ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : شنبه 8 ارديبهشت 1403
شنبه 8 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : سه شنبه 29 اسفند 1402     |     کد : 203237

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

طرح ضیافت الهی تا ۲۲ فروردین ماه در آذربایجان شرقی اجرا می‌شود

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: طرح ضیافت الهی از ۲۲ اسفند امسال آغاز شده و تا ۲۲ فروردین سال آینده همزمان با عید سعید فطر در استان اجرا می‌شود.

 مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی گفت: طرح ضیافت الهی از ۲۲ اسفند امسال آغاز شده و تا ۲۲ فروردین سال آینده همزمان با عید سعید فطر در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح ضیافت الهی از ۲۲ اسفند امسال آغاز شده و تا ۲۲ فروردین سال آینده همزمان با عید سعید فطر در مساجد و بقاع متبرکه استان ادامه می‌یابد و در قالب این طرح برنامه‌های متنوع فرهنگی و قرآن خوانی برای روزه داران تدارک دیده شده است.

وی ادامه داد: در این طرح ۱۵ مبلغ دینی برای اجرای برنامه‌های ماه مبارک رمضان در مساجد و امامزاده‌های این استان از قم اعزام شده اند و در طول این ماه به شبهات دینی و پرسش‌های روزه داران پاسخ می‌دهند و دوره‌های مختلفی مانند مشاور خانواده، تفسیر و جز خوانی قرآن برگزار می‌کنند.

حسینی با اشاره به اجرای طرح افطاری ساده در ۲ سال اخیر در جوار بقاع متبرکه و مساجد استان، گفت: این طرح هر روز در ۱۰ بقعه و ۴۰ مسجد سطح استان در قالب توزیع نذورات ماه مبارک رمضان اجرا می‌شود.

وی، با بیان اینکه طرح آرامش بهاری به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز در طول ۱۰ سال اخیر در امامزاده‌های استان اجرا می‌شود، ادامه داد: برای اجرای این طرح ۴۰ امامزاده و بقعه در سطح استان آماده شده است و مراسم تحویل سال در این اماکن متبرکه برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در این طرح، ویژه برنامه‌های نوروزی مانند ایستگاه‌های نقاشی و مسابقات تفریحی مختلف با اهدای جوایز به کودکان و نوجوانان، با رعایت آداب ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با بیان اینکه این اداره کل عضو ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان است، گفت: در این راستا امکان اسکان روزانه یک هزار مسافر نوروزی در جوار امامزاده‌ها و ۴۰ مسجد استان فراهم شده است.

حسینی افزود: غبار روبی و نظافت بقاع متبرکه و امامزاده‌های انجام شده و امکانات لازم در این اماکن برای پذیرایی از مسافران نوروزی تا ۱۳ فروردین سال آینده فراهم شده است.

 


نوشته شده در   سه شنبه 29 اسفند 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode