ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 2 تير 1390     |     کد : 21304

رييس جمهور:ملت ايران پيروز ميدان مقابله با سلطه‌گران خواهد بود

رييس جمهور وظيفه و مسئوليت امروز ملت ايران را تلاش در راستاي پيشرفت جمهوري اسلامي ايران خواند و گفت:در چنين صورتي دشمنان نخواهند توانست اهداف خود را محقق كنند.

 رييس جمهور وظيفه و مسئوليت امروز ملت ايران را تلاش در راستاي پيشرفت جمهوري اسلامي ايران خواند و گفت:در چنين صورتي دشمنان نخواهند توانست اهداف خود را محقق كنند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران، محمود احمدي‌نژاد عصر چهارشنبه، در مراسم روز ملي اصناف، رييس جمهور با بيان اينكه سلطه‌گران به دنبال غافل كردن ملت ايران از پيشرفت و ايجاد اخلال در اين مسير هستند، گفت: وظيفه و مسئوليت امروز ملت ايران بخصوص اصناف اين است كه در راستاي پيشرفت جمهوري اسلامي ايران تلاش كنند و در چنين صورتي اگر تمام دشمنان يكصدا شوند، نخواهند توانست اهداف خود را محقق كنند و بي‌ترديد ملت ايران پيروز اين ميدان خواهند بود.
رييس جمهور ضمن مثبت ارزيابي كردن همكاري و همراهي مناسب اصناف با دولت در اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها از تلاش‌هاي آنان قدرداني كرد و گفت: اصناف در اجراي اين طرح حقاً و انصافاً بخوبي وارد ميدان شدند و با همكاري و مديريت مناسب توانستند دولت را در اجراي هر چه بهتر اين طرح ياري كنند.
وي خاطر نشان كرد: همزمان با اجراي طرح بزرگ هدفمند كردن يارانه‌ها برخي‌ به انتظار نشسته بودند كه دولت با اجراي اين طرح به زمين بخورد به طوري كه خودشان را آماده كرده بودند تا اعلام كنند در ايران هرج و مرج بوجود آمده است، اما همراهي مردم و بويژه اصناف همه آنان را مأيوس كرد.
رييس‌جمهور با بيان اينكه اصناف در طرح هدفمند كردن يارانه‌ها به خوبي نقش‌آفريني كردند، گفت: امروز مي‌توان شهادت داد كه بخش اصناف و بازاريان در برابر تمامي بي‌انصافي و بي‌عدالتي‌ها ايستادند و اين طرح را جلو برده و دولت را در اين كار بزرگ ياري كردند.
احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها آينده كشور را متحول خواهد كرد، گفت: براساس گزارش مجامع جهاني جمهوري اسلامي ايران موفق‌ترين كشور در اجراي طرح هدفمند كردند يارانه‌ها است و حتي گروه‌هايي را براي بررسي آن به ايران فرستادند و بعد مجدداً اطلاعيه دادند كه ايران توانسته است اين طرح را با موفقيت اجرا كند.
رييس‌جمهور گفت: با اجراي مناسب طرح هدفمند كردن يارانه‌ها بسياري از كشورها از مسئولين ايراني دعوت كردند تا در كنفرانس‌هاي بين‌المللي تجربياتشان را در اختيار آن كشورها قرار دهند تا آنان نيز بتوانند با استفاده از اين تجربيات كشور خود را به سمت پيشرفت سوق دهند.
احمدي‌نژاد در ادامه به برخي بداخلاقي‌ها و اظهارنظرها در خصوص طرح هدفمند كردن يارانه‌ها اشاره كرد و گفت: بعضي‌ها خيال مي‌كنند اگر بازار آشفته شود اصناف خوشحال مي‌شوند اما بعيد است كه يك بازاري از برهم خوردن نظم بازار خرسند شود، زيرا اصناف همواره خودشان را در خط مقدم انقلاب مي‌دانند.
رييس‌جمهور افزود: دولتمردان مطمن هستند كه اصناف همكاري مناسب خود را در راستاي هر چه بهتر اجرا شدن اين طرح و مراحل بعدي آن ادامه خواهند داد و به همين خاطر ديگر كسي نمي‌تواند بخاطر منافع خود، جامعه را به خطر بيندازند.
رييس‌جمهور با تأكيد بر لزوم ساماندهي نظام توزيع گفت: موضوع ساماندهي توزيع يكي از بزرگترين كارهايي است كه بايد به طور كامل انجام شود زيرا در اين بخش نيروي انساني و وقت بسياري صرف مي‌شود و براي اينكه اين اتفاق نيفتد بايد نظام توزيع مناسبي را طراحي و اجرا كنيم تا از وقت و منابع مالي به خوبي استفاده شود.
رييس‌جمهور در ادامه سامانه توزيع، نظارت و بازرسي را مورد اشاره قرار داد و گفت: اصناف امروز نقش مهمي در توليد، اقتصاد،‌ فرهنگ و سياست دارند، زيرا اين خود اصناف هستند كه بازار را اداره مي‌كنند و به همين خاطر دليلي ندارد كه دولت در اين بخش حضور داشته باشد.
احمدي‌نژاد همچنين با اشاره به موضوع پرداخت ماليات خاطر نشان كرد: مردم با همكاري خوب اصناف، ماليات‌هاي خود را سريع‌تر و بهتر پرداخت كردند كه اين نشان از اثرگذاري اصناف در بين مردم دارد.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: آرزوي تاريخي ملت ايران اين است كه ايران اسلامي، عزيز، آباد و پيشرفته شده و مشكلات و موانع موجود در راه سعادت، آرامش، ترويج مهر و محبت بطور كامل برداشته شود.
رييس‌جمهور گفت: امروز همه آرزو دارند كه ملت ايران در تمامي بخش‌ها به بالاترين نقطه جهاني دست پيدا كنند و اين يك آرزوي مقدس و انقلابي است بخاطر اينكه امروز ملت ايران حامل پيام فرهنگي و شيوه جديد زندگي براي تمام بشريت است.
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود به شكست دو انديشه كمونيسم و سرمايه‌داري در جهان اشاره كرد و گفت: در دوره‌اي انديشه كمونيسم آنقدر سر و صدا كرد تا بتواند افكار و ايده‌هاي خود را در جهان پياده كند، به طوري كه سر و صداي آنها گوش فلك را كر كرد، اما امروز هيچ اثري از آنها وجود ندارد.
رييس‌جمهور افزود: مكتب ديگري هم كه تنها ظاهرش با كمونيسم متفاوت بود اما جنس كار و حرفشان يكي بود نيز با تبليغات مختلف به دروغ اعلام كردند كه به دنبال آزادي، رفاه و سعادت براي بشر هستند و امروز آنان نيز به بن‌بست رسيده و ديگر حرف جديدي براي بشريت ندارند.
وي خاطر نشان كرد: همانطور كه كمونيسم فرهنگ كشورها و ملت‌ها را خراب كرد، اين گروه نيز با شعار صلح و سعادت براي بشر تنها فقر و كشتار را به ارمغان آورد، به گونه‌اي كه امروز 3 ميليارد انسان فقير در جهان وجود دارد كه يك بيش از ميليارد نفر از آنها فقير مطلق هستند يعني يك وعده غذا براي خوردن ندارند.
احمدي‌نژاد افزود: امروز در جهان كشورهاي بسياري وجود دارند كه داراي منابع طبيعي از جمله معادن طلا هستند اما فقر در كشورشان موج مي‌زند و اين بخاطر حضور استعمارگران در آن كشورهاست.
رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه انديشه سرمايه‌داري نيز همچون كمونيسم به پايان راه خود رسيده‌ است، گفت: امروز بشريت نيازمند انديشه جديدي است و تنها ملتي كه مي‌تواند فرهنگ جديدي را به بشر ارائه كند ملت ايران است، البته اين سخن به معناي خود بزرگي و نژادپرستي نيست، اين در اصل شكر يك نعمت بزرگ است، زيرا تجربه نشان داده است كه ملت ايران توان انجام كارهاي بزرگ را دارد.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: برخورداري ملت ايران از فرهنگ اسلام ناب و اهل بيت(ع) اين ظرفيت را به آن داده كه انديشه جديدي را به بشر هديه كند و آن را به الگوي عملي موفق درآورد.
رييس‌جمهور با بيان اينكه اگر انديشه‌اي نتواند در صحنه عمل براي بشر سعادت و رفاه به ارمغان نياورد همچون ساير انديشه‌ها محكوم به شكست خواهد بود، تصريح كرد: تاريخ نشان داده است كه انديشه ماركسيسم و ليبراليسم در صحنه عمل نتوانستند سعادت را براي بشر به ارمغان آورند و در نهايت نابود شدند.
احمدي‌نژاد ادامه داد: امروز ايران اسلامي بايد به يك جامعه نمونه و الگو تبديل شود و در زمينه‌هاي مختلف از جمله فرهنگ، اقتصاد و سياست بتواند حرف‌هاي جديدي براي ملت‌ها داشته باشد از اين رو هر قدمي كه براي پيشرفت ايران برداشته شود در اصل، در راستاي اثبات حقانيت مكتب تعالي‌بخش ملت ايران است.
احمدي‌نژاد در ادامه با اشاره به ارسال دومين ماهواره بومي كشورمان به فضا گفت: 2 سال پيش زماني كه جمهوري اسلامي ايران اولين ماهواره خود را به فضا فرستاد بسياري از ملت‌ها جشن گرفتند و هفته پيش كه دومين ماهواره ايران به فضا پرتاب شد مجدداً اين اتفاق افتاد و اين نشان از آن دارد كه ملت‌هاي جهان فهميده‌اند كه ملت ايران توان پيشرفت و اداره جهان را دارد.
رييس‌جمهور افزود: امروز بايد تلاش شود تا جمهوري اسلامي ايران در بخش‌هاي مختلف از جمله شهرسازي و تجارت جزء بهترين‌هاي جهان باشد و در اين راستا همه افراد بايد تلاش كنند و دست‌ها را به هم دهند تا شاهد رخ داد اين اتفاق خجسته باشيم.
احمدي‌نژاد خاطر نشان كرد: به عنوان كسي كه تمام ايران را از نزديك ديده است اعلام مي‌كنم كه ايران اين شايستگي و ظرفيت را دارد كه در بالاترين جايگاه جهاني ايستاده و عزت‌آفريني كند. ايران مي‌تواند و بايد اين امر اتفاق بيفتد و تحقق آن وظيفه و ماموريت امروز ملت ايران است.
رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به دلايل دشمني سلطه گران با جمهوري اسلامي ايران اشاره كرد و گفت: موضوعي كه باعث شده است دشمنان از ملت ايران ناراحت شوند اين است كه فهميده‌اند كه اين ملت اگر فرصتي پيدا كند مي‌تواند به پيشرفت‌هاي چشمگيري دست پيدا كند.
احمدي‌نژاد اظهار داشت: حداقل سه كشور ديگر پسوند جمهوري اسلامي دارند اما با هيچ كدام از آنان به اندازه جمهوري اسلامي ايران دشمني نمي‌شود و اين نشان از عزت‌آفريني و پيشرفت ملت ايران است كه باعث عصبانيت دشمنان شده است.
رييس‌جمهور با تاكيد بر اينكه دشمنان فهميده‌اند كه اگر ملت ايران فرصتي پيدا كند با اخلاق و الگوسازي مي‌تواند جهان را در اختيار بگيرد، گفت: دشمن از اينكه ايران اسلامي در علم، اقتصاد و فرهنگ توانسته است به الگويي براي ساير كشورها تبديل شود نگران است و تمام جار و جنجال‌ها و اتهامات آنها به همين دليل است.
احمدي‌نژاد گفت: امروز مي‌توان به جرات اعلام كرد كه تمامي اتهامات وارده به ايران از جمله ساختن بمب اتم دروغ است، زيرا آنها مي‌دانند كه اگر ملت ايران بخواهد بمب اتم بسازد از كسي نمي‌ترسد، اما بخاطر آنكه اين سلاح كشتار جمعي را قبول ندارد هرگز دست به چنين اقدامي نمي‌زند.
رييس‌جمهور افزود: به جرأت اعلام مي‌كنم كه بمب اتم ملت ايران، انديشه ملت ايران است كه تمام ساختار نظام سلطه را بهم ريخته و آنها را نگران كرده است.
احمدي‌نژاد تصريح كرد: امروز صهيونيست‌ها حاضرند تمام دنيا را نابود كنند تا بتوانند اقتدار خود را حفظ كنند و هر جا فسادي وجود دارد حضور صهيونيست‌ها در آن مشهود است و امروز هم دور هم جمع شده‌اند تا جلوي پيشرفت ملت ايران را بگيرند ولي بايد بدانند كه ملت بزرگ ايران از اهداف و آرمانهاي خود يك قدم عقب‌نشيني نخواهد كرد.
وي در ادامه خطاب به دشمنان ملت ايران گفت: به شما توصيه مي‌كنم خودتان را خسته نكنيد زيرا اگر همه شياطين عالم هم بسيج شوند تا كمر ملت ايران را به خاك بمالند بايد بدانند كه اين آرزو را با خود به گور خواهند برد.
رييس‌جمهور تصريح كرد: امروز استكبار در عرصه‌هاي مختلف شكست خورده است، البته با فريبكاري و توطئه به دنبال نجات خود است كه نمونه بارز آن تغيير ماسكي است كه به صورتشان زده‌اند ولي بايد بدانند كه ملت ايران فريب آنها را نخواهد خورد و با افتخار در برابر همه زورگويان عالم خواهد ايستاد و راه خود را ادامه خواهد داد.
احمدي‌نژاد افزود: استكبار به دنبال آن است تا با ايجاد شبكه‌هايي از داخل به ملت ايران ضربه بزند و براي نمونه در موضوع هسته‌اي در نطنز بدنبال اختلال در برخي از دستگاه‌ها و از بين بردن آنها بود كه با درايت مسئولين نتوانستند به اين هدف خود دست پيدا كنند.
رييس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود به مديريت خوب اصناف در بازار شب عيد اشاره كرد و گفت: در چند سال گذشته اصناف بازار شب عيد را به خوبي كنترل كردند و امروز مردم به شما اعتماد و اطمينان كردند و اين كار ارزشمندي است كه طي چند سال اخير اتفاق افتاده است.
در اين مراسم، احمدي‌نژاد همچنين ضمن رونمايي از اولين كارت پروانه كسب الكترونيكي با اهداء لوح سپاس از تلاش‌هاي واحدهاي نمونه صنفي، مجمع عمومي صنفي و كميسيون‌هاي نظارتي طي يكسال گذشته تقدير كرد.
در پايان اين مراسم تعدادي از اصناف در سخناني پيشنهادات و راهكارهاي خود را براي رفع موانع موجود با رييس جمهور در ميان گذاشتند.


نوشته شده در   پنجشنبه 2 تير 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode