ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 14 تير 1390     |     کد : 21894

نماز جماعت نيمه شعبان در تبريز اقامه مي‌شود

مسئول بنياد امام مهدي (عج)تبريز گفت: نماز جماعت نيمه شعبان و مراسم بيعت نمادين با امام عصر در تبريز برگزار مي‌شود.

 مسئول بنياد امام مهدي (عج)تبريز گفت: نماز جماعت نيمه شعبان و مراسم بيعت نمادين با امام عصر در تبريز برگزار مي‌شود.

عباس دانش‌آموز امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبريز به تشريح برنامه‌هاي ستاد مشترك برگزاري مراسم نيمه شعبان تبريز پرداخت.
وي با بيان اينكه اين برنامه‌ها به صورت همايش اعضا ستاد مشترك برگزاري مراسم نيمه شعبان آغاز شده است، گفت: ‌اين برنامه به صورت نمادين و با حضور مسئولان ارشد مذهبي استان و تبريز آغاز شده و برنامه‌هاي نيمه شعبان در حالت كلي مورد بررسي قرار گرفته است.
مسئول بنياد امام مهدي (عج)تبريز يكي از مهم‌ترين محورهاي برنامه مهدويت در تبريز را جوانان و انتظار دانست و اظهار داشت:‌ در اين راستا برنامه‌هاي مختلف با توجه به شور و حال معنوي در جوانان اجرا مي‌شود.
وي گفت: برگزاري جشن جوانان و امام مهدي (عج) در روز ميلاد حضرت علي‌اكبر و روز جوان از جمله اين برنامه‌ها است كه در محل تالار معلم تبريز و به صورت جداگانه براي خواهران و برادران برگزار مي‌شود.
دانش‌آموز گفت: همايش موتورسواران ياوران امام مهدي (عج) و بيعت با شهدا نيز با حضور انبوه جوانان مومن و متعهد تبريزي برگزار مي‌شود.
مسئول بنياد امام مهدي (عج)تبريز اظهار داشت: ‌اين برنامه با حضور موتورسواران از محل حوزه علميه وليعصر تبريز تا مهديه تبريز و سپس تا گلزار شهداي وادي رحمت تبريز ادامه مي‌يابد.
وي، نصب پرچم‌هاي چهار رنگ يا مهدي (عج) را از برنامه‌هاي نمادين اين ستاد برشمرد و اظهار داشت: طبق برنامه سنوات قبل و استقبال همشهريان اين پرچم‌ها در نقاط مختلف شهر نصب مي‌شود.
مسئول بنياد امام مهدي (عج)تبريز تاكيد كرد: اين حركت و با توجه به آماده‌سازي زيرساخت‌هاي فني اين كار در سال‌هاي قبل عمليات نصب پرچم در مدت كوتاهي صورت گرفت.
دانش‌آموز، از نصب نمادين خيمه حضرت مهدي (عج) در ميدان ساعت تبريز خبر داد و افزود: اين خيمه به صورت نمادين و همه ساله در ايام نيمه شعبان برپا مي‌شود و اجتماعات مهدوي در اين مكان صورت مي‌گيرد.
وي افزود: امسال اين خيمه هشتم شعبان در ميدان ساعت نصب مي‌شود و با توجه به مركزيت اين ميدان نمادي از شوق انتظار در اين شهر است.
مسئول بنياد امام مهدي (عج)تبريز تاكيد كرد: معرفت‌افزايي محور برنامه‌هاي مهدويت تبريز بوده و ارتقا اين امر در ميان منتظران از اهميت خاصي در برنامه‌ها برخوردار است.
وي افزود: در همين راستا كلاس‌هاي آموزشي كوتاه مدت براي عموم مردم جامعه با موضوع مهدويت برگزار خواهد شد.
دانش‌آموز اظهار داشت: ‌برگزاري مراسم سخنراني در موضوع مهديوت با حضور اساتيد برجسته حوزه علميه قم از جمله برنامه‌هاي مهدويت تبريز است كه با هدف معرفت‌افزايي برگزار مي‌شود.
مسئول بنياد بين‌المللي مهدويت تبريز افزود: سلسله جلسات سخنراني حجت‌الاسلام و المسلمين استاد فروغي به مدت يك هفته در مسجد مركزي سالار شهيدن تبريز برگزار مي‌شود و با توجه به استقبال گسترده جوانان از برنامه‌هاي سال گذشته پيش‌بيني مي‌شود برنامه سال‌جاري نيز با موفقيت و گستره خوبي برگزار شود.
وي همچنين از برپايي چند برنامه بزرگ در روز نيمه شعبان خبر داد و تصريح كرد: برگزاري برنامه‌هاي روز نيمه شعبان با شكوه خاصي در شهر تبريز برگزار مي‌شود كه در واقع حسن ختامي بر فعاليت‌هاي مستمر و فشرده بنياد در مدت چند ماهاست.
مسئول بنياد مهدويت تبريز گفت: اجتماع بزرگ منتظران و نماز جماعت نيمه شعبان در ميدان ساعت تبريز اقامه مي‌شود.
وي افزود: در اين برنامه كه ساعت 10 و 30 دقيقه آغاز خواهد شد برنامه‌هاي جشن و سخنراني برگزار خواهد شد و نماز ظهر و عصر نيز به امامت نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه تبريز برگزار خواهد شد.
دانش‌آموز همچنين عيادت از جانبازان و بيماران در آسايشگاه‌هاي تبريز، افتتاحيه دوره تربيت مربي مهدويت، مراسم ختم قرآن، مسابقه كتابخواني مهدويت، جشن شب نيمه شعبان و نيز مراسم دعاي ندبه صبح نيمه شعبان را از ديگر برنامه‌هاي ستاد مشترك برگزاري مراسم نيمه شعبان تبريز عنوان كرد.


نوشته شده در   سه شنبه 14 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode