ترکی | فارسی | العربیة | English | اردو | Türkçe | Français | Deutsch
آخرین بروزرسانی : دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
دوشنبه 10 ارديبهشت 1403
 لینک ورود به سایت
 
  جستجو در سایت
 
 لینکهای بالای آگهی متحرک سمت راست
 
 لینکهای پایین آگهی متحرک سمت راست
 
اوقات شرعی 
 
تاریخ : دوشنبه 21 اسفند 1402     |     کد : 203176

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی:

طرح «مسطورا» برگرفته از یک اراده ملی است

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: «مسطورا» برگرفته از یک اراده ملی است و باید همه به «قرآن کریم» به عنوان عهد مشترک همه مومنین تمسک بجوییم.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی گفت: «مسطورا» برگرفته از یک اراده ملی است و باید همه به «قرآن کریم» به عنوان عهد مشترک همه مومنین تمسک بجوییم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد تقی سیفایی صبح شنبه در همایش طلایه‌داران تبلیغ که در راستای توجیه اجرای طرح «زندگی با آیه‌ها» در مجتمع نور سنندج برگزار شد، اظهار کرد: قرآن پیمان جمعی همه مؤمنان است و باید بدان عمل شود.

وی با اشاره به اینکه با برانگیخته شدن وجود مقدس رسول خدا (ص) امتی مبعوث شدند، افزود: پیامبر و یارانش در صدر اسلام با دست خالی در مقابل دشمنان ایستادگی می‌کردند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی افزود: همه کفر بدنبال نابودی مسلمانان بودند، در حالی که آن نسل فقط هدفشان قرآن خواندن و لذت بردن نبود بلکه غایت قرآن خواندن صدر اسلام، عمل به آن بود.

وی با اشاره به چگونگی عمل به قرآن کریم، تصریح کرد: قرآن کریم یک موعظه دارد و باید برای خدا قیام کرد.

حجت‌الاسلام سیفایی عنوان کرد: قیام برای خدا همچون جاده‌ای است که مسیر عبور از جاده مشخص است و در صورت منحرف شدن باید به جاده اصلی برگردیم تا مسیر درست طی شود.

شرط هدایت در مسیر قرآن کریم عمل به آن است

وی اضافه کرد: شرط هدایت در مسیر قرآن کریم نیز عمل به آن است و کسانی که در مسیر عمل به قرآن کریم تلاش و مجاهدت کنند مسیرشان روشن است.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی یادآور شد: در صدر اسلام آیات در ذهن و دل همه قرار داشت و امروز نیاز همه ماست که آیات قرآن کریم همچون صدر اسلام در ذهن و دل همه ایجاد شود و همه قرآن بخوانند و بدان عمل کنند.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی «مسطورا» تصریح کرد: مسطورا به معنای سطر سطر زندگی با قرآن کریم است که هدف از اجرای آن تبلیغ حرف‌های خداوند است تا هادی الی الله باشیم.

سیفایی با اشاره به اینکه این طرح ملی برگرفته از یک اراده ملی است، گفت: باید همه به «قرآن کریم» به عنوان عهد مشترک همه مؤمنین تمسک بجوییم.

وی اذعان کرد: خواست رسول اکرم از همه مسلمانان در طول تاریخ آن بوده که کاری کنیم همه قرآن بخوانند، با قرآن مأنوس شوند و بدان عمل کنند.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: دولت و ملت باید پای یک عهد جمعی برای آشنایی، حفظ و عمل به قرآن باشند و در این راه هدف دولت حمایت و تسهیلگری است و ما باید در کنار حمایت دولت برای ترویج آیات الهی و اجرای این نهضت ملی قدم برداریم.

انتخاب ۳۰ آیه برای اجرای طرح ملی مسطورا

حجت‌الاسلام سیفایی اذعان کرد: در گام نخست برای اجرای این نهضت ملی «مسطورا» ۳۰ آیه انتخاب شده است.

وی گفت: فردی و جمعی برای اقامه امر خدا باید قیام کنیم و در این مسیر با انتخاب آیات، در اجرای طرح مسطورا به این مهم توجه شده است.

وی اضافه کرد: برای قیام در مسیر اقامه امر خداوند پنج مسیر نیاز است که امید داشتن نخستین گام است.

حجت‌الاسلام سیفایی با یادآوری اینکه هدف شیاطین ناامیدی مردم ما است، گفت: ایمان به خداوند متعال امید را به ارمغان می‌آورد و از این‌رو باید با داشتن امید برای اقامه امر پروردگار قیام کرد.

مدیرکل ادیان و مذاهب سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفتن در مسیر توحید و پیوند اتحاد و همدلی بین مؤمنین را از دیگر مسیرهای مورد نیاز برای قیام در مسیر اقامه خداوند برشمرد.

وی اعلام کرد: عزت مسلمانان بستگی به عملکرد ما طبق آیات الهی دارد و در نهایت آیات قرآنی ما را در یک مسیر و در یک راه قرار می‌دهد.

گفتنی است، کارگاه یک روزه همایش طلایه داران تبلیغ در سنندج و با حضور روحانیون و ماموستایان استان به منظور تبیین تبلیغ براساس آیات قرآن توسط حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی که از نویسندگان اجرایی طرح مسطورا است، در حال برگزاری است.

 


برچسب ها
نوشته شده در   دوشنبه 21 اسفند 1402  توسط   کاربر 1   
PDF چاپ چاپ بازگشت
نظرات شما :
Refresh
SecurityCode