ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 23 خرداد 1390     |     کد : 20897

مردم بحرين ميانجي را نپذيرفتند آل خليفه بايد برود

انقلابيون بحريني با شركت در تظاهرات گسترده «ميهن براي همه» تاكيد كردند كه تسليم نخواهند شد و هيچ ميانجي را نخواهند پذيرفت و آل خليفه بايد برود.

انقلابيون بحريني با شركت در تظاهرات گسترده «ميهن براي همه» تاكيد كردند كه تسليم نخواهند شد و هيچ ميانجي را نخواهند پذيرفت و آل خليفه بايد برود.
هزاران معترض بحريني با شركت در تظاهرات گسترده در منامه و ديگر شهرها و روستاهاي اين كشور تاكيد كردند در خواسته خود كه سرنگوني نظام حاكم است هيچگونه تغييري ايجاد نشده و انقلابيون فريب خاندان آل خليفه را نمي خورند.
در اين تظاهرات كه با عنوان «ميهن براي همه» برگزار شد مردم فرياد مي زدند، رژيم آل خليفه بايد سرنگون شود، مذاكره هرگز، سازش هرگز، تظاهرات مسالمت آميز ادامه مي يابد و آتش اين انقلاب هرگز خاموش نمي شود.
تظاهركنندگان پرچم هاي بحرين را به اهتزاز درمي آوردند و پارچه هايي در دست داشتند كه روي آن نوشته شده بود: «زندانيان سياسي را آزاد كنيد»، «دموكراسي را در كشور برقرار كنيد»، «پيروزي از آن ماست»، «سرانجام پيروز خواهيم شد».
اين تظاهرات گسترده پس از اعلام حكومت نظامي در مارس گذشته بي سابقه بود و كارشناسان منطقه آن را به عنوان نمايشي از قدرت مردم به ويژه شيعيان ارزيابي كردند چرا كه گروه شيعي وفاق كه مهمترين گروه مخالفت حكومت است آن را سازماندهي كرده بود بيش از 10 هزار نفر در تظاهرات شركت كردند در حالي كه وزارت كشور گفت 4000 نفر در آن تظاهرات حضور داشتند.
ارتش بحرين اطراف ميدانهاي شهر سيم خاردار كشيده بود تا از تبديل شدن اين تظاهرات به درگيري جلوگيري شود. هلي كوپترهاي ارتش نيز بر فراز آسمان به پرواز درآمده بودند تا در مردم رعب و وحشت ايجاد كنند.
يك فعال بحريني درباره تظاهرات گسترده روز شنبه گفت، اين تظاهرات بلافاصله پس از اعتراضات همبستگي روز جمعه با زنان اسير بحريني برگزار شد و نشان داد كه مردم بحرين در سرنگوني رژيم مصمم هستند.
وي تاكيد كرد، مردم چگونه مي توانند با حكومتي كه فرزندان آنان را به خاك و خون كشيده و وحشيانه ترين شكنجه ها را نسبت به زندانيان روا داشته سازش كنند.
اين در حالي است كه حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه بحرين طي دستوري رئيس پارلمان اين كشور را كه شخصيتي مورد اعتماد نمايندگان است به عنوان رئيس گفت وگوهاي ملي انتخاب كرد.
پادشاه بحرين از همه گروه هاي مخالف خواست با گفت وگو شرايط پيشرفت در اصلاحات را فراهم آورند.
گروه موسوم به ياران انقلاب 14 فوريه در بحرين نيز طي بيانيه اي تاكيد كرد كه حمله به مقدسات، سوزاندن قرآن كريم، تجاوز به زنان و شكنجه زنان و مردان بازداشت شده از عزم مردم بحرين براي ادامه مقاومت عليه اشغالگران سعودي و نيروهاي رژيم آل خليفه نمي كاهد.
از سوي ديگر عباس العمران عضو مركز حقوق بشر بحرين با اشاره به روابط اطلاعاتي و امنيتي خاندان آل خليفه با رژيم صهيونيستي اظهار داشت، رژيم آل خليفه در صدد است با كمك رژيم صهيونيستي به دولتمردان آمريكا فشار وارد آورد تا درباره وقايع بحرين از خاندان حاكم بر اين كشور حمايت كنند.
وي افزود، براساس اسناد ويكي ليكس رژيم آل خليفه از اسرائيل سلاح وارد مي كند و از كارشناسان امنيتي و اطلاعاتي اين رژيم نيز بهره برده است و از تجارب صهيونيست ها براي شكنجه زندانيان و سركوب اعتراض ها استفاده كرده است.
عباس العمران تاكيد كرد، جناياتي كه رژيم آل خليفه عليه مسلمانان مظلوم بحرين مرتكب مي شود مشابه جنايتي است كه رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها مرتكب مي شود.



نوشته شده در   دوشنبه 23 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode