ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 15 ارديبهشت 1403
شنبه 15 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 22 خرداد 1390     |     کد : 20825

شانس زياد حزب عدالت و توسعه

انتخابات سراسري تركيه روز يكشنبه در شرايطي برگزار مي‌شود كه نظر سنجي‌ها نشان مي‌دهد حزب عدالت و توسعه رجب طيب اردوغان بيش از 50 درصد از آرا را به دست خواهد آورد.

جام جم آنلاين: انتخابات سراسري تركيه روز يكشنبه در شرايطي برگزار مي‌شود كه نظر سنجي‌ها نشان مي‌دهد حزب عدالت و توسعه رجب طيب اردوغان بيش از 50 درصد از آرا را به دست خواهد آورد.
به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس‌، تنها رقيب سرسخت حزب رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه‌، حزب سكولار جمهوري‌خواه خلق تركيه است.

حدود يك سوم راي دهندگان زير 25 سال سن دارند‌، از اين رو آراي جوانان به اين دو حزب از اهميت خاصي برخوردار است. از زمان روي كار آمدن اردوغان در سال 2002 ‌، رشد اقتصادي تركيه به بالاترين حد خود رسيده است.

وي متعهد شده است تا پروژه‌هاي زير ساختي از جمله جاده سازي‌، ساخت بيمارستان و ايجاد شهرهاي جديد بيشتر را در دستور كار خود قرار دهد.

طبق نتايج آخرين نظر سنجي‌ها حزب مخالف خلق تركيه آراي بيشتري را نسبت به انتخابات پيش كسب خواهد كرد اما با رشد اقتصادي تركيه‌، اردوغان احتمالا اكثريت كامل را بدست مي آورد.

نخست وزير تركيه با كسب دو سوم اكثريت پارلماني مي‌تواند اصلاحات قانون اساسي را ارائه دهد.

تحليل گران معتقدند با دستيابي اردوغان به اين هدف‌، خط مشي كشور تعيين خواهد شد.

به گفته تحليل گران:‌ اردوغان ‌مي‌تواند با كسب 367 كرسي در پارلمان هر اصلاحاتي كه مايل باشد‌، انجام دهد. چنانچه قانون اساسي به اتفاق آرا تصويب شود‌، نتايج مورد رضايت همه خواهد بود.

اردوغان 57 ساله اميدوار است كه در انتخابات فردا با كسب اكثريت آرا پيروز شده و قانون اساسي مورد انتقاد تركيه را به ميل خود تغيير دهد.

كمال كليجدار اوغلو‌، رهبر حزب جمهوري خلق مخالف قول داده است حقوق زنان و اقليت‌ها و نيز آزادي بيان‌، آزادي اطلاعات از جمله دسترسي به اينترنت را در دستور كار خود قرار دهد.

دولت باغچلي، رهبر حزب جنبش ناسيوناليست نيز در ميان جمع هواداران خود از آينده بهتر براي تركيه سخن گفت و جوانان را به آمدن به پاي صندوق‌هاي راي ترغيب كرد.

اكثر مردم تركيه معتقدند حزب عدالت و توسعه اردوغان عملكرد خوبي داشته است.


نوشته شده در   يکشنبه 22 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode