ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 18 خرداد 1390     |     کد : 20666

تبريز در انتظار گردشگران تابستاني

شهردار تبريز از آمادگي كامل شهر، شهرداري و شهروندان تبريز براي استقبال از تابستان و گردشگران تابستاني طي روزهاي آينده خبر داد.

 شهردار تبريز از آمادگي كامل شهر، شهرداري و شهروندان تبريز براي استقبال از تابستان و گردشگران تابستاني طي روزهاي آينده خبر داد.

به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز به نقل از روابط عمومي شهرداري تبريز، عليرضا نوين از تبريز به عنوان يكي از گردشگر‌ پذيرترين شهرهاي ايران ياد كرد و گفت: در سايه تحولات عمراني، خدماتي و رفاهي ايجاد شده در حوزه مديريت شهري تبريز طي سال‌هاي اخير، اين شهر در رديف گردشگر پذيرترين شهرهاي كشور قرار گرفته و همه ساله و در ايام نوروز و تابستان، مردم ميهمان‌نواز تبريز پذيراي خيل عظيمي از گردشگران داخلي و خارجي از گوشه و كنار ايران و جهان هستند.
شهردار تبريز در ادامه برخورداري از اقليم و آب و هواي مناسب و فرح‌بخش، غذاها و سوغات لذيذ و منحصر به‌ فرد، آداب و رسوم كهن و ديرين، صنايع دستي با ارزش، جاذبه‌هاي تاريخي و آثار و اماكن ديدني متعدد و بي‌مانند را از جمله ويژگي‌هاي تبريز به عنوان جاذبه‌هاي گردشگري اين شهر براي مسافران و گردشگران دانست و افزود: طي سه سال گذشته شهر تبريز با تكيه بر اين ظرفيت‌ها و نيز تحولات ايجاد شده در حوزه مديريت شهري به شهر جاذب گردشگر در كشور تبديل شده است.
نوين با اشاره به برنامه‌ريزي‌هاي شهرداري در تابستان امسال براي استقبال و پذيرايي از مسافران و گردشگران عنوان كرد: در ايام تعطيلات تابستاني امسال نيز تلاش خواهيم كرد با همكاري ديگر دستگاه‌ها، ضمن آماده‌سازي شهر براي استفاده مناسب شهروندان، ميهمانان و گردشگران تابستاني زمينه را براي جذب بيشترين گردشگر فراهم كنيم.

* دستيابي به سرانه 15 متر مربع فضاي سبز هدف‌گذاري سال 90 شهرداري
شهردار تبريز ابراز داشت: اجراي طرح‌هاي توسعه فضاي سبز شهري براي تحقق هدف‌گذاري دستيابي به 15 متر مربع سرانه فضاي سبز در سال 90 نيز از سوي شهرداري تبريز تداوم خواهد داشت.
نوين افزود: اجراي سريع طرح جنگل‌كاري ارتفاعات عون بن علي، اجراي پارك بهشت عدن (كوهستان)، طرح توسعه چهار برابري پارك ايل‌گلي، پارك بزرگ تبريز، توسعه پارك‌ها و بوستان‌هاي محلي، تملك باغات لاله، چايكنار، رواسان و نيز اجراي طرح كاشت يك ميليون درخت و نهال در فضاهاي خالي شهر از مهم‌ترين و اثربخش‌ترين اقدامات شهرداري تبريز در حوزه فضاي سبز طي سال‌هاي گذشته بوده و با اجراي اين طرح‌ها شهرداري تبريز موفق شد سرانه فضاي سبز تبريز را از هشت متر در سال 84 به 12 متر در حال حاضر افزايش دهد.
شهردار تبريز در ادامه تلاش براي افزايش سرانه فضاي سبز شهري تبريز به 15 متر مربع در افق برنامه تبريز 90 را هدف اصلي شهرداري اعلام و خاطرنشان كرد: با احداث 30 پارك و بوستان محله‌اي جديد در سال جاري، تداوم جنگلك‌اري عون بن علي و پارك كوهستان اين هدف محقق خواهد شد.
وي با اشاره به مهم‌ترين اقدامات و برنامه‌هاي شهرداري تبريز براي اين ايام افزود: ساماندهي و پاكسازي پارك‌ها و بوستان‌هاي محلي، رسيدگي به تفرجگاه‌هاي بزرگ و مهم شهر و رفع نواقص آنها، توجه جدي به آسفالت اساسي خيابان‌ها و معابر اصلي شهر، ساماندهي ورودي‌هاي شهر، ايجاد ايستگاه‌هاي راهنماي گردشگران در مبادي ورودي و ميادين اصلي شهر، چاپ و توزيع بروشور، نقشه و ديگر اقلام فرهنگي در بين مسافران، رسيدگي ويژه به فضاي سبز شهري، افزايش تعداد اتوبوس‌هاي تبريزگردي، فعال‌سازي موزه‌هاي تحت مديريت شهرداري و اجراي برنامه‌هاي متنوع فرهنگي تفريحي در پارك‌ها در قالب سومين جشنواره تابستاني از اهم برنامه‌ها و طرح‌هاي پيش‌بيني شده شهرداري تبريز براي اجرا در ايام مذكور است.
شهردار تبريز در پايان از عموم شهروندان تبريزي خواست همانند گذشته نهايت همكاري را با شهرداري در تنظيف و حفظ زيبايي شهر و نيز پذيرايي از ميهمانان و گردشگران انجام دهند.


نوشته شده در   چهارشنبه 18 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode