در کار نبوده است. ضمن آن‌که مشکلاتی برای فیلمبرداری در اطراف شهر تهران وجود داشت و شهرک غزالی نیز به دلیل مشکلات فنی کار کردن در آن غیرممکن شده است.

وی گفت: ما در جلسه‌ای که با ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما داشتیم، پیشنهاد تاسیس شهرک سینمایی در شاهرود را ارایه کردیم و آقای ضرغامی نیز آن را پذیرفتند و اکنون در حال بررسی ابعاد اجرایی طرح هستند و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

میرباقری گفت: تاسیس شهرک سینمایی در شاهرود ضمن آن‌که بر فضای فرهنگی شهر می‌افزاید، بر استان‌های همجوار نیز تاثیرگذار خواهد بود.

پس از سخنان لاریجانی و با حضور وی از عوامل سریال مختارنامه وتعدادی از بازیگران و دست‌اندرکاران این سریال که در این مراسم حضور داشتند تقدیر به عمل آمد. همچنین در این مراسم لوح تمبر یادبود سریال مختارنامه توسط رئیس مجلس امضاء شد.


نوشته شده در   شنبه 25 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode