ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 21 اسفند 1387     |     کد : 2066

دکتر حسيني قزويني :وهابيت مروج اسلام ابوسفياني و آمريکايي است

دکتر حسيني قزويني گفت: تفکري که امروز وهابيت در پي گسترش آن است ريشه در تفکرات بني‌اميه و فلسفه تشکيل وهابيت، ترويج فرهنگ بني‌اميه است...

دکتر حسيني قزويني گفت: تفکري که امروز وهابيت در پي گسترش آن است ريشه در تفکرات بني‌اميه و فلسفه تشکيل وهابيت، ترويج فرهنگ بني‌اميه است.

حجت‌الاسلام والمسلمين‌ حسيني قزويني در نشست سياسي-فرهنگي با عنوان «وهابيت در عربستان» که  در مدرسه علميه معصوميه قم برگزار شد اظهار داشت: مباني اعتقادي وهابيون بر پايه‌هاي مبارزه با فرهنگ اهل‌بيت (ع)  بنا شده است.

اين استاد حوزه به تاريخچه اين فرقه ضاله اشاره کرد و گفت: در قرن 12 هجري فردي به نام محمدبن عبدالوهاب متوفي 1205 ه در منطقه نجد عربستان اطراف شهر رياض و با پشتيباني بي‌قيد و شرط محمدبن سعود و جد اعلاي ملک عبدالله و ملک فهد و حمايت  مستشاران نظامي انگلستان افکار وهابيت را که ريشه در تفکرات بني‌اميه داشت دوباره احيا کرد.

وي افزود: عبدالوهاب 5 شهادت را شرط ورود به وهابيت  مي‌دانست، شهادت به يگانگي خدا و رسالت پيامبر، شهادت به شرک و کفر تمامي مسلمانان، شهادت به شرک و کفر پدر و مادر و تمامي علماي گذشته که وارد فرقه وهابيت نشده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمين‌ حسيني قزويني ادامه داد:اين فرهنگ بني‌اميه بود که همه را بجز خود مشرک و کافر مي‌دانستند و به نام اسلام به مبارزه با اسلام پرداختند.

اين استاد حوزه به بروز اختلافات ميان سران وهابي در عربستان اشاره کرد و تصريح کرد: وهابيون به دو گروه راديکال به رهبري امير نايف و اصلاح‌طلبان به رهبري حکومت عربستان تقسيم شده‌اند که اختلافات عميقي ميان اين دو گروه به وجود آمده است.

وي افزود: اختلافات به نحوي عميق است که اطلاعيه‌هاي متعددي مبني بر کافر بودن حکومت عربستان صادر شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين‌ حسيني‌قزويني به بيان برخي فتاواي سران وهابيون عربستان پرداخت و اظهار داشت: لجنه عاليه فتواي عربستان که بالاترين مقام علمي و سياسي عربستان است، همگي فتوا داده‌اند که توسل و شفاعت جستن از پيامبر شرک و گناه است و از زنا بدتر است.

وي ادامه داد: در اين راستا هر گونه مساعدت به حزب‌الله و دعا براي پيروزي حزب‌الله خلاف شرع اعلام شده و در بسياري از سايت‌هاي عربستان افشا شده که به گفته ملک عبدالله بيش از 20 ميليارد دلار در جنگ ايران و عراق به صدام کمک شد و اعلام کرده‌اند،‌براي از بين بردن حکومت شيعي نوري مالکي در عراق بيش از 250 ميليارد دلار هزينه کنند.

 اين استاد حوزه گفت: در جريان غزه نخست‌وزير صهيونيست چندين بار اعلام کرده که حمله به غزه به درخواست سران عربي است.

وي خاطرنشان کرد: امروز با بروز اين وقايع و فضاحتي که سران عربستان به وجود آورده‌اند، بسياري از سران وهابيت در اقصي نقاط دنيا از وهابي بودن خود سرافکنده شده‌اند و از اينکه اعلام کنند وهابي هستند شرمنده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمين‌ قزويني به سخنراني مفتي اعظم عربستان سعودي که شب گذشته از طريق ماهواره‌ها پخش زنده شده اشاره کرد و گفت: ايشان صريحاً اعلام کرده بيعت با يزيد شرعي و قيام در برابر يزيد خلاف شرع و حرام بوده است، اين در حالي است که در بسياري از مصادر اهل‌‌سنت آمده است يزيد با مادر و خواهر خود زنا مي‌کرده است.

وي اظهار داشت: فقط 12 درصد مردم عربستان وهابي‌اند و کاملاً در اقليت  هستند و 33 درصد شيعه (آمار شيعيان بنابر صحبتي که جناب شيخ علي آل محسن ازعلماي طراز اول شيعيان در منطقه قطيف و احساء بيان کردند، مي باشد) و اکثريت اهل‌سنت عربستان مالکي مذهب و صوفي هستند.

 

 


نوشته شده در   چهارشنبه 21 اسفند 1387  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode