ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 29 ارديبهشت 1403
شنبه 29 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 خرداد 1390     |     کد : 20724

مهلت ثبت ولادت فقط 15 روز

رييس سازمان ثبت احوال كشور مهلت قانوني براي ثبت ولادت، ازدواج و طلاق را 15 روز و فوت را 10 روز اعلام كرد و گفت: در صورت عدم اعلام به موقع اين موارد از ابزارهاي سختگيرانه استفاده مي‌شود.

جام جم آنلاين: رييس سازمان ثبت احوال كشور مهلت قانوني براي ثبت ولادت، ازدواج و طلاق را 15 روز و فوت را 10 روز اعلام كرد و گفت: در صورت عدم اعلام به موقع اين موارد از ابزارهاي سختگيرانه استفاده مي‌شود.
به گزارش ايرنا، محمد ناظمي اردكاني روز چهارشنبه در نخستين همايش ثبت در مهلت قانوني در سالن كوثر سازمان ثبت احوال كشور ، افزود: آمار ولادت از ابتداي سال 90 تا اين لحظه 293 هزار و 486 نفر بوده ضمن اين كه آمار ازدواج از ابتداي سال جاري تا به امروز 96 هزار و 395 مورد و طلاق 9 هزار و 108 مورد بوده است.

وي افزود: اين آمار و اطلاعات جمعيتي بايد به طور مستمر ثبت شود چرا كه بدون داشتن آمار جمعيتي برنامه ريزي هاي كشور در سطح خرد و كلان با مشكل مواجه مي شود.

ناظمي اردكاني ، طرح تامين آتيه مهر امام رضا (ع) را از مكانيزم‌هايي نام برد كه به ثبت به موقع ولادت كمك مي‌كند.

رييس سازمان ثبت احوال كشور افزود: در طرح تامين آتيه مهر امام رضا (ع) مبلغي به عنوان سرمايه اوليه در اختيار هر ولادت قرار مي‌گيرد كه فرد پس از رسيدن به سن 18 سالگي مي‌تواند براي مواردي چون ازدواج ، مسكن ، تحصيلات و حج از آن بهره برداري كند.

ناظمي اردكاني ، جايگاه سازمان ثبت احوال را يك جايگاه حاكميتي و زيرساختي دانست و گفت: اين سازمان در تمامي عرصه هاي اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، سياسي و هنري اثرگذار و اثربخش است.

وي افزود: اين سازمان سه ماموريت مهم «ثبت وقايع حياتي چهارگانه و مهاجرت» ، «صدور اسناد هويتي براي همه ايرانيان در داخل و خارج كشور» و «توليد و نشر آمار جمعيتي» را دنبال مي‌كند.

ناظمي اردكاني با بيان اين كه اسناد هويتي، ايراني بودن فرد را مسجل مي‌كند، خاطر نشان كرد: اين سند در قالب شناسنامه و كارت شناسايي ملي به هر ايراني ارايه مي‌شود.


نوشته شده در   پنجشنبه 19 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode