ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : يکشنبه 5 فروردين 1403     |     کد : 203272

کارشناس مذهبی:

روزه گرفتن، تمرینی برای تقوای الهی است

کارشناس مذهبی هدف از روزه گرفتن را اهل تقوا بودن عنوان کرد و گفت: روزه، تمرینی برای تقوای الهی است.

ایسنا/آذربایجان شرقی کارشناس مذهبی هدف از روزه گرفتن را اهل تقوا بودن عنوان کرد و گفت: روزه، تمرینی برای تقوای الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود هادی در گفت‌وگو با ایسنا به آیه ۱۸۳ سوره بقره (یا ایها الذین آمنوا کتب علیکم الصیام کما کتب علی الذین من قبلکم لعلکم تتقون)؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید روزه بر شما مقرر شده است همان گونه که بر کسانی که پیش از شما(بودند) مقرر شده بود باشد که پرهیزگاری کنید،  اشاره کرد و افزود: روزه گرفتن طبق این آیه شریفه، برای تمام ایمان آورندگان به اسلام، قرآن و پیامبر واجب است.

وی دو جنبه روزه صحیح و مقبول را تشریح کرد و گفت: روزه مقبول روزه‌ای است که علاوه بر پرهیز از مبطلات نماز و روزه، باطن روزه از جمله تهمت نزدن، دروغ و بهتان نگفتن را نیز حفظ کنیم.

وی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصت خاص خداوند به بندگانش برای بازسازی و بازیابی زندگی است که در این راستا پروردگار عالم، فضیلت خواب انسان ها را برابر با عبادت، فضیلت نفس های مردم را برابر با ذکر تسبیح و فضیلت قرائت یک آیه از قرآن کریم را برابر با ختم کل قرآن محسوب می‌کند.

هادی به تبلیغات مسموم دشمنان علیه روزه‌داری و دین‌داری در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: دشمنان در فضای مجازی افکار جوانان و نوجوانان را مسموم کرده و وانمود می‌کنند که هر کسی که دین‌داری می‌کند فردی عقب‌مانده است و در این راستا متولیان فرهنگی از جمله آموزش و پرورش، علما، طلاب، سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه های علمیه با بیان مطالب شایسته، جوان‌پسند، جدید و برطرف کننده شبهات باید نقش بهتری را در جامعه ایفا کنند.

کارشناس مذهبی تصریح کرد: بعضی از افراد به دنبال عناد از روی مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند که باید برای مقابله با آن‌ها مشکلات عدیده‌ی اقتصادی جامعه که مردم را در تنگنا قرار داده است، حل شود و نباید جامعه‌ای که ۳۵۰ هزار شهید مانند باکری‌ها، سلیمانی‌ها و شفیع‌زاده ها تقدیم اسلام کرده، در این وضعیت قرار گیرد.


برچسب ها
نوشته شده در   يکشنبه 5 فروردين 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode