ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 28 ارديبهشت 1403
جمعه 28 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : جمعه 3 تير 1390     |     کد : 21366

خصائص امیرالمومنین علی بن ابیطالب

کتاب « خصائص امیرالمومنین علی بن ابیطالب (رض) » نوشته امام حافظ ابی‌عبدالرحمان، توسط بخش کتاب‌های پرستو وابسته به موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر شد.

کتاب « خصائص امیرالمومنین علی بن ابیطالب (رض) » نوشته امام حافظ ابی‌عبدالرحمان، توسط بخش کتاب‌های پرستو وابسته به موسسه انتشارات امیرکبیر منتشر شد.
خبرگزاری مهر ـ گروه فرهنگ و ادب: این کتاب توسط امام حافظ ابی عبدالرحمان احمد بن شعیب نسائی الشافعی نوشته شده است که از کتب احادیث اهل سنت است. ترجمه کتاب به عهده محمدحسن شجاعی‌فرد بوده که محمدهادی امینی نجفی هم تصحیح آن را انجام داده است.

پس از مقدمه‌هایی که مترجم و مصصح برای این کتاب نوشته‌اند، احادیث و روایات کتاب قرار دارند که با متن عربی و ترجمه فارسی‌شان منتشر شده‌اند. به عنوان مثال بخش اول احادیث «نماز امیرالمومنین علی‌بن ابیطالب (رض)» نام دارد. بخش دوم «عبادت او (علی)» نام گرفته و بخش سوم کتاب هم در باره منزلت امام علی(ع) است.

امینی نجفی در مقدمه خود، آثار نسائی را به ترتیب زیر معرفی می‌کند: 1- اغراب شعبه علی سفیان و سفیان علی شعبه 2- خصایص فی فضل علی بن ابیطالب (ع) 3- سنن کبری 4- مجتبی 5- عمل روز و شب 6- جمعه 7 - مسند علی 8- مسند علی 9- مناسک 10 - الضعفاء و المتروکین11- فضایل صحابه

وی در ابتدای مقدمه درباره قصد و نیت تهیه و تدوین این کتاب گفته است: تصمیم گرفته شد از سلسله گنج‌ها و میراث اسلامی، این کتاب نفیس جامع که در برگیرنده بخش زیادی از مناقب و فضایل اهل بیت به ویژه فضایل امام امیرالمومنین (ع) بوده و از مهم‌ترین مصادر و مراجع با ارزش جمع‌آوری شده است، چاپ شود. مولف محترم احادیث صحیح و دور از شک و شبهه و با سندهای ثابت و محکم را برای این کتاب جمع‌آوری کرده است. به گفته این حجر عسقلانی از ویژگی‌های کتاب این است که نسائی در این کتاب ویژگی‌هایی از علی بن ابیطالب (ع) را جمع‌آوری نموده که دیگر صحابه در آن شریک نیستند.



در قسمت «دوست داشتن علی معیار شناخت مومن از کافر است» آمده است:

از زر بن حبیش نقل شده است: علی گفت: تعهد فرمود پیامبر (ص) که دوست ندارد تو را مگر مومن و بغض تو را ندارد مگر منافق.

اخبار موثق درباره سخنان گفته‌شده درباره حضرت علی (ع) از دیگر بخش‌های تشکیل‌دهنده کتاب هستند. فرمایشات پیامبر(ص) درباره موضوعات مختلف مرتبط با شخصیت امام علی (ع) قسمتی از این بخش‌ها را تشکیل می‌دهند. مترجم هم در مقدمه‌اش گفته است که بعضی از خبرها و حدیث‌های نقل شده توسط کسانی است که ارادتی به علی (ع) نداشته و حتی مخالف هم بوده‌اند که حکایت از محکم بودن سند دارد.

«خصائص امیرالمومنین علی بن ابیطالب (رض)» در 167 صفحه، شمارگان 3000 نسخه و قیمت 2000 تومان منتشر به بازار کتاب عرضه شده است.


نوشته شده در   جمعه 3 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode