ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 13 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 21 تير 1390     |     کد : 22293

ژوليوس سزار

2111سال پيش در روز 12 ژوييه سال 100 قبل از ميلاد ژوليوس سزار بنيانگزار امپراتوري رم در شهر رم متولد شد. كائيوس ژوليوس كه بعدها لقب سزار گرفت در خانواده اي متولد شد كه ادعا مي كرد ...

جام جم آنلاين: 2111سال پيش در روز 12 ژوييه سال 100 قبل از ميلاد ژوليوس سزار بنيانگزار امپراتوري رم در شهر رم متولد شد. كائيوس ژوليوس كه بعدها لقب سزار گرفت در خانواده اي متولد شد كه ادعا مي كرد تبارش به خدايان و الهه هاي روم باستان مي رسد. ژوليوس سزار برادرزاده نسبي ماريوس فاتح آفريقا و رييس حزب مردمي بود.
ژوليوس در سن 16 سالگي با كورنليا دختر كنسول سينا ازدواج كرده و صاحب دختري به نام ژوليا مي شود. پدرزن او مانند ماريوس از دشمنان سرسخت سيلا رهبر حزب سنا و يك كنسول ديگر رم بودند. با مرگ ماريوس ، سينا به مرد قدرتمند رم تبديل مي شود.

ژوليوس از مخالفان سيلا رييس حزب سنا بود و تعدادي از طرفداران او را به قتل مي رساند. با بازگشت سيلا از يك جنگ در شرق جهت باد تغيير مي كند.

ژوليوس كه به دليل ازدواجش از مخالفان سيلا محسوب مي شد ، از طلاق دادن همسرش خودداري كرده و به توصيه مادرش آئوره ليا از رم فرار مي كند.

با اينكه مادرش حكم بخشودگي او را از سيلا دريافت مي كند اما ژوليوس ترجيح مي دهد در بازگشت به رم شتاب نكند. بنابراين ابتدا عازم جزيره رودس مي شود.

هنگام بازگشت به رم كشتي او مورد حمله راهزنان قرار مي گيرد. خانواده اش مبلغ 50 تالان كه راهزنان براي آزادي او درخواست كرده بودند را پرداخته و ژوليوس آزاد مي شود.

ژوليوس پس از آزادي يك كشتي را مسلح كرده و راهزنان را دستگير مي كند و همه آنها را مصلوب مي نمايد. با مرگ سيلا ديكتاتور رم ژوليوس به زادگاهش بازمي گردد.

ژوليوس به دليل ارتباط هاي خانوادگي با كراسوس و پمپئي به سرعت مدارج ترقي را مي پيمايد. ثروت ژوليوس و خرج هايي كه مي كرد او را به زودي در رم محبوب همگان مي كند.

ژوليوس به عنوان مستوفي مالي به شبه جزيره ايبريا عزيمت كرده و اداره امور مالي اين سرزمين را عهده دار مي شود. در سال 61 قبل از ميلاد ، ژوليوس به سمت حاكم اسپانياي جنوبي (اندلس امروزي) منصوب مي شود. در جريان 2 سال ، ژوليوس اوضاع ايالت تحت فرمانش را سر و سامان مي دهد.

او منطقه آشوبزده لوزيتانيا (پرتغال امروزي) را آرام كرده و گاليسيا در شمال غرب شبه جزيره ايبريا را فتح مي كند.

ژوليوس كه به اوج محبوبيت رسيده بود همراه با كراسوس و پمپئي حكومت كنسولي ايجاد كرده و هر سه نفر به عنوان 3 كنسول رم اداره اين سرزمين را به عهده مي گيرند.از آن پس دوران اوج گرفتن ژوليوس سزار آغاز مي شود.

پس از ده سال از تاسيس حكومت 3 كنسول رم ، با مرگ كراسوس در جنگ با پارت هاي ايراني ، اين حكومت از هم مي پاشد.

سزار به مخالفت با پمپي مي پردازد و لشكر پمپي را در روز 6 ژوئن سال 48 قبل از ميلاد در هم مي شكند. پمپي پس از اين شكست به مصر فرار مي كند و در آنجا به دستور فرعون جوان بطلميوس دوازدهم به قتل مي رسد.

ژوليوس سزار حاكم بلامنازع امپراتوري رم مي شود. سزار پس از فتح مصر به رم بازمي گردد و يك حكومت ديكتاتوري برقرار مي كند كه موجب مي شود بسياري از سناتورها با او مخالفت كنند.

سرانجام در روز 15 مارس سال 44 قبل از ميلاد ، ژوليوس سزار در توطئه اي كه عليه وي ترتيب داده شده بود توسط چند سناتور از جمله بروتوس فرزند خوانده اش با ضربات خنجر به قتل رسيد.

به اين ترتيب ، در روز 12 ژوييه سال 100 قبل از ميلاد ژوليوس سزار بنيانگزار امپراتوري رم و بزرگترين فاتح تاريخ رم باستان در شهر رم متولد مي شود. ژوليوس سزار با فتوحات خود قلمروي امپراتوري رم را گسترش مي دهد.

ژوليوس سزار به قدرتمندترين فرد امپراتوري رم مبدل مي شود اما دوران قدرت او كوتاه بود و بر اثر خيانت عده اي از نزديكانش توسط پسرخوانده اش و چند نفر ديگر با ضربه خنجر به قتل مي رسد.


نوشته شده در   سه شنبه 21 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode