ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : شنبه 28 خرداد 1390     |     کد : 21058

شنبه 28 خرداد 17 رجب 18 ژوئن

درگذشت ابن عَريف اديب، نحوي و شاعر در سال390هجري قمري ...

درگذشت ابن عَريف اديب، نحوي و شاعر در سال390هجري قمري
ابن عَريف اديب، نحوي و شاعر سال390هجري قمري درگذشت. او درجواني درقُرطبه به دانش اندوزي مشغول بود و سپس براي تكميل دانش خود به مصررفت و مدتي دراين كشور اقامت كرد. ابن عريف برخي ازقصايدش را درمدح رسول اكرم(ص) سرود آثاربجاي مانده ازاين اديب عرب «اَلجُمَلُ زَجّاجي» و برخي ازسروده هاي اوست كه مُقري آنها را نقل كرده است. همچنين سه كتاب «نحو، معاني حروف و اقسام آن و اعراب» را بدو نسبت مي دهند.

تولد آسيه دخترجارُ الله بن صالح و معروف به بِنت جارُ الله در سال796هجري قمري
آسيه دخترجارُ الله بن صالح و معروف به بِنت جارُ الله دانشمند و محدث اهل سنت سال796 هجري قمري درمكه معظمه ديده به جهان گشود. او از زنان فاضل و پرهيزكار مكه بود و درعلم حديث پس از كسب فيض ازمحضر علماي بسيار چون محمد بن سَخاوي به مقام استادي رسيد. ازجمله كساني كه ازآسيه حديث شنيده اند «جلالُ الدّين سُيوطي» را مي توان نام برد. آسيه سرانجام در سال873 هجري قمري درزادگاهش مكه بدرود حيات گفت.


شهادت آيت الله حاج شيخ ميرزا علي غروي تبريزي در سال 1377 هجري شمسي
آيت الله حاج شيخ ميرزا علي غروي تبريزي از مراجع عالي قدر شيعيان عراق در سال 1377 هجري شمسي هنگام بازگشت از زيارت حرم سيدالشهداء(ع) به نجف در ميان راه مورد حمله واقع شد و به شهادت رسيد. دشمنان اسلام و آزادي بارديگر با اين جنايت چهره پليد و غيرانساني خويش را آشكار ساختند. آيت الله غروي تحصيلات خود را از 6 سالگي آغاز كرد وتا اخذ درجه اجتهاد به آن ادامه داد. از آثار آن بزرگوار كه سالها در نجف خارج فقه واصول را تدريس مي كرد مي توان التنقيحُ في شرح العروةِ الوثقي را نام برد .

تولد رابرت هوك فيزيكدان و صنعتگر انگليس در سال 1635ميلادي
رابرت هوك فيزيكدان و صنعتگر انگليس در دهكده اي در جنوب انگليس در سال 1635ميلادي متولد شد. پدرش كشيش بود و آنان روزگار را به سختي مي گذراندند. اما بعد از مدتي هوك با اختراع پمپ باد به شرايط مناسبتري دست يافت. پاندول ساعت؛ و باروقر از ديگر اختراعات هوك مي باشند. وي همچنين چند كتاب در زمينه علم فيزيك نوشت كه مورد استفاده علماي بعد از خودش قرار گرفتند.

کشف حقيقت كهكشان در سال 1783ميلادي
ويليام هرشل منجّم بزرگ انگليسي موفق به كشف حقيقت كهكشان در سال 1783ميلادي شد. او در چنين روزي با دوربين رصدي كه خود ساخته بود ثابت كرد كه كهكشان راه شيري مركب از ستارگان بسيار كوچكي است كه منظومه شمسي هم جزئي كوچك از آن محسوب مي شود.

در گذشت توماس ادوارد لارنس معروف به لارنس در سال 1935ميلادي
توماس ادوارد لارنس معروف به لارنس عربستان سياستمدار و نويسنده انگليسي در جريان يك حادثه رانندگي در سال 1935ميلادي جان خود را از دست داد. او به امور باستانشناسي موزه بريتانيا در خاورميانه به كار اكتشاف پرداخت و در همين مدت با زبان عربي و آداب و رسوم عربها آشنايي يافت. او در براندازي نفوذ سياست امپراتوري عثماني در كشورهاي عربي و بهره بري از آن به نفع دولت بريتانيا سهم بزرگي داشت. 


نوشته شده در   شنبه 28 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode