ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
چهارشنبه 26 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : پنجشنبه 19 خرداد 1390     |     کد : 20710

كتاب كارتون‌هاي شهر و شهروندي منتشر شد

مديرعامل سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تبريز گفت: مجموعه آثار ارسال شده به دبيرخانه نخستين جشنواره بين‌المللي كارتون شهر و شهروندي تبريز، در قالب كتابچه مصوري به چاپ رسيد.

 مديرعامل سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تبريز گفت: مجموعه آثار ارسال شده به دبيرخانه نخستين جشنواره بين‌المللي كارتون شهر و شهروندي تبريز، در قالب كتابچه مصوري به چاپ رسيد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز، حسين نجفي در اين رابطه عنوان كرد: پس از برگزاري موفقيت‌آميز نخستين جشنواره بين‌المللي كارتون شهر و شهروندي، كتابچه‌اي حاوي آثار شاخص و برگزيده ارسالي طراحي شد و در روزهاي اخير اين مجموعه به چاپ رسيد.
وي افزود: استقبال گسترده‌اي كه هنرمندان كارتونيست جهان از جشنواره كارتون شهر و شهروندي نشان دادند، اين معني را دارد كه مسائل مربوط به شهر و شهروندان در تمام دنيا و براي همه مردم به ويژه هنرمندان كه زبان جامعه هستند، مهم و قابل توجه است.
نجفي با اشاره به تاثيرات بلند مدت توجه به مسائل شهروندي، ورود هنرمندان به مقولات مرتبط با زندگي مردم را زمينه‌ساز توجه و حساسيت بيشتر و ملموس شدن اين موضوعات براي مردم دانست.
مديرعامل سازمان فرهنگي هنري شهرداري تبريز با اشاره به تأثير غيرمستقيم اين جشنواره در افزايش سطح فرهنگ عمومي جامعه عنوان كرد: مطرح شدن معضلات شهري به زبان كاريكاتور و كارتون گام موثري در راستاي فعاليت‌هاي آموزش‌ شهروندي است و با توجه به ظرفيت موجود در شهر، از اين وزنه قدرتمند بهره خواهيم گرفت.
وي تصريح كرد: چاپ مجموعه آثار برگزيده جشنواره كه دست چيني از بهترين و گوياترين آثار ارسالي از سراسر جهان به دبيرخانه جشنواره بوده، گام ديگري در زمينه افزايش انس و آشنايي مردم با كارتون‌هاي مرتبط با موضوع شهر و شهروندي است.
نجفي همچنين با تاكيد بر اثرگذاري اين كارتون‌ها در جامعه يادآور شد: تعدادي از آثار به زودي در قالب پوستر و بيلبورد در نقاط مختلف شهر نصب مي‌شود تا آغازگر روند آموزش‌هاي غير مستقيم شهر و شهروندي در جامعه باشد.
وي ابراز اميدواري كرد اين آثار نه تنها در تبريز بلكه در تمام نقاط كشور مورد استفاده قرار گيرد و ضمن ارتقاي فرهنگ هنري و بصري جامعه، شاهد اثرگذاري اين هنر همه پسند و هنرهاي ديگر در جامعه باشيم.
نخستين جشنواره بين‌المللي كارتون شهر و شهروندي تبريز با استقبال بيش از 110 كارتونيست از كشورهاي مختلف مواجه شد و در پايان زمان پيش‌بيني شده براي ارسال آثار بيش از 650 اثر با كيفيت بسيار بالا از كارتونيست‌هاي كشورهاي بلژيك، آرژانتين، آمريكا، برزيل، كوبا، فرانسه، ايتاليا، لهستان، هلند، روسيه، روماني، تركيه، صربستان، اسپانيا، اوكراين، ازبكستان، سوريه، مجارستان، سنگاپور، بلغارستان، بنگلادش، آذربايجان، مصر، چين، مقدونيه، مولداوي، ارمنستان، پرو، اندونزي و هند به اين جشنواره ارسال شد.


نوشته شده در   پنجشنبه 19 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode