ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : جمعه 14 ارديبهشت 1403
جمعه 14 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 17 خرداد 1390     |     کد : 20637

ساخت هواپيماي برقي بدون سرنشين

پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند مدل آزمایشی هواپیمای بدون سرنشینی را عرضه کردند که در حین پرواز بدون نیاز به سوخت فسیلی ماموریت های خود را انجام می دهد.

جام جم آنلاين: پژوهشگران دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند مدل آزمایشی هواپیمای بدون سرنشینی را عرضه کردند که در حین پرواز بدون نیاز به سوخت فسیلی ماموریت های خود را انجام می دهد.
حسن اکبری لایق - مجری طرح در گفتگو با مهر با اشاره به جزئیات این هواپیما اظهار داشت: این هواپیما 1.5 متر طول دارد و دو بال آن نیز 2 متر و فاصله آن از زمین قبل از پرواز بیش از ۴۰ سانتیمتر است.

وی با تاکید بر اینکه این هواپیما با استفاده از انرژی برق پرواز می کند، توضیح داد: این هواپیما در زمان برخاستن از باند فرودگاه با موتور بنزینی کار می کند و به محض بلند شدن از زمین، موتور بنزین سوز آن خاموش و موتور دیگری که مجهز به آلترناتور است روشن می شود.

اکبری لايق، آلترناتور را توربین های تامین کننده انرژی توصیف کرد و افزود: موتور دوم با استفاده از آلترناتورهای موجود در آن برق مورد نیاز برای پرواز این هواپیما را تولید می کند.

مجری طرح با تاکید بر اینکه این هواپیما با این سیستم می تواند به صورت نامحدود پرواز کند، خاطرنشان کرد: این هواپیما این قابلیت را دارد که پس از پرواز با برق تولیدی خود به وسیله توربین ها در مدت زمان نامحدود پرواز کند اما مدل آزمایشگاهی آن توانایی 2 ساعت پرواز را دارد.

وی با بیان اینکه از تست های این هواپیما نتایج خوبی به دست آمد، افزود: در حال حاضر نمونه آزمایشی این هواپیما برای تایید ارائه شده است که در صورت تایید نهایی نمونه مسافربری و باربری این پرنده تولید خواهد شد.

این پژوهشگر از ثبت این پروژه خبر داد و گفت: هزینه پایین، امنیت بالای هواپیما، زمان پرواز نا محدود، آلوده نکردن هوا و تولید برق توسط خود هواپیما از جمله مزایای این هواپیما است.

«اکبری لايق» افزود: کاربرد این نوع هواپیما در پروازهای شناسایی، بلند مدت با سرنشین و بدون سرنشین است.


نوشته شده در   سه شنبه 17 خرداد 1390  توسط   مدیر پرتال   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode