ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : چهارشنبه 1 فروردين 1403     |     کد : 203251

رهبر انقلاب در دیدار نوروزی اقشار مختلف مردم:

جلوه‌های امیدزا در کشور فراوان است/ «وحدت»، سیاست قطعی نظام

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نوروزی اقشار مختلف مردم فرمودند: با وجود این همه عوامل امیدزا برخی کمین گرفته‌اند که روح امید را در جوان‌ها از بین ببرند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار نوروزی اقشار مختلف مردم فرمودند: با وجود این همه عوامل امیدزا برخی کمین گرفته‌اند که روح امید را در جوان‌ها از بین ببرند.

به گزارش خبرنگار مهر، سخنرانی نوروزی رهبر انقلاب در جمع اقشار مختلف مردم در حسینیه امام خمینی (ره) تهران، دقایقی پیش به پایان رسید.

این برنامه که با حضور اقشار مختلف مردم تهران در حسینه امام خمینی (ره) برگزار شد.

شایان ذکر است دیدارهای نوروزی رهبر انقلاب در سال‌های گذشته در حرم مطهر حضرت ثامن‌الحجج علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام برگزار می‌شد که امسال با توجه به تقارن آغاز سال ۱۴۰۳ هجری شمسی با ایام ماه مبارک رمضان در تهران برگزار می‌شود.

مهمترین محور بیانات رهبر انقلاب اسلامی در این دیدار به شرح زیر است:

-نسیم بهار طبیعت و بهار معنویت امروز برای بندگان مؤمن و صالح قابل استفاده است.

-نسیم معنوی بهار رمضان به جان انسان روشنی و طراوت می‌بخشد.

-امروز منافع ملی ما و افق روشن آینده ما وابسته است به امید و ایمان. اگر فروغ امید در دل‌ها خاموش بشود هیچ حرکتی اتفاق نمی‌افتد. ما این همه ظرفیت برای پیشرفت داریم، این همه جوان مستعد داریم، این ملت آماده به کار و پای کار را داریم، این منابع کم‌نظیر طبیعی را داریم، این موقعیت جغرافیایی ممتاز را داریم، مامی‌توانیم پیشرفت کنیم، پیشرفت‌های بزرگی کنیم، از اول انقلاب تا امروز هم خیلی پیشرفت کردیم اما بیش از این‌ها ما امکان پیشرفت داریم.

-لکن این پیشرفت‌ها در صورتی امکان پذیر است که من و شما امیدوار باشیم به آینده. امید داشته باشیم، بدانیم می‌شود پیش رفت، می‌شود کار کرد، می‌شود حرکت کرد. عوامل امیدزا هم در کشور بحمداللّه کم نیست.

-چیزهایی که امید در انسان ایجاد می‌کند در کشور فراوان است. همین پیشرفتهای علمی در عرصه‌ی صنعت، در عرصه‌ی سلامت، در عرصه‌ی فضا، در سیاست و پیشرفت‌هایی که در سیاست خارجی داشتیم. آنچه که در کشور به صورت امنیت مورد توجه است، امنیتی که در کشور وجود دارد. ما در ۲۲ بهمن چند میلیون افراد ما در سرتاسر کشور حرکت می‌کنند بحمداللّه با امنیت کامل. انتخابات صورت می‌گیرد با امنیت کامل. کمتر جایی در دنیا این ثبات، این امنیت، این حضور مردمی، این پیشرفتهای سریع و شگفت آور وجود دارد. خب اینها عوامل امیدزاست. حس عزّت را، حس افتخار را در مردم ما تقویت می‌کند.

-ما توانهای تبلیغاتی‌مان متأسفانه آن چنان رسایی لازم را ندارد که بتواند آنچه را که اتفاق می‌افتد در معرض دید مردم قرار بدهد. اینها همه جلوه‌ای امیدزاست در کشور. مظهر نشاط کشور است، مظهر امیدواری کشور است. این نشان می‌دهد که مجموعه‌ی ملت ما به خصوص جوانهای ما بانشاط‌اند، باتحرکند، با حرکتند، با ابتکارند، امیدوارند.

-بعضی افراد به نظر بنده غافل، منفی‌بافی میکنند. هم وجود امید در جوانها را انکار میکنند. هم سعی میکنند امید را از دلها زایل کنند. قلمش را به کار می‌اندازد برای اینکه استدلال کند که به آینده نمیشود امیدوار بود.

-مثل اینکه کمین گرفتند که روح امید را در جوان‌ها از بین ببرند بمیرانند. سالهاست دشمن این کار را  دارد میکند، موفق نشده، سالهاست با تبلیغات گوناگون با انواع و اقسام ترفندهای تبلیغی و رسانه‌ای و اینها دارند تلاش میکنند، ضعف‌های ما را بزرگنمایی میکنند. خب ما در کشور ضعف‌هایی داریم، ده برابر بزرگ میکنند آن را. پیشرفت‌هایی داریم، آن‌ها را مسکوت می‌گذارند. گاهی انکار میکنند.

-دشمن دارد این کار را میکند اما در داخل کشور چرا این کار را بعضی از افراد می‌کنند؟ به نظر من نبایستی این غفلت را ما به خودمان اجازه بدهیم. نباید این خطا را مرتکب شویم. من به جوان‌های عزیز توصیه میکنم، من میگویم جوان‌ها جلوتر از نقشه دشمن حرکت کنند. دشمن میخواهد مأیوس کند شما را. شما بیش از آنچه که او تلاش میکند برای ناامید کردن؛ تلاش کنید برای ایجاد امید، برای شکوفایی امید در دل‌های جوان‌ها.

-اقتصاد یکی از مسائل اساسی کشور و یکی از نقطه ضعفهای ما است. اگر اقتصاد کشور وضع مطلوبی پیدا بکند تأثیر در همه‌ی اوضاع عمومی کشور خواهد داشت. میتوان گفت در دین و دنیای مردم میتواند اثر بگذارد.

-سالهاست دشمنان تلاش میکنند که اقتصاد کشور را به زانو دربیاورند. به طور جدی این را ما در برخوردهای خصمانه‌ی  آمریکا و بقیه‌ی همراهان او در طول زمان احساس کردیم.

-مقصودشان فروپاشی اقتصاد ایران است. البته با همت جوانان ما و تلاشهای فراوانی که در این کشور از سوی مردم و مسئولین انجام گرفته دشمن موفق نشد و به حول قوه‌ی الهی باز هم موفق نخواهد شد.  

-دشمن در قضیه‌ی اقتصادی علیه جمهوری اسلامی پیگیر است، فعال است. ما هم باید فعال باشیم، باید پیگیر باشیم. بایستی مصمم در این راه حرکت کنیم. با فکر درست و تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی. برای اینکه اقتصاد کشور شکوفا بشود همه‌ی چرخ دنده‌های بزرگ و کوچک کشور باید به کار بیفتد. همه باید تلاش کنند. هم از زیرساختهای کشور استفاده بشود، هم از ابتکارات مردمی استفاده بشود، هم از قدرت مدیریت فعالان اقتصادی و فعالان مدیریتی استفاده بشود.

-دستیابی به اهداف برنامه هفتم با مردم انجام می‌گیرد.

-در کارهای مهم کشور، بسیج مردم کارگشاست.

-بهره‌وری در کشور ما کم است و البته علاج دارد.

-شعار سال معمولاً بخشی از راهبرد اساسی کشور است برای اینکه توجه مسئولین، همت مسئولین، تلاش مسئولین متوجه این بخش بشود از یک طرف؛ و افکار عمومی مردم و معرفت عمومی مردم مطالبه کند این معنا را از طرف دیگر.

-در سال گذشته ما شعار مهار تورم و رشد تولید را مطرح کردیم. گزارشهای رسمی که مورد تأیید هم هست به ما میگوید که کارهای خوبی در این زمینه انجام شده. البته با فاصله‌ی نسبتاً زیادی با آنچه که مطلوب ماست. باز هم باید تلاش بشود. لذا من همین جا عرض میکنم شعار سال ۱۴۰۲ امسال هم جزو مطالبات ماست. همه بایستی دنبالش باشیم.

-اما شعار امسال البته برجسته‌تر است.  امسال شعار جهش تولید است. جهش تولید به نظر کار بزرگ و شاید در نظر بعضی نشدنی بیاید. لکن بنده معتقدم با توجه به بخش دوم این شعار یعنی مشارکت مردم این شدنی است.

-اگر ما این توفیق را پیدا کنیم که همت مردم، سرمایه‌ی مردم، ابتکار مردم، حضور جدی آحاد مردم را در عرصه‌ی اقتصادی وارد کنیم درواقع یک بسیج مردمی در امر اقتصاد بکنیم میتواند تولید هم به جهش برسد.

-امسال اولین سال شروع برنامه هفتم توسعه است. هدف کلی برنامه هفتم شکوفایی اقتصاد همراه با عدالت است لکن برای پایان این برنامه اهدافی را ذکر کردند که اینها خیلی مهم است این اهداف تک رقمی کردن تورم، اصلاح ساختار بودجه، تحول در نظام مالیاتی، تولید حداقل ۹۰ درصد از کالاهای اساسی در داخل کشور، اینها کارهای بزرگی است. افزایش بهره‌وری آب کشاورزی که این از مشکلات کشور است و در این برنامه هفتم مورد توجه قرار گرفته است، و طرح های عظیم ملی بزرگی.

-خب اگر ما بخواهیم به این اهداف دست پیدا کنیم به نظر من بدون حضور مردم ممکن نیست؛ بایستی با حضور مردم انجام بگیرد. مجموع کمک‌ها از سوی مردم می‌تواند ما را به این هدفها برساند.


نوشته شده در   چهارشنبه 1 فروردين 1403  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode